Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Gyermekpszichológia

Gyermekpszichológia - Hiebsch, Dr. Hans, Clauss, Dr. Günter - Régikönyvek
Gyermekpszichológia - Régikönyvek Gyermekpszichológia - Régikönyvek Gyermekpszichológia - Régikönyvek Gyermekpszichológia - Régikönyvek Gyermekpszichológia - Régikönyvek Gyermekpszichológia - Régikönyvek Gyermekpszichológia - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
Horváth Henrik
Kiadó:
Akadémiai Kiadó
Kiadás éve:
1967
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
3. kiadás
Kötés típusa:
egészvászon kiadói borítóban
Terjedelem:
372 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.94kg
Kategória:
Első rész
Rövid bevezetés a személyiségtanba

I. Fejezet
A pszichológia tárgya és munkamódszere
r. § A pszichológia tárgya
I. A pszichikum szubjektív jellege
2. A pszichikum mint visszatükröződés, mint az eszmei
3. A pszichikum mint az agy teljesítménye
4. A ,.tudat és cselekvés egysége"
5. A pszichológia tárgyának összefoglaló meghatározása
6. A pszichológia és a többi tudományok
2. § A pszichológia munkamódszere (metódusa)
I. A pszichológia alapmódszerei
2. A pszichológiai vizsgálat menete

II. Fejezet
A személyiséglélektan alapjai
3. § Az emberi cselekvés analízise
I. A cselekvést lehetővé tevő pszichofizikai funkciók
2. A cselekvés során jelentkező személyi tulajdonságok
4. § A cselekvés morfológiai és fiziológiai alapjai
r. Az endokrin rendszer
2. A vegetatív idegrendszer
3. A központi idegrendszer és az érzékszervek
5. § Hogyan működik az agy?
r. Veleszületett és szerzett magatartásmódok
2. A magatartás vezérlésének emberi formája
6. § A filogenetikus fejlődés
I. Az állati magatartás fejlődése
z. Az ember keletkezése

Második rész
Bevezetés a pszichikai fejlődés elméletébe

III. Fejezet
Az általános fejlődéselmélet alapkérdései
7. § A dialektikus materializmus fejlődéselmélete •
I. A fejlődés mint mozgás
2. A fejlődés mint az „új" keletkezése
3. A fejlődés törvényei
4. Néhány végköVetkeztetés

IV. Fejezet
A pszichofizikai ontogenezis alapfolyamatáról
8. § Az aktivitás fogalma és lényege


V. Fejezet
A fejlődés feltételei
9. § A pszichofizikai fejlődés determináltsága
zo. § Az adottságok
I. Az öröklött tényezők és a környezet hatása a fejlődésre
z. Mit értünk öröklött adottságon?
3. Az adottságok formálhatósága
§ A környezet
I. A társadalom emberformáló hatása
2. A nevelés jelentősége

VI. Fejezet
A gyermeki fejlődés formája és sajátossága
12. § Érés és tanulás
13. S A fejlődés mint differenciálás és centralizálás
I. A szerves szférában végbemenő differenciálás és centralizálás
fogalmához
2. Differenciálás és centralizálás a pszichikumban
3. Megjegyzések az alkat, a szerkezet fogalmához
4. A differenciálódás és centralizálódás mint dialektikus folyamatok
S. Gondolkodás és cselekvés
' 14. § A fejlődés szakaszai

Harmad ik rész
Gyennekpszichológía

VII. Fejezet
A csecsemőkor
15. § A születés előtti fejlődés
t. Embrionális és fötális állapot
2. A főtusz szenzibilitása
16. § Motorikusság és szenzibilitás az újszülöttnél
I. Az újszülött idegrendszere
2. Az újszülött motorikája
3. Az újszülött szenzibilitása
17. § Magatartás és teljesítmény az első életévben
I. Rendszerezett mozgások keletkezése
2. Az érzékszervek célra irányuló használata

VIII. Fejezet
A kisgyermekkor
18. § A kisgyermek fázistartása
s. Szociális magatartásmódok
2. A kisgyermek gondolkodási teljesítménye
3. A cselekvés
19. § A beszéd fejlődése
I. Az előszakaszok
2. Az első szavak elsajátítása
3. A szókincs kibővülése
4. A nyelvtani ragozás elsajátítása
zo. § A játék fejlődése
I. A játékcselckvés ismertető jegyei
2. Funkciósjátékok
3. Fikciósjátékok
4. Konstrukciósjátékok


