Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A tökéletes karmester Tanulmány a dirigálás művészetéről

A tökéletes karmester - Goldbeck, Fred - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
Gergely Pál
Kiadó:
Zeneműkiadó
Kiadás éve:
1974
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Zeneműnyomda Budapest
ISBN:
9633300096
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
218 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 12.00cm, Magasság: 19.00cm
Súly:
0.20kg
Kategória:
Bevezetés 5
A Maestro és a partitúra
1. fejezet - melyben bemutatjuk a karmestert és partitúráját, egy jól ismert téma feleti számos variációval 13
2. fejezet - a zene mérhető elemei: a metrum, a hangmagasság és a hangszín 23
3. fejezet - a ritmus metafizikai kérdéséről, vagyis arról, ami a zenében nem mérhető, de azért nem kis jelentőségű 29
4. fejezet - melyben továbbra is a ritmusról van szó; hogyan nyilvánul meg a ritmus a klasszikus és modern muzsikában? 33
5. fejezet - a rubato különféle szabadságairól és a formáról; ismételt tanács hősünknek, hogy sohase mondja ugyanazt kétszer 36
6. fejezet - a tempóról; kísérlet arra, hogy a kérdés elevenébe vágjunk 41
7. fejezet - a melódiáról, a frázisról és a dinamikáról; fejezet, mely hosszúságát ellensúlyozandó, egy sor hölgyportréval kedveskedik, bájos modellekről 48
8. fejezet - melyben bemutatunk egy zeneszerzőt és lezárjuk az első könyvet 65
A partitúra és a zenekar
1. fejezet - melyben bemutatjuk a zenekart 75
2. fejezet - a húros-, illetve vonós-hangszerekről 78
3. fejezet - a "fákról" 86
4. fejezet - a kürtökről és a "rezekről" 90
5. fejezet - az ütőkről és a varázserejükről 94
6. fejezet - kiegészítő hangszerekről, melyek többsége billentyűs 99
7. fejezet - az Emberi Hangról mint szimfonikus elemről 104
8. fejezet - mely a hangszerelésről szól és lezárja a második könyvet 107
A zenekar és a Maestro
1. fejezet - melyben folyik a készülődés a próbára, és paradox kérdések merülnek fel 121
2. fejezet - a vezetés szociológiai kérdéseiről, diktátorokról és hajóskapitányokról 125
3. fejezet - a próbáról és a zenészek lélektanáról 129
4. fejezet - további megjegyzések a zenekari lélektanról, továbbá a karmester kívánságairól és magyarázatairól 134
5. fejezet - a "személyi kisugárzásról" 138
6. fejezet - a szólisták különböző fajtáiról 142
7. fejezet - az opera, e képtelen és csodálatos műfaj vezénylésének módjairól 146
8. fejezet - melyben újra feltűnik a Zeneszerző, és mellyel a harmadik könyv halfarokban végződik 151
A Maestro és a bot
1. fejezet - melyben bemutatjuk a karmestereket és a többi pálcaforgató muzsikust 161
2. fejezet - melyben megkülönböztetjük az "utasító" mozdulatot a "kifejező" mozdulattól 164
3. fejezet - melyben a súlyos ütemegységről és bolygójáról, a nem súlyos ütemegységről lesz szó 169
4. fejezet - hogyan kell az utasító jeleket ütni? 174
5. fejezet - az ütemegységek osztásáról és egyéb idevágó kérdésekről 179
6. fejezet - a pálca létjogosultságáról 183
7. fejezet - a "kifejező" mozdulat koreografikus jellegéről 186
8. fejezet - a turnékról 192
Postludium és zárszó 197
A fordító utószava 201
Függelék
Jegyzetek 207
Életrajzi jegyzetek 212

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...