Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A jó Tanulási Útmutató

A jó Tanulási Útmutató - Andrew Northedge - Régikönyvek
(0 vélemény)

A tanulás egyike a legkihívóbb emberi tevékenységeknek s egyben az egyik legkielégítőbb is; valójában megváltoztatja életünket. De ha rossz megközelítést alkalmazunk, akkor csalódást és elégedetlenséget okoz. Ha Ön most kezd el tanulni vagy már régebben kezdett hozzá, A jó tanulási útmutató segít kifejleszteni tanulási készségeit azzal, hogy megtanítja - koncentrálva és megértéssel olvasni, - gördülékenyen és erőteljesen írni, - egy rugalmas jegyzetelési stratégiát kifejleszteni, - magabiztosan használni a számokat, - hatékonyan felkészülni a vizsgákra. A jó tanulási útmutató-t használhatja bevezető kézikönyvként vagy segédkönyvként, melynek segítségével fejlesztheti tanulási technikáját. Valós életből vett példáival és gyakorlataival minden diák számára hasznos olvasmány, aki nappali tagozaton, részidőben, agy éppen távoktatással tanul, s például hosszú megszakítás után tér vissza a tanuláshoz. Néhány vélemény A jó tanulási útmutató-ról nagy gyakorlattal rendelkező tanulási készségeket oktató tanároktól: "Nagyon olvasmányos stílusú és elsőrangú külalakú munka, könnyen használható még a kevéssé gyakorlott diák számára is... Csak azt sajnálom, hogy senki nem adta a kezembe, amikor én elkezdtem egyetemi tanulmányaimat! Azt hiszem, még ma is okulhatok belőle..." "Nagyon lebilincselő, jó olvasmány... gyönyörűen összeállított, barátságos, remek katalógusa a hasznos tanácsoknak."

Kiadó:
Gödöllői Agrártudományi Egyetem
Kiadás helye:
Gyöngyös
Nyomda:
HungaPrint Nyomda és Kiadó
ISBN:
0749200448
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
210
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.00cm, Magasság: 23.00cm
Kategória:
Előszó a magyar kiadáshoz vii
Előszó ix
1. FEJEZET: Elkezdeni 1
1. Hogyan használjuk ezt a könyvet 1
2. Miért olvassunk a tanulási készségekről? 3
3. Szervezze meg magát! 6
3.1. Az időbeosztás 6
3.2 . A feladat elvégzése 8
3.3 . Gyakorlati körülmények 9
4. Mi a tanulás tulajdonképpen? 11
4.1. Tanulás 11
4.2. Felnőtt diáknak lenni 12
4.3. Mik a tanulási készségek? 13
2. FEJEZET: Olvasni és jegyzetelni 17
1. Bevezetés 17
2. Olvasási reakciók 19
2.1. Olvasással kapcsolatos érzések 19
2.2. Az Ön viszonya a témához, amiről olvas 22
2.3. A nyelvezet irritáló 23
2.4. Idegesítő stílus 26
2.5. Nem értünk egyet a szerzővel 27
2.6. Érzelmek és motiváció 28
3. Az olvasás stratégiája 29
3.1. Összefüggés 29
3.2. Sebesség 29
3.3. Időegységek 32
3.4. Célok 32
3.5. Mi történik, ha elakad? 33
4. Emlékezet 34
5. Jegyzetelés 36
5.1. Aláhúzás és sorkiemelő használata 36
5.2. Valódi jegyzetelés 38
5.3. Mi a jegyzetelés értelme? 44
5.4. Mit tegyen a jegyzeteivel? 45
6. Konklúzió 46
3. FEJEZET: A tanulás egyéb módszerei 47
1. Bevezetés 47


