Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

Az eleve elrendelésről

Az eleve elrendelésről - Régikönyvek
Az eleve elrendelésről - Régikönyvek Az eleve elrendelésről - Régikönyvek Az eleve elrendelésről - Régikönyvek
(1 vélemény)
Borító tervezők:
Nagy Zoltán
Kiadó:
Európa Könyvkiadó
Kiadás éve:
1986
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Petőfi Nyomda
ISBN:
9630740591
Kötés típusa:
egészvászon kiadói borítóban
Terjedelem:
205 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 10.50cm, Magasság: 17.00cm
Súly:
0.20kg
Kategória:
I. [xxt.] Az örök elválasztásról,
amellyel Isten egyeseket az üd-
vösségre, másokat meg a kárho-
zatra rendelt el 7
2. [xxit.] Az eleve elrendelés tanának
megerősítése a Szentírásból vett
bizonyítékokkal 31
3. [xxiii.] Azoknak a rágalmazások-
nak a cáfolata, amelyekkel ezt a
tanítást mindig igazságtalanul il-
letik 64
4. [xxiv.] A kiválasztás Isten elhívá-
sa által történő megerősítéséről és
arról, hogy az elvetettek maguk
idézik fel önmaguk ellen a méltó
kárhozatot, melyre rendeltettek 101


Kálvin János és predestinációs tana
Írta Kónya István 151
Kálvin János életrajzi adatai
(Összeállította Király László) 183
Névmagyarázat 195


Az Ön véleménye

Vélemények a könyvről

  • 2017.10.07. 12:54

    Mindig is foglalkoztatott ez a téma. Kálvin szerint: "Eleve elrendelésnek pedig az Isten azon örök elhatározását nevezzük, amellyel önmagában elvégezte azt, hogy akarata szerint mi történjék minden egyes emberrel. Isten ugyanis nem egyforma állapotra teremt mindenkit, hanem némelyeket az örök életre, másokat pedig az örök kárhozatra rendelt már kezdettől fogva."
    Kálvin kettős predesztinációs tana szorosan összefügg azzal, hogy ő tagadta az emberi akarat szabadságát. Szerinte az emberi akarat beteg, képtelen az igazi jóra, csak a rosszat képes igazán és teljes erővel akarni. Mivel akaratunk nem szabad, ezért nem függhet tőlünk, hogy jót teszünk-e vagy rosszat, s így az sem függhet tőlünk, hogy üdvözülünk vagy sem. Megigazulásunk és üdvözülésünk csupán attól függ, hogy Isten eleve örök üdvösségre vagy örök kárhozatra választott-e ki bennünket. A kárhozatra szóló elrendelést Kálvin Isten "félelmetes végzésének" nevezi.