IX. Fejezet
Az óvodáskor
21. § A gyermek viselkedése az iskoláskor előtti időben
I. A szociális magatartás
2. A gondolkodás
3. A cselekvés
22. § A rajzkészség fejlődése
I. A firkálás foka
2. Sémarajzok
23. § Az iskolaérett gyermek teljesítménye és magatartása I. Az első alakváltozás
I. Az első alakváltozás
2. Feladattartás
3. A csoportban való nevelhetőség
4. Az iskolaérettség és az iskolát megelőző nevelés
5. Emócionális tényezők befolyása a gyermeki fejlődésre
e
X. Fejezet
A korai iskoláskor
24. § Fázistartás a korai iskoláskorban
I. A motorika
2. A szellemi magatartás és a cselekvés
2,5. § Szellemi fejlődés a korai iskoláskorban
I. Az észlelő magatartás
2. Emlékezetbeli teljesítmények
3. Mennyiség- és számfelfogás
4. Fogalomalkotás és gondolkodás
a) Fogalomalkotás
b) A viszonylatok felismerése
c) Gondolkodási műveletek
26. § A fiatalabb iskolásgyermek és szociális környezete I. A gyermek viszonya a tanítóhoz
I. A gyermek viszonya a tanítóhoz
2. A csoportosulások szerkezete
3. Az öntudat geneziséhez

Xl. Fejezet
A középső iskoláskor
27. § Fázistartás a középső iskoláskorban
I. Testi állapot és testtartás
2. Lelki-szellemi és szociális tartás
28. § A szellemi fejlődés a középső iskoláskorban
I. Érdeklődés
2. Az észlelés
3. Emlékezési teljesítmények
4. Gondolkodás és fogalomalkotás
5. A beszéd fejlődése az iskoláskorban
29• § Szociális fejlődés a középső iskoláskorban
I. Csoportalkotás
2. Az osztály struktúrája
XII. Fejezet
A késői iskoláskor
3o. § Fázistartás a késői iskoláskorban
I. A második alakváltozás
2. Tipikus magatartásmódok
3. Érzelmi élet és cselekvés


4. A nemi érés hormonális okai
3/: § Szellemi fejlődés a késői iskoláskorban
r. Az észlelés a prepubertás korában, különös tekintettel az önmeg-
figyelésre
2. Emlékezet és képzelet a prepubertásban
3. A serdülő érdeklődési köre
4. A serdülő gondolkodása
a) Fogalomismeret és definiáló telsesítmény
b ) Fázistipikus gondolkodás stílusok
c) Gondolkodási hibák
32. § A,.±erZliilő magatartása saját magával és embzrtársaival szemben
r. Prepubertás és család
2. Prepubertás és iskola
a) Iskolához való v;szony
b) Viszonyok a tanítóhoz
c) Életkorra tipikus magatartás az osztály kötelékében
3. Serdülők egymás közt

XIII. Fejezet
Tanulás az iskoláskorban •
33• § A tanu4s mint a tapasztalatok elsajátítása
r. A tanulás fogalma
2. A tanulás ncurofiziológiai alapjai
34 § Az ismeretszerzés
r. A tanulás időpontja
2. A tanulás megszervezése
• 3. A tanuló viszonya a tanuláshoz és a tanulás eredményességéhez
4. A tanulási készség szociális determinánsai
35• § A készségek elsajátítása
/. A gyakorlati görbe általános formája
2. Mitől függ a gyakorlás eredményessége
a) Az ismétlések száma
b) A tevékenység nehézségei
c) A teljesítményakarás
d) Sikeréhnények
e) Tanulási és gyakorlási módszerek
f) Individuális különbségek

XIV. Fejezet
Kitekintés a későbbi fejlődésre
I. A későbbi fejlődés szakaszai
z. Az ifjúkor általános jellemzése
3. Az ifjúkorú önátélése és önform. álása
4. A fiatalkorú szociális magatartása
5. A fiatalkorú és a hivatás

Függelék
Dr. Hans Böttcher
A gyermek- és ifjúkor patopszichológiája
r. § Patopszichikai jelenségek a gyermek- és ifjúkorban
r. A kudarc
2. Nevelési nehézségek
3. Alkalmazkodási nehézségek
4. Szimptómák és szimptómaszerű cselekedet


2. § Okok
1. Környezet és téves irányú fejlődés
2. Különleges élmények és konfliktusok
3. Pszichofizikai konstitúció és téves fejlődés
3. § A téves fejlődés típusa, „mechanizmusai" — pedagógiai -szempontok
r. Elvadulás
2. A megkeményedés
3. Szenzibilitás
4. A gondterheltség kialakulása
5. Kompenzációs fejlődés
6. Neurotikus fejlődés

Irodalom
Idegen szavak jegyzéke

Névmutdó

Tárgymutató


Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...