Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

A pszichológia alapkérdései

A pszichológia alapkérdései - Régikönyvek
A pszichológia alapkérdései - Régikönyvek A pszichológia alapkérdései - Régikönyvek A pszichológia alapkérdései - Régikönyvek A pszichológia alapkérdései - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
Több fordító
Kiadó:
Gondolat
Kiadás éve:
1995
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Regiszter Kiadó és Nyomda Kft.
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
349 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.60kg
Kategória:
Az első kiadás előszavából 9
Előszó a harmadik kiadáshoz 11

1 A pszichológia ős az emberi viselkedés 13
A pszichikum tanulmányozása 14
Kutatási problémák: a tanulás 16
Viselkedészavarok 19
Értelmi retardáció 23
Hiperaktivités 25
A viselkedés objektív megközelítése 26
A terminusok használatáról 28

2 Kondicionálás 6s tanulás 33
A tanuláspszichológiai elképzelések kialakulása 33
A feltételes reflexek — Pavlov 37
Az 8-típusú kondicionálás és a megerősítés 40
Latens tanulás 42
A tudás mint előkészület a válaszra 47
A tanulás és a teljesítmény megkülönböztetése 48

3 Atanulással őse percepcióval kapcsolatos pályarendszerek 51
A kéreg fel- és leszálló pályái 59
Oldalirányú omzeköttetések: a „hasított egy'-kísérlet 64
Lateralizáció és dominancia 69

4 Tanulási ás fejlődési mechanizmusok 72
Neuron és szinapszis 73
Mikor aktívak a neuronk? 78
Szinaptikus változások a tanulás során 80
A csecsemő elsó tanulása 83
Sejtegyüttesek a gondolkodás alapjai 86
Divergáló és párhuzamos ingerületvezetés: a figyelem 89
Figyelem ás figyelem-összpontosítás 91

5


5 A viselkedés irányítása: kognitív ás nem-kognitív 95
A viselkedés osztályozása az S—R formula alapján 88
Szenzoros vezérlasil viselkedés: feltétlen reakció ás feltételes reakció 100
A közvetítő folyamatok 103
A beállítódás és a késleltetett válasz 105
A viselkedés szelektivitása: a figyelem és a beállítódás viszonya 107
A viselkedés időbeli integrációja 109
Szenzoros vezérlés és akaratlagos viselkedés 111

5 Tanulás, emlékezet észfelejtés 115
Memória: kémiai molekula? 116
Rövid idejű és tartós emlékezet 117
A szinoptikus változás megszilárdulása e tartós emlékezetnél 119
Felejtés: interferencia és inaktivitás 121
Kioltás ás a hiba kiküszöbölése 125
A memória zavarai —tanúskodás 128
A tanulás módszere 129

7 öröklődés, érés, korai tanulás 134
Ösztönös viselkedés és érés 134
Kétfajta viselkedés — tanult és veleszületett? 137
Érés 138
A korai tapasztalat hatásai 140
lmprinting madaraknál 143
Korai tanulás emlősöknél 143
A fejlődési tényezők osztályozása 149
További adatok a IV. faktorról és az észtinről 152
öröklődés ás elmebetegség 164

8 Statisztika ás kontrollcsoport 158
Számítás nélküli statisztikai következtetések 160
Mégegyszer a lényegről — néhány további (valószinGtlen)' példával . 166
Két érték összehasonlítása 169
A kontrollcsoport 171
A korreláció 173

9 Az Intelligencia 179
Megbízhatóság ás érvényesség 181
A tesztanyagok kiválasztása 183
Az „öröklődés—környezet" kérdés 186
A es 8 intelligencia 189
A faji kérdés 190
A fejlődés menete: Pieget 192

6


10 Motivációs mechanizmusok 198
A nem-specifikus afferensek ás az „arousal" 200
Az arousal ás az EEG 203
Az autonóm idegrendszer 206
A lirnbikus rendszer 210
Az alvás és a napszakos ritmus 212
Homeoutetikus mechanizmusok 215
A fájdalom 220
A szexuális motiváció 222
Az explorációs viselkedés, az arousal 6s az ambivalencia 223

11 Emóció ás motiváció: társadalmi szempontok 228
Az emóciók, a motiváció és az arousal 228
Az emóció ás az intellektuális szint 233
A tálelem okai 235
Az emóció és a ssociális struktúra 237
Az altruizmus magasabb rendel állatoknál 240
A játék, az unalom ás az izgalom keresése 242
Az ember ambivalens természete 247

12 Érzékelés ás percepc16 251
Szenzoros ingerlés • 263
Szenzoros kódolás 260
Térpercepció 263
A percepció rks az őrsékelés megkülőenböztegise 269
Szerveződés e percepcióban 274
Emlékkapek 277

13 Gondolkodás ás nyelv 283
Tudatos ás tudattalan 283
A tudat viselkedéses jelei 285
Belátás és célirányosság 288
Kommunikáció ás nyelv 291
A nyelvtanulósa 295
Problémamégoldás embernél: laboratóriumi vizsgálatok 297
A felfedezés, e feltalálás és a logika 299

14 A pszichológia és a tudománya. módszer 307
A neurológiai elképzelések szerepe 311
A neurologizálas további korlátai: pszichológiai konatrukolók 315
Következtetés e viselkedésből 318
A szóbeli beszámoló jelentése 320
Saját pszichikumunk megismerése 325
Tudomány és pszichológia . 327
Szakkifejezések magyarázata 331
Kiegészítő irodalom 347
7


Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...