Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

P.E.T. a szülői eredményesség tanulása Kipróbált út a kölcsönösen boldog szülő-gyerek kapcsolathoz

P.E.T. a szülői eredményesség tanulása - Régikönyvek
P.E.T. a szülői eredményesség tanulása - Régikönyvek P.E.T. a szülői eredményesség tanulása - Régikönyvek P.E.T. a szülői eredményesség tanulása - Régikönyvek P.E.T. a szülői eredményesség tanulása - Régikönyvek P.E.T. a szülői eredményesség tanulása - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
F. Várkonyi Zsuzsa
Kiadó:
Gondolat Kiadó
Kiadás éve:
1990
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Alföldi Nyomda
ISBN:
9632824210
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
255 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 21.00cm
Súly:
0.27kg
Kategória:
ELŐSZÓ A MAGYAR KIADÁSHOZ 11

1. A SZÜLŐKET VÁDOLJÁK — DE NEM KÉPZIK 15

2. A SZÜLŐ: EMBER, NEM ISTEN 24
A szülői elfogadás ábrája / A következetlenség biztosra vehető! / Nincs
szükség szülői „egységfrontra" / A hamis elfogadás / Lehet-e elfogadni a
gyereket, de a viselkedését nem? / Milyen az „igazi" szülő?

3. HOGYAN FIGYELJÜNK GYEREKÜNKRE, HOGY MEGNYÍLJON
ELŐTTÜNK? — AZ ELFOGADÁS NYELVE 36
Az elfogadás varázsereje / Az elfogadást ki is kell mutatni / Az elfogadás
közlése szavak nélkül / Az elfogadás kimutatása „be nem avatkozás" ré-
vén / Az elfogadáS kimutatása passzív figyelemmel / Az elfogadás közlé-
se szavakkal / Egyszerű „hívogatók" / Az értő figyelem / Miért érdemes
a szülőknek megtanulni az értő figyelmet? / Az értő figyelemhez szüksé-
ges szemlélet / Az értő figyelem kockázata

4. HOGYAN MŰKÖDIK AZ ÉRTŐ FIGYELEM? 62
Amikor a gyereknek van problémája / Hogyan működhet a szülői értő
figyelem? / Mikor hasznos az értő figyelem? / Gyakori hibák az értő
figyelem alkalmazásában / A gyerek befolyásolása „útmutatással" /
„Hívogatás" majd „elkergetés"? / A „szajkózás" / Empátia nélküli meg-
hallgatás / Értő figyelem — rosszkor

5. HOGYAN FIGYELJÜNK A KICSIKRE, AKIK MÉG ALIG TUDNAK
BESZÉLNI' 87
Miben „más" a csecsemő? / Ráhangolódás a csecsemő szükségleteire és
problémáira / Hogyan segít csecsemőknél az értő figyelem? / Segítsünk
kisbabánknak igényei önálló kielégítésében


6. HOGYAN BESZÉLJÜNK, HOGY GYEREKÜNK FIGYELJEN RÁNK? 92
Amikor a probléma a szülőé / Félresikerült „megmondások" / Kész meg-
oldást közlő üzenetek / Lekezelő üzenetek / Jól működő „megmondá-
sok" / „Te-üzenetek" és „én-üzenetek" / Miért hatékonyabb az „én-
üzenet"?

7. AZ „ÉN-ÜZENET" ALKALMAZÁSA 106
A rejtett „te-üzenet" / Ne a negatívumot hangsúlyozzuk! / Bagatellizá-
lás /A kitörő vulkán / Mire képes a hatékony „én-üzenet"? / Szavak nél-
küli „én-üzenet" kisbabáknak / Az „én-üzenet" bökkenői

8. AZ ELFOGADHATATLAN VISELKEDÉS MEGVÁLTOZTATÁSA
A KÖRNYEZET MÓDOSÍTÁSÁVAL 118
A környezet gazdagítása / A környezeti ingerek tompítása / A környe-
zet egyszerűsítése / A gyerek mozgásterének korlátozása / A „gyerek-
biztos" környezet kialakítása / A tevékenységek átváltása / Jó lesz ki-
csit másképp is? / A gyerek felkészítése a környezet várható változásá-
ra / Tervezés, nagyobbakkal

9. AZ ELKERÜLHETETLEN SZÜLŐ-GYEREK KONFLIKTUSOK:
KI LEGYEN A NYERTES" 125
Hatalmi harc szülő és gyerek között / Nyertes-vesztes szereposztások /
Miért sikertelen az I. Módszer? / Miért sikertelen a II. Módszer? / To-
vábbi gondok az I. és II. Módszerrel

10. SZÜLŐI HATALOM: SZÜKSÉGES ÉS INDOKOLT' 137
Mi a tekintély? / A szülői hatalom szűkös korlátai / A szülő előbb-utóbb
kifogy hatalmából / Azok a „rettenetes kamaszévek" / A hatalmon ala-
puló nevelés szigorú feltételei / A szülői hatalom hatása a gyerekre / El-
lenállás, provokálás, lázadás, negativizmus / Sértettség, düh, ellenséges-
kedés / Agresszió, bosszú, visszavágás / Hazudozás, rejtözködés / Má-
sok hibáztatása, „befeketítés", csalás / Basáskodás, erőszakoskodás /
„Nyerni kell, veszteni szörnyű!" / Összefogás a szülők ellen / Meghu-
nyászkodás, engedelmeskedés, alázat / Hízelgés, a kegyek keresése /
Konformizmus, az alkotókészség hiánya, félelem az újtól, a sikergaran-
ciák elvárása / Visszahúzódás, menekülés, ábrándozás, regresszió / Né-
hány további fontos kérdés a szülői hatalom kapcsán / „Hát nincs szük-
sége a gyereknek tekintélyre és korlátokra?" / Akkor sem indokolt a te-
kintélytartás, ha a szülő következetes? / „Hát nem az a szülő dolga, hogy
befolyásolja gyerekét ?" / Miért maradt fenn a hatalom a gyerekneve-
lésben?


