Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

P.E.T. A szülői eredményesség tanulása

P.E.T. -  Dr. Thomas Gordon - Régikönyvek
P.E.T. - Régikönyvek P.E.T. - Régikönyvek P.E.T. - Régikönyvek P.E.T. - Régikönyvek P.E.T. - Régikönyvek
(0 vélemény)

Thomas Gordon könyve, a P. E. T. - A szülői eredményesség tanulása az elmúlt két évtizedben megjelent egyik legsikeresebb tudományos-ismeretterjesztő mű - igazi pedagógiai bestseller. A szerző a már magyarul is megjelent T. E. T. - A tanári hatékonyság fejlesztése című könyvéhez hasonlóan "Gordon-módszerrel" avatja be a felnőtteket, szülőket és laikus nevelőket, hogyan változtathatják meg a gyerekekhez fűződő, sokszor egyoldalú, hatalmi tekintélyen alapuló, érzelmileg megromlott viszonyukat egyenrangú, szeretettel teli, megértő, örömöt hozó kapcsolattá. Thomas Gordon a szülő és a gyerek kommunikációs szokásaira figyel fel, és nagyon szemléletesen, párbeszédek sokaságával érzékeltetéstől kezdve a gyerek önbecsülésének megtámadásán át egészen a konfliktust megkerülő, elvtelen engedékenységig, hogyan juttatják zsákutcába a szülő-gyerek kapcsolatot. Ezután lépésenként mutatja meg azt az utat, amelyen érdemes elindulni és végigmenni, ha jó, de legalábbis jobb szülei és partnerei szeretnénk lenni gyerekeinknek. A módszer nem szigorú szabályokat, hanem más emberi viszonyulásformákat állít elénk. Figyeljünk értőn, fogadjuk el gyermekünket olyannak, amilyen, fejezzük ki érzéseinket anélkül, hogy a másikat leminősítenénk. Gordon hétköznapi, minden család életében gyakran előforduló helyzeteken, konfliktusokon át mutatja be a szerinte eredményes és hatékony viselkedést, melynek sikere abban áll, hogy a vita végén senki nem szenved vereséget. Mindenki nyer. A mű nem csupán egy új gyermeknevelési módszerbe avat be, hanem újraértelmezi az emberi kapcsolatokat. Ma Magyarországon, társadalmi és politikai viharaink közepette, nagyobb szükség van az egymás iránti türelemre, elfogadásra, kiegyensúlyozott családi életre, mint valaha.

Fordítók:
F. Várkonyi Zsuzsa
Borító tervezők:
Gergely István
Kiadó:
Gondolat Kiadó
Kiadás éve:
1990
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Alföldi Nyomda
ISBN:
9632824210
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
255 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 21.00cm
Súly:
0.27kg
Kategória:
ELŐSZÓ A MAGYAR KIADÁSHOZ 11

1. A SZÜLŐKET VÁDOLJÁK — DE NEM KÉPZIK 15

2. A SZÜLŐ: EMBER, NEM ISTEN 24
A szülői elfogadás ábrája / A következetlenség biztosra vehető! / Nincs
szükség szülői „egységfrontra" / A hamis elfogadás / Lehet-e elfogadni a
gyereket, de a viselkedését nem? / Milyen az „igazi" szülő?

3. HOGYAN FIGYELJÜNK GYEREKÜNKRE, HOGY MEGNYÍLJON
ELŐTTÜNK? — AZ ELFOGADÁS NYELVE 36
Az elfogadás varázsereje / Az elfogadást ki is kell mutatni / Az elfogadás
közlése szavak nélkül / Az elfogadás kimutatása „be nem avatkozás" ré-
vén / Az elfogadáS kimutatása passzív figyelemmel / Az elfogadás közlé-
se szavakkal / Egyszerű „hívogatók" / Az értő figyelem / Miért érdemes
a szülőknek megtanulni az értő figyelmet? / Az értő figyelemhez szüksé-
ges szemlélet / Az értő figyelem kockázata

