Fényképezzünk színesre

Évről évre többen készítik felvételeiket színes filmre. A korszerű színes nyersanyagok és fényképezőgépek, valmint a színes kidolgozás nagyüzemei lehetővé teszik, hogy az amatőr ugyanolyan könnyen és eredményesen készíthesse el színes képeit, mint a fekete-fehéreket. A színes fényképezés technikája azonban, bár semmivel sem bonyolultabb, néhány vonatkozásban eltér a fekete-fehértől. Roger Rössing, a közismert fotó szakíró e könyve tömör összefoglalást nyújt színes fényképezés témakörének teljes területéről. Foglalkozik a színes felvételek technikájával jó és rossz időben, az évszakokat jellemző világítás- és színhatások szerint (pl. tavaszi zöld színek és téli havas képek), valamint műfényben készülő képek feltételeivel stb. A mű elsősorban gyakorlati szemléletű, de nemcsak a kezdő fotós számára hasznos, hanem a gyakorlott amatőr is talál benne új megoldásokat és figyelemre méltő szempontokat.
- Borító tervezők:
- Mózer István
- Kiadó:
- Műszaki Könyvkiadó
- Kiadás éve:
- 1980
- Kiadás helye:
- Budapest
- Nyomda:
- Kossuth Nyomda
- ISBN:
- 9631033619
- Kötés típusa:
- kemény papírkötés
- Terjedelem:
- 174 oldal
- Nyelv:
- magyar
- Méret:
- Szélesség: 14.50cm, Magasság: 20.00cm
- Súly:
- 0.30kg
- Kategória:
A színes technika 11
A színes film 11
Milyen fényképezőgépet használjunk? 13
A helyes expozíció 16
A rekesz és a zár 17
A megvilágításmérő 18
A belső fénymérés 20
Próbafelvételek 24
Az automata fényképezőgép 26
Mikor kell helyesbítenünk a megvilágításmérő adatait? 26
A szín- és a fénykontrasztok 28
Elszíneződések 29
A színes fényképezés szűrői 35
A színhőmérséklet és a korrekciós szűrők 35
Az elszíneződések utólagos javítása 40
Témák, amelyek nem színes filmre valók 40
A legfontosabb kameratartozékok 40
Színes fényképezés teljes komforttal 42
A változtatható látószög 42
Nagy fényerejű objektívek 48
Előtétlencsék - közgyűrűk 50
Színes fotózás - egyszerűen, de jól 53
Gondolatok a felvétel előtt 53
Egy kis színtan 53
A kiegészítő színek 53
A tiszta, a tört, a beszürkült színek és a színárnyalatok 55
A semleges színek 55
A meleg és hideg színek 55
A tárgyak színei - a fények színei 57
A megbízhatatlan emlékezet 58
Némi színrendezés 58
A kép súlypontja 60
Néhány szó a tarkaságról 61
A plakátszerű nem okvetlenül tarka! 61
A színharmónia 62
Több részletképet! 62
Madártávlat és békaperspektíva 63
Játék a színekkel 64
Külső felvételek bármilyen időben 67
A világítás 67
Portrék a szabadban 69
Lányok és asszonyok 73
Természetesnek ható gyermekképek 74
Pillanatképek és életképek 75
Épületfelvételek 79
Az állatok pompás, színes fotótémák 80
Virágok 83
Út menti témák 85
Emberek munka közben 85
A rossz időben készülő képek 86
Sportfelvételek 90
Színes tájfotót készíteni nem is olyan könnyű! 91
Témák vízen és vízparton 97
Aktfelvétel szabadban 99
Színes műfényfelvételek 103
Nem minden műfényfelvételhez kell műfényfilm 103
Útmutató a lámpákhoz 104
Fényképezés egyetlen lámpával 104
Megvilágításmérés 108
Változatok egyetlen lámpával 109
Több fényt! 110
A műfényfelvételek színszűrői 111
A vakuzás technikája. A vaku a korszerű műfény 112
Az irányszám 113
A vakuzás technikája 115
Néhány ötlet vakufelvételek készítéséhez 116
A műfényportré 117
Gyermekfelvételek vakuval 118
A belső terek és a szobajelenetek 119
A tárgyfotók, csendéletek, és egyéb közelfelvételek 120
Az éjszakai utcaképek 124
Fényképezés a rendelkezésünkre álló fényben 127
A színház és a cirkusz 128
A reprodukálás 129
A műtermi aktfelvételek 130
A kevert (nappali és vaku-) világítás 131
Melyik világítás legyen a főfény? 132
Jó tanácsok a nappali vakuzáshoz 134
Kisérletezzünk! 137
A színes világítás 137
A kevert fény 138
A lágy rajz 139
A színes kontúrok 141
A high key felvétel 142
A low key felvétel 142
Egyetlen szín különböző árnyalataiból alkotott kép (monochromasia) 143
Az elmosódott színek 143
A nem megfelelő szín 144
A színek szétválasztása 145
A diamontázs 145
Mesterkedések az élességállítással 146
A kétszeres expozíció 146
A kidolgozott film 149
A diakeretezés 150
A vetítés öröme 153
Megfelelő diasorozatot vágunk 153
Néhány szó a diavetítőkről 155
A "fehér" vetítővászon 158
A baráti körtől az előadóteremig 158
A dianéző készülékek 160
Fekete-fehér nagyítások színes diákról 160
A színes negatív és a színes papírkép 163
Magunk hívjuk-e elő színes filmjeinket? 165
A jövő a színes fényképezésé 167
Tárgymutató 171
Az Ön ajánlója
Vélemények a könyvről
SZÍNESEN,VAGY FEKETE FEHÉREN FÉNYKÉPEZZÜNK?A SZEMPONTOK,AMELYEK MIATT AZ EGYIK,VAGY MÁSIK ELJÁRÁST VÁLASSZUK: A KÖLTSÉGEK,A FOTÓ TECHNIKAI SZEMPONTOK,ESZTÉTIKAI SZEMPONTOK...A KÖNYV GYAKORLATI TANÁCSOKKAL VAN TELI A KEZDŐ ÉS GYAKORLOTT FOTÓSOK SZÁMÁRA,AKIK SZÍNES FILMET VÁSÁROLNAK A KAMERÁJUKBA!1980-BAN ÍRÓDOTT ÉS NAGY SEGÍTSÉGET NYÚJTHAT MA IS A FILMES KAMERA KEDVELŐINEK!!!
Nagy a különbség a fekete-fehér és a színes fényképezés között.A Világ színes-túlságosan színes...Vásároljunk egy tekercs színes filmet.Kétféle színes film létezik a negatív és a fordítós.A jövő a színes fényképezésé!Színes tájfotót készíteni nem is olyan könnyű!Vigyázzunk a vakuzással!A szivárvány a természet színjátéka,amiről mindenki készítene színes fényképet.Tiszta időben a napközben készült havas képek menthetetlenül kékes színűek...1980-ban íródott a könyv,teli hasznos tanácsokkal a filmes fényképezőgéppel rendelkező fotósoknak.Nemcsak kezdőknek!