I I. A KONFLIKTUSMEGOLDÁS VERESÉGMENTES MÓDSZERE . . . 159
Miért olyan eredményes a III. Módszer / A gyerek motivált a megoldás
megvalósításában / Nagyobb az esély a jó minőségű megoldásra / A III.
Módszer jó agytorna / Kevesebb harag, több szeretet / Kevesebb ellen-
őrzésre van szükség / Nincs szükség kényszerítésre / A III. Módszer el-
vezet a valódi problémához / Felnőttként kezeljük a gyerekeket / A III.
Módszer mint terápia

I2. A SZÜLŐK AGGÁLYAI A VERESÉGMENTES MÓDSZER KAPCSÁN 175
Már megint „üljünk le és értsünk egyet"?! / A III. Módszer mint a szülői
gyengeség jele / „Csoportok nem tudnak dönteni" / „A III. Módszer
olyan hosszadalmas!" / „Miért ne használhatná a szülő az I. Módszert,
hiszen ő a bölcsebb ?" / Lehet-e kisgyerekekkel is használni a III. Mód-
szert? / Van-e olyan helyzet, amikor mégis az I. Módszert kell alkalmaz-
ni? / „Nem veszítem-e el tekintélyemet a gyerekeim előtt?"

I 1. A VERESÉGMENTES MÓDSZER A GYAKORLATBAN 190
Hogyan kezdjük? / A vereségmentes módszer hat lépése / Tárjuk fel és
fogalmazzuk meg a konfliktust! / Ötletgyűjtés a megoldáshoz / A javas-
latok mérlegelése / Döntés a legjobb, elfogadható javaslat mellett /
A gyakorlati lebonyolítás / Hogyan sikerült? / Értő figyelem és „én-üze-
netek" nélkül nem megy! / Az első vereségmentes próbálkozás / Mi-
lyen problémákra számíthatunk? / Kezdeti bizalmatlanság és ellenál-
lás / „És ha nem találunk elfogadható megoldást?" / Visszakanyarodás
az I. Módszerhez, amikor csődöt mond a III. Módszer / „Legyen-e bün-
tetés, ha mégis...?" / Szerződésszegés / Ha a gyerek megszokta, hogy
csak ő nyerhet / A vereségmentes módszer a gyerekek közötti konflik-
tusokban / Amikor mindkét szülő érintett a szülő-gyerek konfliktus-
ban / Ki-ki a maga jogán / Amikor csak az egyik szülő használja a III.
Módszert / Lehet-e váltogatni a módszereket? / Előfordul, hogy csődöt
mond a III. Módszer?

14. AMIT SZERETNÉNK ELKERÜLNI: HOGY GYEREKEINK FELMOND-
JANAK NEKÜNK 211
Az értékrend / Emberi jogok / „Nem is taníthatom az értékrendemet?"
A szülő mint modell / A szülő mint szaktanácsadó / „Elfogadni, amin
nem változtathatok" / Egy kis segítség, „hogy tudjam a különbséget"

15. KONFLIKTUSMEGELŐZÉS — ÖNMAGUNK, A SZÜLŐK VÁLTOZTA-
TÁSÁVAL 224
Lehetünk-e elfogadóbbak önmagunkkal szemben? / Kié a gyerek? /


Tényleg szeretjük a gyerekeket — vagy csak bizonyosfajta gyereket? /
Nem csupán a mi értékeink és meggyőződéseink igazak / A házastársi
kapcsolat elsődlegessége / Lehet-e változtatni a szülők szemléletén?

16. GYEREKEINK SOK-SOK NEVELŐSZÜLŐJE 233

Credo — hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról 238

FÜGGELÉK 240
1. Fülelj az érzésekre! (gyakorlat) / 2. A meddő üzenet felismerése (gya-
korlat) / 3. Küldj „én-üzenetet!" (gyakorlat) / 4. A tipikus közléssorom-
pók hatása a gyerekre / 5. Néhány fogalom — ahogyan Gordon hasz-
nálja őket / 6. Ajánlott olvasmányok

Gordon Thomas

Gordon Thomas  további könyvei

10%
3 000 Ft 2 700 Ft (10%)
Antikvár könyv
20%
Kiadás éve: 1992
900 Ft 720 Ft (20%)
Antikvár könyv
10%
Kiadás éve: 2005
1 200 Ft 1 080 Ft (10%)
Antikvár könyv
10%
Kiadás éve: 2000
1 300 Ft 1 170 Ft (10%)
Antikvár könyv

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...