Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven

A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - László József - Régikönyvek
A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - Régikönyvek A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - Régikönyvek A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - Régikönyvek A VGA-kártya programozása Pascal és Assembly nyelven - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
ComputerBooks Kiadói Szolgáltató és Kereskedő Kft.
Kiadás éve:
1994
Kiadás helye:
Budapest
ISBN:
9636180156
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
350
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.00cm, Magasság: 23.50cm
Kategória:
Előszó Mire lesz szükség? I. Alapfogalmak
Előszó Mire lesz szükség? I. Alapfogalmak
Mire lesz szükség? I. Alapfogalmak
I. Alapfogalmak
1.1. A monitorok elvi működése
1.1.1. Monokrom képábrázolási módszer
1.1.2. Színes képábrázolási módszer
1.2. Az RGB színkeverési módszer 2. Képernyőszerkezetek
2. Képernyőszerkezetek
2.1. A karakteres kép felépítése
2.2. A monokrom grafikus kép szerkezete
2.3. A 16 színű grafikus kép szerkezete
2.4. A 256 színű grafikus kép szerkezete
2.5. A True Color (valós színű) grafikus kép
2.6. A karakter bittérképek 3. A VGA kártya regiszterkészlete
3. A VGA kártya regiszterkészlete
3.1. A VGA latch
3.2. Az Attribute Controller regiszterek
3.3. Státus- és kimeneti regiszterek
3.4. Video-sequencer regiszterek
3.5. RGB regiszterek
3.6. Grafikai vezérlő regiszterek
3.7. Elektronsugár-vezérlő regiszterek (CRTC)
3.8. Egyéb regiszterek
3.9. A képmemória olvasása és írása
3.9.1. Olvasási módok
3.9.2. írás módok 4. A VGA-BIOS szubrutinjai 5. A VGA kártya programozása szöveges módban
4. A VGA-BIOS szubrutinjai 5. A VGA kártya programozása szöveges módban
5. A VGA kártya programozása szöveges módban
5.1. Néhány hasznos szubrutin
5.2. Felhasználói karakterkészletek
5.3. A karakterkészlet elérése a memóriában
5.4. Karaktermódosítás megszakítás alatt
5.5. A karakteres képernyő görgetése
5.6. Pixeles görgetés karakteres képernyőn
5.7. A billentyűzetmegszakítás működése, saját billentyűkezelés 5.8. Osztott képernyő karakteres módban
s 5.8. Osztott képernyő karakteres módban
5.9. Labirintus játék
5.9.1. A karakterkészlet
5.9.2. Eljárások és függvények


5.10. A CrtPlus egység
5.10.1. Az eljárások és a függvények csoportjai 5.10.2. Változók, állandók
5.10.2. Változók, állandók
5.10.3. Az eljárások és függvények működése
5.11. A CharEdit segédprogram 6. A paletta programozása
6. A paletta programozása
6.1. Egy kís színelmélet
6.2. A színkeverés alapelve
6.3. A lineáris színkeverés
6.4. Árnyalatok szögfüggvények alapján
63. Ha csak tizenhat színünk van
6.6. Animáció és mozgatás a paletta segítségével 6.7. Axonometrikus ábrázolás és színrotáció
6.7. Axonometrikus ábrázolás és színrotáció
6.8. A SetVGApalette eljárás 7. A tizenhat színű grafikus módok programozása
7. A tizenhat színű grafikus módok programozása
7.1. Egy pixel kirajzolása és lekérdezése
7.1.1. Egy pixel kigyújtása
7.1.2. Egy pixel színének lekérdezése
7.2. Vonalrajzoló algoritmus
7.3. A GrPlus egység
7.3.1. Változók és állandók
7.3.2. Eljárások
7.3.3. Az eljárások működése
7.3.4. Az írás mód átváltása
7.3.5. Karakterek kiírása bájthatárra
7.3.6. Karakterek kiírása pixelpozícióba
7.3.7. A képernyő inicializálása
7.3.8. Különleges vonalrajzoló eljárások
7.3.9. Pont kirajzolása és lekérdezése
7.3.10. Téglalapok rajzolása
7.4. Grafikus objektum: BOB
75. A BOB megjelenítésének nehézségei
7.6. Egyszerű egyszínű megjelenítő
7.7. A háttér megőrzése: kettősbuffer-technika
7.8. Többszínű, nem átfedő BOB-ok
7.9. Többszínű, átfedő BOB-ok
7.10. Animáció, BOB mozgásfázisok
7.11. Grafikus kép görgetése
7.11.1. Ablakon belüli görgetés
7.11.2. Osztott képernyő és görgetés (scroll)
7.12. Képmemória tárolása és mozgatása
7.12.1. Tárolás a heapben
7.122. Tárolás a videomemóriában
7.12.3. Tárolás a háttértárolón


8. A 256 színű grafikus mód programozása L rész
8. A 256 színű grafikus mód programozása L rész
8.1. Pont kirajzolása és lekérdezése
8.1.1. Egy pixel kigyújtása
8.1.2. Egy képpont színének lekérdezése
8.2. Vonalrajzolás
8.3. RGB beállítás
8.4. Téglalapok rajzolása
8.4.1. Kitöltött téglalap
8.4.2. Üres téglalap
8.4.3. Vastagon keretezett téglalap
8.4.4. Vékonyan keretezett téglalap
8.5. Karakterek kiírása a 256 színű képre
8.5.1. Egy karakter kiírása
8.5.2. Egy sztring kiírása
8.6. Képterületek tárolása és másol4sa
8.7. Ablakon belüli görgetés
8.8. Egyéb eljárások
8.9. BOB-ok a 256 színű képen 9. A 256 színű grafikus mód programozása II rész
9. A 256 színű grafikus mód programozása II rész
9.1. A módosított bájt/pixel képszerkezet
9.2. A képszerkezethez tartozó unit
9.3. A videomód beállítása
9.4. Pont kirajzolása és lekérdezése
9.4.1. Egy pixel kigyújtása
9.4.2. Egy pixel színének lekérdezése
9.5. Vonalrajzolás
9.5.1. Tetszőleges irányú vonal rajzolása
9.5.2. Függőleges vonal rajzolása
9.5.3. Vízszintes vonal rajzolása
9.6. Téglalapok rajzolása
9.6.1. Üres téglalap rajzolása
9.6.2. Kitöltött téglalap rajzolása
9.6.3. Keretezett téglalapok
9.7. Képterületek tárolása és másolása
9.8. Karakter és szöveg megjelenítése
9.9. Paletta beállítása és lekérdezése
9.10. A képmemória törlése
9.11. BOB-ok megjelenítése a kettősbuffer-módszerrel 9.12. Teljes képernyő görgetése 10. Nem szabványos videomódok
9.12. Teljes képernyő görgetése 10. Nem szabványos videomódok
10. Nem szabványos videomódok
10.1. Szöveges módok
10.2. Bitplane szervezésű grafikus módok
10.3. A 256 színű módok


László József

László József  további könyvei

30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
2 000 Ft 1 400 Ft
akár 50%
Hűségpont:
 
30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
600 Ft 420 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...