Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Tanítsd gyermeked önfegyelemre! A „kézi vezérlés” helyett - otthon és az iskolában

Tanítsd gyermeked önfegyelemre! -  Dr. Thomas Gordon - Régikönyvek
Tanítsd gyermeked önfegyelemre! - Régikönyvek Tanítsd gyermeked önfegyelemre! - Régikönyvek Tanítsd gyermeked önfegyelemre! - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
Megyes Andrea
Kiadó:
Studium Effektive Kiadó
Kiadás éve:
1994
Kiadás helye:
Budapest
ISBN:
9638279044
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
310 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 20.00cm
Súly:
0.30kg
Kategória:
Bevezetés: Vita a fegyelmezésről 1

I. rész Mi a fegyelmezés? 19

1. fejezet A fogalmak meghatározása és a jelentések tisztázása 21

A főnév és az ige
Tanítás és irányítás
A ránk kényszerített fegyelem és az önfegyelem
Vita a korlátokról
Szigorú legyek vagy engedékeny?
A tekintély szó jelentései
A „jó szándékú hatalom" mítosza

2. fejezet A hagyományos jutalmazás-büntetés megközelítés 41

Honnan az irányítók hatalma?
Hogyan kellene működnie a jutalmazásnak?
Hogyan kellene működnie a büntetésnek?
A jutalmazással és büntetéssel való irányítás feltételei
A külső és a belső irányítás összehasonlítása

3. fejezet Miért nem működik a jutalmazás? 57

A jutalmazással való irányítás technológiája
A jutalmazás buktatói
A dicséret alaposabb elemzése
A dicséret hatékony alternatívái

4. fejezet A büntetés hiányosságai és veszélyei 87

Csak a szakszerű büntetés működik
„Az enyhe büntetés elfogadható"
A súlyos büntetés kockázatai
Ha nincs otthon a macska...
Hogyan gerjeszt a büntetés agresszivitást és erőszakot?
A szülők elkerülhetetlenül kifogynak a büntetésekból
Az irányító hatalmának ára van

5. fejezet Mi a gyerekek valódi reakciója az irányításra? 109

A gyerekek által használt védekező mechanizmusok
Megtorló erőszak az irányítók ellen
Amikor a gyerekek „fölmondanak" szüleiknek
A bűnözői magatartás magvának elvetése
A fiatalkorúak bíróságának kudarca
Figyelmeztetés: a büntetés káros az egészségre!
A „repülés" és a „kikapcsolás"
Amikor az irányító elveszíti befolyását
Engedelmes gyerekeket akarunk?


II. rész A gyerekek fegyelmezésének alternatívái 135

6. fejezet Erőszakmentes módszerek a gyerekek viselkedésének megváltoztatására 137

A gyerekek igazából nem rosszalkodnak
„Kié" a probléma?
1. lehetőség: Találjuk ki, mire van szüksége a gyereknek
2. lehetőség: Kössünk üzletet!
3. lehetőség: A környezet módosítása
4. lehetőség: A konfrontáló én-üzenet
5. lehetőség: A megelőző én-üzenet
6. lehetőség: Ha ellenállásba ütközünk, váltsunk eszközt!
7. lehetőség: Problémamegoldás
8. lehetőség: Ha dühösek vagyunk, találjuk meg az elsődleges érzést.
Hogyan változtatják meg az én-üzenetek a feladót?

7. fejezet Új utak a család és az osztály irányításában 179

Az együttműködő irányítás
A csoportoknak szabályok kellenek
A problémamegoldás folyamatának hat lépése
Konfliktusmegoldás: a vereségmentes módszer
Mi történik, ha az értékek ütköznek?

8. fejezet Hogyan segítsünk a gyerekeknek megoldani saját problémájukat? 213

Hogyan segítsük hozzá a gyerekeket, hogy végigjárják a problémamegoldás
folyamatát?
Az elnemfogadás nyelve
A segítségnyújtás alapfeltétele: az elfogadás
Hogyan mutassuk ki elfogadásunkat?

9. fejezet Az értő figyelem: a mindentudó készség 241

Közvetítés a gyerek-gyerek konfliktusban
A jó csoportviták biztosítása
Meghittebb viszony a tanár és a diákok között
A segítő készségek tanítását támogató tudományos eredmények
A segítő készségek megtanulásából származó további előnyök

10. fejezet Miért nem mondanak le a felnőttek a gyerekek fegyelmezéséről? 257

A gyerekek „elkényeztetésének" tétele
Az a hiedelem, hogy a gyerekek eredendően rosszak
Vagy-vagy gondolkodás a felnőtt-gyerek konfliktusokról
A büntető fegyelmezés bibliai védelme
Az engedékenység mítosza
Berzenkedés a demokratikus vezetés ellen
Nem kell minket képezni!
A változás réme az amerikai családban
A változások ellenzése az iskolákban

1 I. fejezet Hogyan táplálja a demokratikus légkör a testi és a lelki egészséget? 283

Irodalom 301
Ajánlott irodalom 309

Dr. Thomas Gordon

Dr. Thomas Gordon  további könyvei

20%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
4 000 Ft 3 200 Ft
20%
Hűségpont:
 
Kiadás éve: 1990
Antikvár könyv
3 000 Ft 2 400 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...