Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Tanuljunk meg tanulni!

Tanuljunk meg tanulni! - Metzig, Werner, Schuster, Martin - Régikönyvek
Tanuljunk meg tanulni! - Régikönyvek Tanuljunk meg tanulni! - Régikönyvek Tanuljunk meg tanulni! - Régikönyvek Tanuljunk meg tanulni! - Régikönyvek Tanuljunk meg tanulni! - Régikönyvek Tanuljunk meg tanulni! - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
Balázs István
Kiadó:
Medicina Könyvkiadó
Kiadás éve:
2003
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Szegedi Nyomda
ISBN:
9632427971
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
310 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 20.00cm
Súly:
0.40kg
Kategória:
■ 1. Hogyan működik az emlékezet? 13
Tanulási gyakorlat 13
Felfedezések a fejlődési folyamat során 17
Tanulás vagy külső adattárolás? 18
Az emlékezet hármas modellje 22
Szenzoros emlékezet 24
Rövid távú emlékezet 28
Hosszú távú emlékezet 34
Hagyományos tankönyvek 38
■ 2. A tanulás során tanúsított magatartás
és a vizsgák 42
A tanulás mint munka 42
A tanulás általános feltételei 44
A munkavégzés helye 44
A közvetlen munkakörnyezet 45
Munkaidő 47
A tanulással kapcsolatos tevékenységformák 62
Redukció — Szövegtanulás 63
Feldolgozás — a tényanyag megtanulása 68
A redukció és a feldolgozás mint egymást
kiegészítő folyamatok 69
Gyakorlás és a tanulás ellenőrzése 69


1. Hogyan működik az emlékezet?
Tanulási gyakorlat
Felfedeztek a fejlődési folyamat során
Tanulás vagy külső adattátolás?
Az emlékezet hármas modellje
Szenzoros emlékezet
Rövid távú emlékezet
Homzú távú emlékezet
lawományos tankönyvek
i 2. A tanulás során tanúsított magatartás
és a vizsgák
A tanulás mint munka
A tanulás általános feltételei
A munkavégzés helye
A közvetlen munkakörnyezet
Munkaidő
A tanulással kapcsolatos tevékenységformák Redukció — Szövegtanulás
Redukció — Szövegtanulás
Feldolgozás — a tényanyag megtanulása
A redukció 6 a feldolgozás mint egymást
kiegészítő folyamatok
Gyakorlás és a tanulás ellenőrzése


Szorongó személyek 122
Képszerű folyamatok a gondolkodásban 123

■ 4. A számok, betűk, nevek megtanulásának
technikái 124
Jelentésszegény tananyag 124
A jelentés és a rövidítések 126
Jelentés és rímek a számok tanulásánál 126
A már ismert számokkal való társítás következtében
létrejövő jelentés 127
Fonetikai rendszer 128
Születésnapok, évszámok és határidők 134
A fonetikai rendszer mint jelszósor 135
A betűk jelszavai — a morzeábécé 136
A számok jelentése és a vizuális képzetek 141
Ritmizálás számok tanulásakor 144
Nevek és arcok 146
Hatásvizsgálatok 148

■ 5. A tananyag rendezése 150
Rendezés a rövid és a hosszú távú emlékezetben 150
Rendezés és felejtés 151
Szemantikai rendezés 153
A tanulást segítő módszerek a tananyag szemantikai
rendezése révén 158
A felidézés hierarchikus modellje 160
Hálómodell-technika 164
Rendezés és érthetőség 173
Segítség az előrendezéshez („advance organizer") 175
Záró megjegyzések 179


® 6. A feldolgozás mélysége 181
Mit jelent a mély feldolgozás? 181
Alátámasztó kísérletek 182
Alternatív magyarázatok 183
Bírálat 184
Szubjektív jelentőség 185
Lehetséges alkalmazások 189
Ellenérvek 191
A feldolgozás mélysége és az egyedfejlődés 197
A feldolgozás mélysége és szorongás a tanulás során 198

e 7. Analógiaalkotás révén történő tanulás 199
Félrevezetőek-e az analógiák? 200
Miképpen jutunk el az analógiákhoz? 206
Modellképzetek és „emocionális" megértés 208
Az analógiák hatása 209
Tanulás 210
Problémamegoldás, helyzetfelismerés 212
Kreativitás 213
■ 8. Szuggesztopédia/,superlearning" 215
Egy álom: kimagasló teljesítmények a tanulásban
— fáradság nélkül 215
A szuggesztopédia módszered„superlearning" 218
Elméleti alapok 220
A tanulás holisztikus jellege („egészlegessége") 221
Szuggesztió 226
Tanulságok a tanulási folyamatok önszabályozása
szempontjából 231


Hogyan mozgósítsuk pozitív erőforrásainkat tanulási
és vizsgahelyzetekben? 233

■ 9. Tanulás, szorongás és sérelem 236
A szorongás és kihatásai a tanulásra
és a vizsgahelyzetekre 237
Bizonytalanság saját tudásunk szintjét illetően 237
Gondolkodási minta és félelem a tanulástól 238
Öndiagnózis és segítés önmagunkon 242
A szorongás leküzdésének egyik bevett terápiája 256
Megszégyenítésmentes tanulás 259
Az iskolában elszenvedett sérelmek csökkentésének
módszerei 262
Az egyéni tanulás során elszenvedett sérelmek
csökkentésének módszerei 264
A narcisztikus tanulási zavar 266
A vizsgával összekapcsolódó kedvezőtlen
várakozások 268

■ 10. Záró megjegyzések 270
Irodalom 273
Tárgymutató 305

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...