4. HOGYAN MŰKÖDIK AZ ÉRTŐ FIGYELEM? 62
Amikor a gyereknek van problémája / Hogyan működhet a szülői értő
figyelem? / Mikor hasznos az értő figyelem? / Gyakori hibák az értő
figyelem alkalmazásában / A gyerek befolyásolása „útmutatással" /
„Hívogatás" majd „elkergetés"? / A „szajkózás" / Empátia nélküli meg-
hallgatás / Értő figyelem — rosszkor

5. HOGYAN FIGYELJÜNK A KICSIKRE, AKIK MÉG ALIG TUDNAK
BESZÉLNI' 87
Miben „más" a csecsemő? / Ráhangolódás a csecsemő szükségleteire és
problémáira / Hogyan segít csecsemőknél az értő figyelem? / Segítsünk
kisbabánknak igényei önálló kielégítésében


6. HOGYAN BESZÉLJÜNK, HOGY GYEREKÜNK FIGYELJEN RÁNK? 92
Amikor a probléma a szülőé / Félresikerült „megmondások" / Kész meg-
oldást közlő üzenetek / Lekezelő üzenetek / Jól működő „megmondá-
sok" / „Te-üzenetek" és „én-üzenetek" / Miért hatékonyabb az „én-
üzenet"?

7. AZ „ÉN-ÜZENET" ALKALMAZÁSA 106
A rejtett „te-üzenet" / Ne a negatívumot hangsúlyozzuk! / Bagatellizá-
lás /A kitörő vulkán / Mire képes a hatékony „én-üzenet"? / Szavak nél-
küli „én-üzenet" kisbabáknak / Az „én-üzenet" bökkenői

8. AZ ELFOGADHATATLAN VISELKEDÉS MEGVÁLTOZTATÁSA
A KÖRNYEZET MÓDOSÍTÁSÁVAL 118
A környezet gazdagítása / A környezeti ingerek tompítása / A környe-
zet egyszerűsítése / A gyerek mozgásterének korlátozása / A „gyerek-
biztos" környezet kialakítása / A tevékenységek átváltása / Jó lesz ki-
csit másképp is? / A gyerek felkészítése a környezet várható változásá-
ra / Tervezés, nagyobbakkal

9. AZ ELKERÜLHETETLEN SZÜLŐ-GYEREK KONFLIKTUSOK:
KI LEGYEN A NYERTES" 125
Hatalmi harc szülő és gyerek között / Nyertes-vesztes szereposztások /
Miért sikertelen az I. Módszer? / Miért sikertelen a II. Módszer? / To-
vábbi gondok az I. és II. Módszerrel

10. SZÜLŐI HATALOM: SZÜKSÉGES ÉS INDOKOLT' 137
Mi a tekintély? / A szülői hatalom szűkös korlátai / A szülő előbb-utóbb
kifogy hatalmából / Azok a „rettenetes kamaszévek" / A hatalmon ala-
puló nevelés szigorú feltételei / A szülői hatalom hatása a gyerekre / El-
lenállás, provokálás, lázadás, negativizmus / Sértettség, düh, ellenséges-
kedés / Agresszió, bosszú, visszavágás / Hazudozás, rejtözködés / Má-
sok hibáztatása, „befeketítés", csalás / Basáskodás, erőszakoskodás /
„Nyerni kell, veszteni szörnyű!" / Összefogás a szülők ellen / Meghu-
nyászkodás, engedelmeskedés, alázat / Hízelgés, a kegyek keresése /
Konformizmus, az alkotókészség hiánya, félelem az újtól, a sikergaran-
ciák elvárása / Visszahúzódás, menekülés, ábrándozás, regresszió / Né-
hány további fontos kérdés a szülői hatalom kapcsán / „Hát nincs szük-
sége a gyereknek tekintélyre és korlátokra?" / Akkor sem indokolt a te-
kintélytartás, ha a szülő következetes? / „Hát nem az a szülő dolga, hogy
befolyásolja gyerekét ?" / Miért maradt fenn a hatalom a gyerekneve-
lésben?


