Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Törvényhozás és intézményesítés A felnőttképzés tervezése és marketingje

Törvényhozás és intézményesítés - Lößl, Hans Georg - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Német Népfőiskolai Szövetség
Kiadás éve:
1999
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Antikva Kisszövetkezeti Nyomdaüzeme
ISBN:
9630383756
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
168 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 21.00cm
Súly:
0.20kg
Kategória:
A sorozatszerkesztő előszava 7
Törvényhozás és intézményesítés 9
Bevezetés 9
A népfőiskola 12
A népfőiskola helye és feladata 12
Statisztika 13
A népfőiskolákon folyó egyéni továbbképzés motivációi és perspektívái 13
Miért akarják a felnőttek továbbképezni magukat? 13
Milyen perspektívák és szükségszerűségek következnek ebből a továbbképzés tekintetében? 14
A népfőiskolák képzési kínálata 16
Integrációs feladat 16
Nyitottság 17
Sokrétűség 17
A népfőiskolák főbb témakörei 18
Politikai képzés 18
Szakmai továbbképzés - továbbképzés szakmára 21
A népfőiskoláknak adott célcsoportokkal folyó munkája az alfabetizáció példáján bemutatva 25
A népfőiskolák rendezvényeinek általános formái 26
A felnőttoktasban dolgozó munkatársak 27
A felnőttképzésben dolgozó munkatársakkal szemben támasztott követelmények 27
Egyetemi pedagógiai tanulmányok 28
A felnőttoktatdásban dolgozó pedagógiai munkatársak különböző típusai 29
Felnőttoktatási törvények 31
A felnőttoktatás támogatását célzó törvény modell-tervezete 31
A felnőttképzéssel/továbbképzéssel kapcsolatos egyes tartományi törvényeknek strukturális jellemzők alapján történő összehasonlítása 34
A továbbképzés helye az oktatásügyben 35
A továbbképzési intézmények feladatai - oktatási célok és tartalmak 36
A továbbképzés intézményeinek fenntartói és azok elismerése 38
A továbbképzés szabadsága és függetlensége 40
A továbbképzés pénzügyi támogatása 40
Helyiségek és tárgyi felszereltség 43
A továbbképzési intézmények munkatársai: szakképesítés és továbbképzés 43
A továbbképzés intézményei és tartományi szervezetei közötti intézményesített együttműködés 44
A továbbképzés területének fejlesztési tervezése 45
Közszolgálat és a továbbképzési intézmények 45
A továbbképzési intézményekben szerezhető bizonyítékok és letehető vizsgák 46
A továbbképzés tartományi szervezetei 46
Az új szövetségi tartományok felnőttoktatási- és továbbképzési törvényeivel kapcsolatos megjegyzések 47
Záró megjegyzések a felnőttoktatási törvényekkel kapcsolatban 48
A tartományi törvények alapján nem támogatott továbbképzési intézmények 48
Tanulmányi szabadság 48
A törvényhozásnak az oktatómunka dinamikájára gyakorolt befolyása 49
A tartományi törvények támogatási elveinek értékelése 49
A népfőiskolák szervezeti formái: a jogi státusz mint strukturális elv 50
Előzetes megjegyzés: a népfőiskolák önkormányzatisága 50
Magánjogi fenntartásban működő népfőiskola: népfőiskola mint bejegyzett egyesület 51
Önálló közjogi önkormányzati intézetként működtetett népfőiskola 53
A települések közötti együttműködés: a kommunális munkaközösség, közjogi megállapodás, célszövetség 55
A kommunális munkacsoport 56
Közjogi megállapodás 56
Célszövetség 57
A népfőiskolák különleges jogi formái: az önálló, önkormányzati intézetként működő népfőiskola, alapítványi, valamint közhasznú korlátolt felelősségű társaságként működő népfőiskola 58
Önálló, önkormányzati intézetként működtetett népfőiskola 58
Az alapítvány 59
Közhasznú korlátolt felelősségű társaság 59
A népfőiskolákon kívüli továbbképzés 60
Üzemi képzési tevékenység 60
Az üzemi továbbképzés növekvő jelentősége 60
A továbbképzés fenntartói 61
Munkahelyi tanulás 61
Továbbképzési költségek és részvételi statisztika 62
Az érdekképviseleti szervek felnőttoktatási tevékenysége a szakszervezeti oktatási forma példáján bemutatva 63
