Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Hogyan játsszunk és tanuljunk autista gyerekkel? Ötletek, tapasztalatok szülőknek és nevelőknek

Hogyan játsszunk és tanuljunk autista gyerekkel? - Julia Moor - Régikönyvek
(0 vélemény)

Gyermekünk – bár autista – elsősorban gyermek, saját vágyakkal és álmokkal. Talán másképpen használja a játékait, talán szokatlan tárgyakban leli örömét, de ő is szeret játszani, és nekünk, szülőknek is adott a vele töltött örömteli együttlét lehetősége. Ez a könyv nagyszerű, mert autista gyerekünket is és minket (szülőket, gondozókat) is visszavezet a játékhoz. Miközben megtanulunk játszani a kicsivel, megtanuljuk az ő világát belülről látni, ami igen nagy segítség lehet a számára. Emellett sok hasznos gyakorlati tanácsot, ötletet is kapunk a szerzőtől, aki maga is autista gyermeket nevel. Szilvásy Zsuzsanna elnök Autisták Országos Szövetsége

Fordítók:
György Anita
Kiadó:
Animus Kiadó
Kiadás éve:
2009
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Alföldi Nyomda Zrt.
ISBN:
9789639884731
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
272 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 23.00cm
Kategória:
Köszönetnyilvánítás 6
Bevezetés 11
1. fejezet
Miért fontos a játék? 15
Miért játszanak nehezen az autista gyerekek? 16
Mit is értünk pontosan játék alatt? 17
Tanácsok a könyv használatához 18
2. fejezet
Korai játszóképességek - A figyelem felkeltése és a közös tér kialakítása 19
Mit jelent a közös tér kialakítása? 19
Az ösztönös hárítás 19
Kommunikáció 21
Kipróbálandó ötletek 23
Továbblépés 26
Andrew története 26
Mit jelent az intenzív interakció? 30
3. fejezet
A strukturált játék 33
Miért van szükségük az autista gyermekeknek rendszerre? 33
Mit jelent a strukturált játék, s hogyan működik? 35
Teremtsünk játéklehetőséget - a játéktér elrendezése 36
A játék felosztása feladatokra 37
Alkalmazott viselkedéselemzés (ABA) 41
A korai tanulás strukturálása 42
Sam története 43
A nap strukturálása - készítsünk vizuális napirendet/naplót! 44
A választás és a rugalmasság bevezetése 46
4. fejezet
A számítógép és a fényképezőgép mint játékos tanítási eszközök 47
Néhány érv a számítógép használata mellett 47
Fényképezés a megértés és a választás segítésében 52
5. fejezet
Játékok 55
Amikor a gyerek nem játszik a játékaival 55
Értékeljük újra a meglévő játékokat! Vissza az alapokhoz! 57
Tudatos felkészülés a játékra 58
Képkártya a játékokhoz 59
Vágjunk bele! - Ötletek 59
Sally története 63
Hol találhatunk játékokat? 65
Mire kell ügyelni a játékoknál? 65
A feladatot, kihívást jelentő és a megerősítő játékszerek szétválasztása 66
A szorongás csökkentése érdekében alakítsuk át meglévő játékainkat! 68
A valószerűség fontossága 69
Kifejezetten hasznos játékszerek 70
A születésnapok és a karácsony 72
6. fejezet
Asztali játékok, kirakók, fejtörők 75
Mi is az a fejtörő? 75
Kezdjünk hozzá! 77
Formák 79
Vigyünk mókát az asztali játékokba! 81
Színek 83
Párosító játékok 84
Postás játékok 87
Egyszerű kirakók 88
Építőkockák 89
Fűzős játékok 90
Kategóriák 91
Memóriajátékok 93
7. fejezet
Zene 95
Megmentő és ellenség 95
Mire ügyeljünk zenehallgatásnál? 98
Új hangok bevezetése 99
Közös zenehallgatás és játék 99
Relaxáció 101
Ritmusos szövegek: beszédösztönzés dallamokkal 102
Ötletek a gyakorláshoz 103
Csináljon saját zenét! 108
Hogyan használjuk a zenedobozunkat? 110
Csökkentsük az otthoni háttérzajt! 114
Hallási Integrációs Gyakorlat 115
8. fejezet
Szerepváltásos játékok 117
