Az iskolai ártalmak megelőzése

Az óvodás és iskolás korú gyerekek lelki egészségvédelmével kapcsolatos számtalan gondolatébresztő fejtegetéssel találkozhatnak az olvasók e könyv lapjain. Az eredetileg előadások szövegeként készült tanulmányok szerzői – NSZK-beli és osztrák pszichológusok, orvosok és pedagógusok – humanista felelősségtudattal közelítenek a valamennyi nevelőt nyugtalanító kérdésekhez, s igyekszenek segítséget adni a nevelői hivatás eredményesebb gyakorlásához. Sokoldalú megvilágításban tárják fel az iskolai és a családi élet jellegzetes hátrányos hatásait, amelyeknek szenvedő alanyai a gyerekek. Hogy csökkenjen e hatások száma és visszatérjen az iskolákba a derűs légkör, szoruljon háttérbe az egyoldalú, lélektelen teljesítményelv – e könyv szerzőinek legfőbb törekvése. A problémagazdag tanulmánygyűjtemény izgalmas olvasmánynak ígérkezik, s nagyban hozzájárulhat a pedagógusok magabiztos, igényes eljárásaihoz, a nem rutinszerű nevelői munkához.
- Sorozatcím:
- Pszichológia-nevelőknek
- Fordítók:
- Csokonai Attila
- Kiadó:
- Tankönyvkiadó Vállalat
- Kiadás éve:
- 1984
- Kiadás helye:
- Budapest
- Nyomda:
- Szegedi Nyomda
- ISBN:
- 9631773116
- Kötés típusa:
- ragasztott papír
- Terjedelem:
- 217 oldal
- Nyelv:
- magyar
- Méret:
- Szélesség: 11.00cm, Magasság: 19.00cm
- Súly:
- 0.10kg
- Kategória:
Horst-Dietmar Spitteler-Wolfgang Jürgens: Az ötévesek nevelésének és képzésének követelményei a nevelési tanácsadó szemszögéből 33
Gerd Biermann - Renate Biermann: Az iskolaalkalmasság, a gyermekek iskolaérettségének vizsgálata 49
Elsbeth Rickal: Stressz az általános iskolák felső tagozatában 70
Hans Joachim Baumann: Stressz a gimnáziumban 76
Johannes Meinhardt: Az érési szakasz krízise. 89
Thomas Zech: Iskolai szorongás (Egy empirikus vizsgálat) 104
Marta Kos-Robes - Toni Reinelt: Öngyilkosság iskoláskorban 117
Gerd Biermann: Az iskolaérettség 131
Michael Hertl: A krónikusan beteg gyerekek iskolai problémái 139
Wolfgang Dornette: A koragyermekkorban agykárosodást szenvedett tanulók problémái 168
Wolfgang Stingl: Pedagógia stressz nélkül - a Montessori-iskola példája 186
Jürgen von Troschke: Az egészségre nevelés mint az iskola feladata 195
Gerd Biermann: Autogén tréning diákoknak és tanároknak 210
Az Ön ajánlója
Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...