Helyi, regionális és szövetségi szintű szakszervezeti oktatás 63
A szakszervezeti oktatás tartalma és témái 63
A szakszervezeti oktatási tevékenység koncepciói 64
Az NPO (non-profit szervezeti formában működő) típus 65
Általános bevezetés 65
A non-profit szervezet definíciója 66
A kereskedelmi alapon működő továbbképzési intézmények megkülönböztetése a non-profit alapon működőktől 67
A non-profit szervezetek jellemzői 67
Menedzsment és non-profit szervezetek 70
A továbbképzési non-profit szervezetek vezetésével szemben támasztott követelmények 72
Irodalom 74
Tervezés és marketing 77
Programtervezés 77
Bevezetés 77
A programtervezés koncepciói 79
A programterevezés egyes kérdéseiről 81
A továbbképzések célcsoportjainak elvárásai a programtervezéssel kapcsolatban: tervezési- és szakmai kompetencia, a kínálat tartalmi kérdései, a megszerezhető képesítések fajtái 83
Rendezvényformák és programtervezés 85
Rendezvénytervezés 88
Résztvevő orientáltság, célcsoportorientáltság, célcsoport kutatás 90
Résztvevő orientáltság 90
Célcsoportorientáltság 91
Célcsoportmunka az írás-olvasás tanításának példáján keresztül 94
Az írás-olvasás-tanítás jellemzői 94
A célcsoport munka gyakorlati alkalmazásának sajátosságai 94
Célcsoportkutatással kapcsolatos megjegyzések 95
Célcsoportorientált programtervezés: a résztvevők elemzése, szabadidő-kutatások, a tervezési adatok gyakorlati jelentősége 96
Kérdőívekből és a résztvevők összehasonlító elemzéseiből nyert tervezési adatok 96
Időráfordítási vizsgálatokból és a lakosság szabadidős szokásainak elemzéséből nyert tervezési adatok 98
Szociális kapcsolatok elemzésből nyert tervezési adatok 99
Szociális profilok 100
Vidéki község, ipari település, közepes méretű város (kereskedő-, kézműves-, ipari tevékenység jellemzi) 100
Munkások, szakmunkások 100
A 16-24 évesek csoportja 101
Idősek 101
Háziasszonyok 102
Nagy ismeretségi kör nélküli kapcsolatkeresők 103
A tervezési adatok átültetése a továbbképzés gyakorlatába 104
Bevezető ajánlatok 16-24 évesek részére 104
Bevezető ajánlatok a kevés szabadidővel rendelkező munkavállalók részére 104
Bevezető ajánlatok idősek részére 105
Bevezető ajánlatok háziasszonyoknak 105
A programkínálatok szerkezete 106
Kompenzáló (felzárkóztató) alapképzés 106
Kommunikációs- és alapkészségek 106
Alapkészségek 106
Idegennyelvek 108
Hétköznapi ismeretek és általános műveltség 108
Kulturális képzés 109
Szabadidő, nyaralás, sport 110
Matematika, természettudományok, technika 110
Háztartás és környezet 110
Egészségnevelés 111
Személyiségfejlesztés 112
Politikai és szociális képzés 114
Szociális képzés 114
Politikai képzés 114
Számítástechnikai alapképzés 117
Szakmai alapképzés 117
Képzés és átképzés 118
Alkalmazkodást segítő továbbképzés 118
Kiegészítő továbbképzés 119
Szakmai előrejutást segítő továbbképzés 119
Több szakterületet átfogó kínálatok 119
Környezeti/környezetvédelmi továbbképzés 119
Nők képzése 121
Marketing 122
Egy marketingkoncepció jellemzői 122
Az üzleti marketing fejlődése 123
A népfőiskola marketing kritikája 125
A piacfüggőség és piacorientáltság problémája 126
Érvek a népfőiskolák marketingje mellett 127
Mikroperspektivikus érvek a népfőiskolák marketingje mellett 127
Makroperspektivikus érvek a népfőiskolák marketingje mellett 130
A népfőiskolák stratégiai marketingjének és alapstratégiáinak aspektusai 131
A stratégiai népfőiskolai marketing szükségessége 131
A népfőiskolák marketing alapstratégiái 132
A népfőiskolák információs- és tevékenységi területe 135
A népfőiskolák információs tevékenysége 135
A népfőiskolai marketing tevékenységi területe 137
A népfőiskolai munkatársak marketingorientált professzionalizálódása 158
Irodalom 159
A sorozatszerkesztő előszava és angol nyelvű összefoglalás 161
A sorozatszerkesztő előszava és német nyelvű összefoglalás 163

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...