Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Iskolapedagógia Az embernevelés differenciális elemei az iskolában

Iskolapedagógia - Petrikás Árpád dr. - Régikönyvek
Iskolapedagógia - Régikönyvek Iskolapedagógia - Régikönyvek Iskolapedagógia - Régikönyvek Iskolapedagógia - Régikönyvek Iskolapedagógia - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Okker Kiadó
Kiadás éve:
1997
ISBN:
9637315519
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
283
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 21.00cm
Kategória:
ELSŐ RÉSZ

ELSŐ FEJEZET 10
Az iskola szerepe és funkciói (Az embernevelés táguló horizontjai) 10
Az iskolai autonómia 10
Az embernevelés táguló horizontjai 11
Az iskola állandó fejlesztése és önfejlesztése 15
Az iskola szerepének átalakulása 16
Az iskola funkciói és a nevelés rendszere 18
Jegyzetek 21

MÁSODIK FEJEZET 22
Az iskola (intézmény) autonóm nevelési rendszerének megalapozása 22
Az iskola nevelési rendszerének kidolgozása 23
Az iskola (intézmény) nevelési rendszerének minőségi mutatói 26
Új fejlemény': a nevelést erősítő rnemrendszerek működése Zi
Az Önálló nevelési rendszer megteremtésének esélyei 33
Jegyzetek 37

MÁSODIK RÉSZ

ELSŐ FEJEZET 40
Pedagógiai folyamatok és a személyiségfejlesztés dimenziói 40
A rendszerépítés és a személyiségfejlesztés komplex feladatai 44
Az iskolai rendszerfejlesztés tapasztalatai 49
A nevelési rendszer strukturáltsága és a pedagógiai folyamatok
szabályozása 51
Jegyzetek 52

MÁSODIK FEJEZET 53
Értékek, követelmények és normák a rendszerépítés szabályozásában 53
Alapozás 53
Értékek, követelmények, normák nyomában az iskolai rendszerépítés
folyamatában ( 6
Jegyzetek —70


HARMADIK FEJEZET 71
Tevékenység, öntevékenység és a pedagógiai viszonyok a nevelési
rendszer működésében 71
A tevékenységrendszer megteremtése és állandó fejlesztése 74
A pedagógiai viszonyok szerepe a rendszerműködés szabályozásában 85
Jegyzetek 88

HARMADIK RÉSZ

ELSŐ FEJEZET 90
A nevelőtestület tevékenysége és óntevékenysége a rendszerfejlesztés
folyamataiban 90
A nevelőtestület megteremtése és folyamatos fejlesztése 95
Az iskola szellemi élete és a nevelőtestület szerepe 106
Jegyzetek \ 110

MÁSODIK FEJEZET 111
A nevelőtestület erőpróbája: programalkotás és fejlesztés 111
A programalkotás előfeltételei és főbb elemei i i I
Műveletek, operatív eljárások és a fejlesztés körvonalai a pedagógiai
programban 123
Jegyzetek 127

HARMADIK FEJEZET 128
Műveltség, modernizáció, iskola 128
Műveltségkép és új igények az iskolában 128
Iskolák új helyzetben — új esélyekkel 137
Jegyzetek 142

NEGYEDIK FEJEZET 144
Gazdagodó tananyag — alternatív tantervépítés 144
Gazdagodó tananyag — megújuló oktatás 145
Alternatív tantervkészítés — helyi tantervek alkotása
Ellenőrzés és értékelés: alapműveltségi vizsga 169
Jegyzetek 3


NEGYEDIK RÉSZ

AZ ISKOLAI (INTÉZMÉNYI) PEDAGÓGIAI RENDSZER
FEJLESZTÉSI KÖRVONALAI 175
A nevelőtestület feladatai a rendszerépítés és -fejlesztés folyamatában 176
Pedagógiai autonómia: a tanulói önkormányzás fejlesztése 183
Az iskola és pedagógiai rendszere a mérlegen 186
Jegyzetek 190

EPILÓGUS 198

MELLÉKLET

Ruszkay Sándorné: A 112. sz. Ipari Szakmunkásképző Intézet és
Szakközépiskola Pedagógiai Programja* 202
I. Bevezetés 202
II. Az intézmény adatai 203
III. Helyzetelemzés 204
IV. Az iskola képzési szerkezete, az oktatott szakok, szakmák 205
V. A nevelő-oktató munkához alkalmazott tantervek 208
VI. Az értékelés rendszere 209
VII. Pedagógiai célkitüzések 209
VIII. Szakmai program 215

Veres Vilmosné (Tiszafüred): Ember és társadalom. Tantervkészítő
mátrix. 219

Palágyiné Ruzs-Molnár Katalin és munkatársai: Emberismeret 222
Ember és társadalom. Társadalmi ismeretek. Emberismeret* 222

Lénártné Horváth Ilona: Emberismeret* 225

Szabó Ildikó: Emberismeret' 231

Gáspár László és munkacsoportja: Az általános gazdasági
(gyakorlati, technikai) ismeretek tantárgy tanterve* 237
A tanterv sajátos nézőpontja, megközelítésmódja, a problémakörök
egymás közötti viszonya 237
A tantárgy egészére vonatkozó követelmények 244


Lényeges módszertani utalás, nem tanárai jellegű tartalmi elemek 253
Tantárgyi kapcsolatok 256
Az általános gazdasági (gyakorlati, technikai) ismeretek tantárgy
tantárgyi szakaszai 259
1. tantárgyi szakasz 259
2. tantárgyi szakasz: 261
3. tantárgyi szakasz 263
4. tantárgyi szakasz 266
5. tantárgyi szakasz 267
6. tantárgyi szakasz 269

Az ellenőrzés formáinak, tartalmának megadása helyi tanterv téma
és altéma modulaiban• 272
Profi! tantervkészítés Értékelési minta 2721
A mosonmagyaróvári Kossuth Lajos Gimnázium matematika
tanterve 7.12. évfolyam, 1994. 272

A Nyíregyházi tantervcsalád ératerve. 273

Agárdy Sándor és munkatársai: Ember és természet' 275

Óvári Ágnes: Konfliktusok a nevelőrminkában. 281


Petrikás Árpád dr.

Petrikás Árpád dr.  további könyvei

A nevelés problémáinak kutatási módszerei és technikája - Petrikás Árpád dr. - Régikönyvek
legjobb ár
A tanulói önkormányzat fejlesztése - Petrikás Árpád dr. - Régikönyvek
legjobb ár
400 Ft 200 Ft (50%)
Antikvár könyv

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...