Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A drámaírás művészete Az emberi mozgatórugók kreatív értelmezésének alapjai

A drámaírás művészete - Egri Lajos - Régikönyvek
A drámaírás művészete - Régikönyvek A drámaírás művészete - Régikönyvek A drámaírás művészete - Régikönyvek
(0 vélemény)

A drámaírás művészete – mely eredetileg drámaírók, színházi emberek számára készült – a XX. század második felére a forgatókönyvírók Bibliája, féltve őrzött titka lett Hollywoodtól Berlinig. A magyar származású, de Amerikában tanító Egri Lajos ezzel a korszakos művével – Arisztotelész Poétikájára építve, és azzal több ponton vitába is szállva – kitörölhetetlen nyomot hagyott a nemzetközi filmírásban. A drámaírás művészete több mint hat évtizeddel első, New York-i kiadása (1942) után most jelenik meg először magyarul – azt is mondhatnánk, közkívánatra. Reményeink szerint a kiadó égető hiányt pótol az utóbbi időben új életre kapó magyar forgatókönyvírás területén, és egy nemzeti kultúrkincs is elnyerheti végre méltó helyét – szerzőjével együtt – a magyar irodalom pantheonjában. A közhely ez esetben hatványozottan igaz: Egri könyve egyetlen íróember polcáról sem hiányozhat, minden kommunikációval, szövegírással és természetesen filmezéssel foglalkozó szakember számára megkerülhetetlen alapmű. EGRI LAJOS (1888-1967) Egerben született. A harmincas években íróiskolát alapított New Yorkban. A tanítás mellett színdarabokat írt és állított színre szerte Európában és Amerikában. Élete utolsó éveit Los Angelesben töltötte a filmipar tanácsadójaként.

Fordítók:
Köbli Norbert
Kiadó:
Vox Nova Rt.
Kiadás éve:
2008
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Pauker Nyomdaipari Kft.
ISBN:
9789630658263
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
353 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 21.00cm
Súly:
0.40kg
Kategória:
Előszó a magyar kiadáshoz ix
Előszó xi
Bevezetés xv

I PREMISSZA 1

II KARAKTER 37
1 A csontszerkezet 39
2 Környezet 51
3 A dialektikus megközelítés 59
4 Karakterfejlődés 70
5 Akaraterő a karakterben 91
6 Cselekmény vagy karakter — melyik?101
7 Karakterek, akik maguk írják a darab
cselekményét 116
8 A kulcsfigura 123
9 Az antagonista 130
10 Hangszerelés 132
11 Az ellentétek egysége 138


III KONFLIKTUS 145
1 A cselekvés eredete 147
2 Ok és okozat 149
3 Statikus 160
4 Ugráló 171
5 Erősödő 189
6 Mozgás 200
7 Sejtető konfliktus 209
8 Támadáspont 214
9 Átmenet 224
10 Válság, tetőpont, megoldás 255

IV ÁLTALÁNOS 269
1 Kötelező jelenet 271
2 Expozíció 276
3 Párbeszéd 281
4 Kísérletezés 290
5 A színdarab időszerűsége 294
6 Bemenetel és kijövetel 298
7 Miért van az, hogy rossz darabok is si- 301
kert aratnak?
8 Melodráma 304
9 A zsenialitásról 305
10 Mi a művészet? — párbeszéd 310
11 Ha színdarabot írsz 313
12 Honnan vegyünk ötleteket? 318
13 A tévének írni 328
14 Végezetül 333

Függelék 334
Index 349

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...