Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Fejlődéslélektan

Fejlődéslélektan - Nowogrodzki, Tadeusz - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
Sebők Éva
Kiadó:
Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás éve:
1961
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Franklin Nyomda
Kötés típusa:
félvászon, kiadói papírborítóban
Terjedelem:
182 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 20.00cm
Súly:
0.30kg
Kategória:
A gyermek lelki fejlődése és Pavlov tanítása a magasabb rendű idegműködéséről 7
A feltétlen és feltételes reflexek és jelentőségük 7
A feltételes reflexek kiépülése (izgalom és gátlás) 10
A két jelzőrendszer és kölcsönhatásuk 14
Az ingerek analízise és szintézise 17
A dinamikus sztereotípia 19
A magasabb idegműködés típusai 20
A gyermek magasabb idegműködésésnek jellegzetességei 23
A lelki fejlődés fogalma és tényezői 30
A lelki fejlődés és a hagyományos kísérletek a problémák megoldására 30
A személyiség fejlődésének marxista elmélete 34
A fejlődési fázisok problémája 41
Nevelési nehézségek az átmeneti periódusokban és a "kríziselmélet' kritikája 45
A lelki fejlődés korszakokra osztása (perodizálása) Egyéni fejlődési különbségek 46
A fejlődéslélektan módszerei 48
A korai gyermekkor (a születéstől a 3. életévig) 53
A csecsemőkor (első életév) 53
A kisgyermekkor (2-3. életév) 59
Fejlődési és nevelési nehézségek a kisgyermekkor periódusában 70
Az óvodás kor (3-7. évig) 75
A gyermek tevékenységi formái óvodás korban 75
A játék jelentősége a gyermek lelki fejlődésében és az óvodai nevelés 79
A lelki folyamatok fejlődése 82
A személyiség kialakulásának kezdete 100
Nevelési nehézségek az óvodás korban 101
Az iskoláskor (7-14. évig) 107
A tanulás mint a fejlődés fő tényezője 107
A gyermek tevékenységének egyéb formái az iskoláskorban 111
Az iskoláskor fejlődési fázisai 113
A lelki folyamatok fejlődése. Érzékletek és észlelések 115
Az emlékezet 120
A képzelet 125
A beszéd 127
A gondolkodás 134
Érzelmek és érdeklődés 141
Az akarat 145
Az iskolás korszak egyes nevelési nehézségei 149
A serdülőkor (14-18. évig) és az ijfúkor (18-22/25. évig) 157
A személyiség formálódásának fő tényezői 157
A lelki folyamatok fejlődése 165
Az érdeklődés fejlődése, a világnézet megszilárdulása és a jellem kialakulása 171
Az ifjúkor (18-22/25. évig) 173
A serdülőkor és ifjúkor nevelési nehézségei 175
Szakirodalom 181

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...