1.1. A tanulás és okulás természete 47
1.2. A kimondott szó értéke 48
2. Csoportos tanulás 50
2.1. Mit nyújt a csoportos tanulás? 50
2.2. A csoportos megvitatás természete 53
2.3. Hogyan válhat élvezetessé a csoportos megbeszélésen való részvétel 54
2.4. „Előadni" 56
2.5. Önsegítő csoportok 57
3. Beszédek és előadások 58
3.1. Mit nyújtanak Önnek az előadások? 58
3.2. Az előadásokból való tanulás problémái 59
3.3. Gyakorlati tanács 60
4. A televízió- és rádióadásokból tanulni 64
4.1. Mit nyújt a tv-adás? 64
4.2. A tv-ből való tanulás problémái 65
4.3. Mit nyújtanak a rádióadások? 67
4.4. A rádióból való tanulás problémái 67
4.5. Ötletek a rádióból és tv-ből való tanuláshoz 68
5. Más tanulási médiumok 69
5.1. Hang- és videokazetták 69
5.2. Bentlakásos iskolák 70
5.3. Projekt munka 70
5.4. Számítógépek és a tanulás 71
6. Konklúzió 73
4. FEJEZET: Számokkal dolgozni 74
L A számokkal megisMerkedni 74
1.1. Számok és a tanulás 77
2. Világunk leírása 78
3. Leírás táblázatok segítségével 79
3.1. Válaszok a gyakorlatra 81
3.2. Összefoglaló megjegyzések táblázathasználóknak 85
4. Grafikonokkal és ábrákkal való magyarázat 87
4.1. A grafikonok és ábrák olvasásmódjának összegzése 91
4.2. Hová jutottunk a számokkal? 92
4.3. Nem minden adat számadat 92
5. Próbálja ki szakértelmét 93
6. Konklúzió 94
5. FEJEZET: Mi a jó írás? 96
1. Az írás fontossága 96


1.1. Mi a dolgozat (tanulmány)? 96
1.2. Miért írunk dolgozatot? 97
1.3. Hogyan fejlessze dolgozatírási készségét? 98
2. Hogyan néz ki egy dolgozat? 98
2.1. Nézzük meg mások dolgozatát! 99
2.2. Sanyi dolgozatának kritikája 103
2.3. Más megjegyzések Sanyi dolgozatáról 109
2.4. Anna dolgozatának kritikája 115
2.5. Kivonatok más dolgozatokból 125
3. Milyen a jó dolgozat? 129
3.1. Válaszolunk a kérdésekre 129
3.2. A tananyagra támaszkodunk 130
3.3. Bemutatjuk a tananyagban szereplő ötletek megértését 130
3.4. Egy összefüggő indokolás előadása 132
3.5. Tárgyilagos és elemző stílus használata 133
3.6. Érthető írásmód 133
4. Konklúzló 135
6. FEJEZET: Hogyan írjunk dolgozatot 136
1. Bevezetés 136
2. Az írás művészete 137
2.1. Gondolkozzunk a dolgozat címéről 138
2.2. A dolgozat anyagának összegyűjtése 139
2.3. Az ötletek papírra vetése 141
2.4. Az anyag szervezése 143
2.5. Az első vázlat megírása 145
2.6. A vázlat értékelése 148
2.7. A végleges írásmű megírása 149
3. A dolgozatírás művészetként kezelésének előnyei 150
4. A dolgozat folyékony legyen 152
4.1. Összekötő szavak 153
4.2. Jelzőszavak használata 156
4.3. Bekezdések 157
4.4. Összefoglalás és gyakorlat tanácsok 160
5. A meggyőző írásmű elkészítése 161
5.1. Más szerzőktől átvett ötletek használata 161
5.2. Bizonyítékok használata 163
5.3. Logikusan indokolni 165
6. Az írás élménye 167
6.1. Önmagunk feltárulása 167
6.2. Milyen mércével mérjük önmagunkat? 167
6.3. A egyén és a nyilvánosság kettőssége 168


6.4. A kritika felhasználása 168
6.5. Mindennapi nehézségek 169
7. Konklúzió 171
7. FEJEZET: A vizsgára való felkészülés 174
1. Miért vizsga? 174
2. A vizsgával kapcsolatos félreértések felszámolása 176
3. Amit a vizsgáztatók nem szeretnek 182
4. A vizsgára való készülés 185
5. Hogyan „csigázzuk fel" magunkat a vizsga előtti napok folyamán 193
6. Az Ön vizsga-taktikai tervének kidolgozása 196
7. Olyan jól fog sikerülni, mint kellene? 202
Utószó 203
Carl Gardner cikke 204

Andrew Northedge

Andrew Northedge  további könyvei

50%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 000 Ft 500 Ft
50%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
3 200 Ft 1 600 Ft
20%
Hűségpont:
 
Kiadás éve: 1979
Antikvár könyv
900 Ft 720 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...