I I. A KONFLIKTUSMEGOLDÁS VERESÉGMENTES MÓDSZERE . . . 159
Miért olyan eredményes a III. Módszer / A gyerek motivált a megoldás
megvalósításában / Nagyobb az esély a jó minőségű megoldásra / A III.
Módszer jó agytorna / Kevesebb harag, több szeretet / Kevesebb ellen-
őrzésre van szükség / Nincs szükség kényszerítésre / A III. Módszer el-
vezet a valódi problémához / Felnőttként kezeljük a gyerekeket / A III.
Módszer mint terápia

I2. A SZÜLŐK AGGÁLYAI A VERESÉGMENTES MÓDSZER KAPCSÁN 175
Már megint „üljünk le és értsünk egyet"?! / A III. Módszer mint a szülői
gyengeség jele / „Csoportok nem tudnak dönteni" / „A III. Módszer
olyan hosszadalmas!" / „Miért ne használhatná a szülő az I. Módszert,
hiszen ő a bölcsebb ?" / Lehet-e kisgyerekekkel is használni a III. Mód-
szert? / Van-e olyan helyzet, amikor mégis az I. Módszert kell alkalmaz-
ni? / „Nem veszítem-e el tekintélyemet a gyerekeim előtt?"

I 1. A VERESÉGMENTES MÓDSZER A GYAKORLATBAN 190
Hogyan kezdjük? / A vereségmentes módszer hat lépése / Tárjuk fel és
fogalmazzuk meg a konfliktust! / Ötletgyűjtés a megoldáshoz / A javas-
latok mérlegelése / Döntés a legjobb, elfogadható javaslat mellett /
A gyakorlati lebonyolítás / Hogyan sikerült? / Értő figyelem és „én-üze-
netek" nélkül nem megy! / Az első vereségmentes próbálkozás / Mi-
lyen problémákra számíthatunk? / Kezdeti bizalmatlanság és ellenál-
lás / „És ha nem találunk elfogadható megoldást?" / Visszakanyarodás
az I. Módszerhez, amikor csődöt mond a III. Módszer / „Legyen-e bün-
tetés, ha mégis...?" / Szerződésszegés / Ha a gyerek megszokta, hogy
csak ő nyerhet / A vereségmentes módszer a gyerekek közötti konflik-
tusokban / Amikor mindkét szülő érintett a szülő-gyerek konfliktus-
ban / Ki-ki a maga jogán / Amikor csak az egyik szülő használja a III.
Módszert / Lehet-e váltogatni a módszereket? / Előfordul, hogy csődöt
mond a III. Módszer?

14. AMIT SZERETNÉNK ELKERÜLNI: HOGY GYEREKEINK FELMOND-
JANAK NEKÜNK 211
Az értékrend / Emberi jogok / „Nem is taníthatom az értékrendemet?"
A szülő mint modell / A szülő mint szaktanácsadó / „Elfogadni, amin
nem változtathatok" / Egy kis segítség, „hogy tudjam a különbséget"

15. KONFLIKTUSMEGELŐZÉS — ÖNMAGUNK, A SZÜLŐK VÁLTOZTA-
TÁSÁVAL 224
Lehetünk-e elfogadóbbak önmagunkkal szemben? / Kié a gyerek? /


Tényleg szeretjük a gyerekeket — vagy csak bizonyosfajta gyereket? /
Nem csupán a mi értékeink és meggyőződéseink igazak / A házastársi
kapcsolat elsődlegessége / Lehet-e változtatni a szülők szemléletén?

16. GYEREKEINK SOK-SOK NEVELŐSZÜLŐJE 233

Credo — hitvallásom a gyerekekhez fűződő kapcsolatomról 238

FÜGGELÉK 240
1. Fülelj az érzésekre! (gyakorlat) / 2. A meddő üzenet felismerése (gya-
korlat) / 3. Küldj „én-üzenetet!" (gyakorlat) / 4. A tipikus közléssorom-
pók hatása a gyerekre / 5. Néhány fogalom — ahogyan Gordon hasz-
nálja őket / 6. Ajánlott olvasmányok

Dr. Thomas Gordon

Dr. Thomas Gordon  további könyvei

akár 40%
Hűségpont:
 
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
3 500 Ft
akár 40%
Hűségpont:
 
10%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
2 000 Ft 1 800 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...