A tudatelmélet és a társas fejlődés 117
Miért bonyolult az autista gyermekeknek a szerepváltás? 118
Más személyek létezésének tudatosítása - segítő ötletek 119
Mások gondolatainak tudatosítása - segítő ötletek 121
Az első lépés - szerepváltásos feladatok egy felnőttel 124
A következő lépés - szerepváltásos feladatok kortársakkal, testvérekkel 128
Szerepváltásos gyakorlatokat segítő ötletek 130
Szerepváltás a mindennapokban 130
9. fejezet
Mozgásos gyakorlatok és játékok 133
Szenzoros integrációs problémák 133
Fogjunk hozzá! 137
Labdajátékok 139
Játék kicsi labdával 140
Nagy karika 142
Beltéri labdamedence 143
Nagydobozok 145
Készítsen búvóhelyet! 145
A dobozok kreatív használata 147
Bújócskás játék a dobozzal 147
Bábszínház 148
Trambulin 148
Beltéri csúszda és mérleghinta 149
Párnák 150
Tekézés 151
További hasznos mozgásos játékok 151
10. fejezet
Szabadtéri játékok 155
Problémák és tanácsok 155
Biztonság 156
A szabadtéri játék jótékony hatásai 158
A rendszer fontossága 159
Fogjunk hozzá! - Játékok és tevékenységek 159
Járdafestés krétával 159
Célba dobás labdával 160
Homokozás 161
Maszatművészet 162
Egyensúlyi és koordinációs játékok 165
Szabadtéri szerepjáték 166
Piknik 167
Nagyobb méretű szabadtéri játékszerek 169
Alagutak, sátrak és dobozok 172
Szabadtéri játék télen 175
11. fejezet
Vizes játékok 179
Az autizmussal élő gyerekek és a víz 179
Problémák és megoldások 179
Katherine története 181
Beltéri vizes játékok 182
Pancsolás a fürdőkádban 183
Asztali vizes játékok 186
Szabadtéri vizes játékok 187
Úszás 189
12. fejezet
A televíziózásban rejlő lehetőségek 193
Televízió - miért is? 193
Általános problémák és megoldások 194
A videokamera számos haszna 198
Videomodellezés 200
13. fejezet
Művészet és kreativitás 203
A művészet mint önkifejező eszköz 203
A gyermek és a művészet közé álló lehetséges akadályok 204
A figyelem felkeltése közvetett módon 204
Lássunk neki! - Az első lépések 205
Ötletek 209
Olló és ragasztó 212
Kézműves játékok 214
14. fejezet
Képzelőerőt fejlesztő játékok 219
Milyen játékszereket vásároljunk? 220
Egyszerűség 221
Valószerűség 221
Ismerős játékok 221
A megfelelő környezet 222
Fogjunk hozzá! - Az első lépések 223
Jelenetek összeállítása 224
Jonathan története 225
A játék folytatása 228
Összefoglalás 229
Néhány ötletadó jelenetsorozatos játék 230
Nem tudok rajzolni! 231
Akadályok 232
Olyan nagy erőfeszítést kíván az egész! 233
15. fejezet
A könyvek és az olvasás bevezetése 235
Általános problémák 235
Kezdeti lépések - nézegessünk együtt könyveket! 236
Peter története 237
Fay története 238
Ötletek 239
Továbblépés: az olvasottakhoz jelentés társul 240
Értelmezéssel kapcsolatos problémák 241
Több lépésből álló történetek és a következményeik 247
Célkitűzés 248
Megfigyelés, időzítés és előkészület 249
Kipróbálandó könyvek 250
Szófelismerés 251
Lewis története 254
Nyelvi értelmezést fejlesztő tevékenységek 255
Összefoglalás 257
16. fejezet
Problémák, frusztrációk és dührohamok - Hogyan tegyük a játékot
élvezhetővé? 259
Saját frusztrációnk felismerése és kezelése 259
A játék közben felgyülemlett feszültség csökkentése 262
Rugalmas hozzáállás a rugalmatlan gyermekekhez 266
A játszó képességek újraértékelése - Tűzzön ki célokat! 268
Élvezze gyermeke társaságát! 268

Julia Moor

Julia Moor  további könyvei

30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 500 Ft 1 050 Ft
akár 30%
Hűségpont:
 
akár 30%
Hűségpont:
 

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...