Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Az iskolai ártalmak megelőzése

Az iskolai ártalmak megelőzése - Biermann, Gerd (szerk.) - Régikönyvek
Az iskolai ártalmak megelőzése - Régikönyvek Az iskolai ártalmak megelőzése - Régikönyvek Az iskolai ártalmak megelőzése - Régikönyvek
(0 vélemény)

Az óvodás és iskolás korú gyerekek lelki egészségvédelmével kapcsolatos számtalan gondolatébresztő fejtegetéssel találkozhatnak az olvasók e könyv lapjain. Az eredetileg előadások szövegeként készült tanulmányok szerzői – NSZK-beli és osztrák pszichológusok, orvosok és pedagógusok – humanista felelősségtudattal közelítenek a valamennyi nevelőt nyugtalanító kérdésekhez, s igyekszenek segítséget adni a nevelői hivatás eredményesebb gyakorlásához. Sokoldalú megvilágításban tárják fel az iskolai és a családi élet jellegzetes hátrányos hatásait, amelyeknek szenvedő alanyai a gyerekek. Hogy csökkenjen e hatások száma és visszatérjen az iskolákba a derűs légkör, szoruljon háttérbe az egyoldalú, lélektelen teljesítményelv – e könyv szerzőinek legfőbb törekvése. A problémagazdag tanulmánygyűjtemény izgalmas olvasmánynak ígérkezik, s nagyban hozzájárulhat a pedagógusok magabiztos, igényes eljárásaihoz, a nem rutinszerű nevelői munkához.

Sorozatcím:
Pszichológia-nevelőknek
Fordítók:
Csokonai Attila
Kiadó:
Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás éve:
1984
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Szegedi Nyomda
ISBN:
9631773116
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
217 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 11.00cm, Magasság: 19.00cm
Súly:
0.10kg
Kategória:
Gerd Biermann: Stressz az iskolában 5
Horst-Dietmar Spitteler-Wolfgang Jürgens: Az ötévesek nevelésének és képzésének követelményei a nevelési tanácsadó szemszögéből 33
Gerd Biermann - Renate Biermann: Az iskolaalkalmasság, a gyermekek iskolaérettségének vizsgálata 49
Elsbeth Rickal: Stressz az általános iskolák felső tagozatában 70
Hans Joachim Baumann: Stressz a gimnáziumban 76
Johannes Meinhardt: Az érési szakasz krízise. 89
Thomas Zech: Iskolai szorongás (Egy empirikus vizsgálat) 104
Marta Kos-Robes - Toni Reinelt: Öngyilkosság iskoláskorban 117
Gerd Biermann: Az iskolaérettség 131
Michael Hertl: A krónikusan beteg gyerekek iskolai problémái 139
Wolfgang Dornette: A koragyermekkorban agykárosodást szenvedett tanulók problémái 168
Wolfgang Stingl: Pedagógia stressz nélkül - a Montessori-iskola példája 186
Jürgen von Troschke: Az egészségre nevelés mint az iskola feladata 195
Gerd Biermann: Autogén tréning diákoknak és tanároknak 210

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...