Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Tanuljunk meg tanulni!

Tanuljunk meg tanulni! - Metzig, Werner, Schuster, Martin - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
Balázs István
Borító tervezők:
Varsányi György
Kiadó:
Medicina Könyvkiadó Rt
Kiadás éve:
2008
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
PrinterArt
ISBN:
9632427971
Kötés típusa:
kemény papír
Terjedelem:
310
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 20.00cm
Kategória:
Hogyan működik az emlékezet? 13
Tanulási gyakorlat 13
Felfedezések a fejlődési folyamat során 17
Tanulás vagy külső adattárolás? 18
Az emlékezés hármas modellje 22
Szenzoros emlékezet 24
Rövid távú emlékezet 28
Hosszú távú emlékezet 34
Hagyományos tankönyvek 38
A tanulás során tanúsított magatartás és a vizsgák 42
A tanulás mint munka 42
A tanulás általános feltételei 44
A munkavégzés helye 44
A közvetlen munkakörnyezet 45
Munkaidő 47
A tanulással kapcsolatos tevékenységformák 62
Redukció - Szövegtanulás 63
Feldolgozás - a tényanyag megtanulása 68
A redukció és a feldolgozás mint egymást kiegészítő folyamatok 69
Gyakorlás és a tanulás ellenőrzése 69
Affektiv gátlás 72
Vizsgák 76
Egyéni különbségek és tanulási technikák 78
Záró megjegyzések 81
Szemléletes képzetek 83
Belső vizuális folyamatok 83
A vizuális képzetek "elmosódottsága" és az emlékezet 86
Mire képes az emlékezet? Vizuális folyamatok 87
Az emlékezés szemléletes technikái 90
Az asszociatív kapcsolatteremtés technikája 90
Történetalkotásos technika 94
A locus-technika 98
Jelszótechnika 104
Kulcsszómódszer 107
A vizuális képzetek optimalizálása 113
Az anyag konkrétsága 113
Intreakció 114
Elevenség 115
Érzelmi töltés 116
Bizarrság 116
Saját magunk által kitalált képek előre megadott képek helyett 117
Hibák 117
Különleges alkalmazások 118
Életkori határok 118
Idős emberek 120
Az ábécé megtanulása 120
Szellemi visszamaradottság 122
Szorongó személyek 122
Képszerű folyamatok a gondolkodásban 123
A számok, betűk, nevek megtanulásának technikái 124
Jelentésszegény tananyag 124
A jelentés és a rövidítések 126
Jelentés és rímek a számok tanulásánál 126
A már ismert számokkal való társítás következtében létrejövő jelentés 127
Fonetikai rendszer 128
Születésnapok, évszámok és határidők 134
A fonetikai rendszer mint jelszósor 135
A betűk jelszavai - a morzeábécé 136
A számok jelentése és a vizuális képzelet 141
Ritmizálás számok tanulásakor 144
Nevek és arcok 146
Hatásvizsgálatok 148
A tananyag rendezése 150
Rendezés a rövid és a hosszú távú emlékezetben 150
Rendezés és felejtés 151
Szemantikai rendezés 153
A tanulást segítő módszerek a tananyag szemantikai rendezése révén 158
A felidézés hierarchikus modellje 160
Hálómodell-technika 164
Rendezés és érthetőség 173
Segítség az előrendezéshez ("advance organizer") 175
Záró megjegyzések 179
A feldolgozás mélysége 181
Mit jelent a mély feldolgozás? 181
Alátámasztó kísérletek 182
Alternatív magyarázatok 183
Bírálat 184
Szubjektív jelentőség 185
Lehetséges alkalmazások 189
Ellenérvek 191
A feldolgozás mélysége és az egyedfejlődés 197
A feldolgozás mélysége és szorongás a tanulás során 198
Analógiaalkotás révén történő tanulás 199
Félrevezetőek-e az analógiák? 200
Miképpen jutunk el az analógiákhoz? 206
Modellképzetek és "emocionális" megértés 208
Az analógiák hatása 209
Tanulás 210
Problémamegoldás, helyzetfelismerés 212
Kreativitás 213
Szuggesztopédia/"superlearing" 215
Egy álom: kimagasló teljesítmények a tanulásban - fáradtság nélkül 215
A szuggesztopédia módszerei/"superlearning" 218
Elméleti alapok 220
A tanulás holisztikus jellege ("egészlegessége") 221
Szuggesztió 226
Tanulságok a tanulási folyamatok önszabályozása szempontjából 231
Hogyan mozgósítsuk pozitív erőforrásainkat tanulási és vizsgahelyzetekben? 233
Tanulás, szorongás és sérelem 236
A szorongás és kihatásai a tanulásra és a vizsgahelyzetekre 237
Bizonytalanság saját tudásunk szintjét illetően 237
Gondolkodási minta és félelem a tanulástól 238
Öndiagnózis és segítés önmagunkon 242
A szorongás leküzdésének egyik bevett terápiája 256
Megszégyenítésmentes tanulás 259
Az iskolában elszenvedett sérelmek csökkentésének módszerei 262
Az egyéni tanulás során elszenvedett sérelmek csökkentésének módszerei 264
A narcisztikus tanulási zavar 266
A vizsgával összekapcsolódó kedvezőtlen várakozások 268
Záró megjegyzések 270
Irodalom 273
Tárgymutató 305

Metzig, Werner

Metzig, Werner  további könyvei

akár 40%
Hűségpont:
 
akár 50%
Hűségpont:
 
40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 100 Ft 660 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...