Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Atlasz Zene 250 színes oldal, 4974 tárgyszó

Atlasz Zene - Ulrich Michels - Régikönyvek
(0 vélemény)

Az Atlasz a zene világának - ábrákkal, kottapéldákkal és táblázatokkal - gazdagon illusztrált történeti áttekintése, mely sokrétű adatanyagával, módszerességével a szakmabeli és a művelt érdeklődő számára egyformán jól érthetően ábrázolja azt a gazdag világot, amelyet a zene az emberiség történetének kezdeteitől egészen napjainkig jelentett. A kötet első része a zenetudománnyal, az akusztikával, a hallással, a hangszerekkel, a zenetanulásssal, a műfajokkal és a formákkal foglalkozik. A második rész teljes zenetörténet, mely időrendben veszi sorra az ókori kultúrák (Mezopotámia, Kína, Görögország), a görög-római antikvitás, a kora középkor, az érett középkor, a reneszánsz, a barokk és a klasszikus kor, valamint a 19. és a 20. század vokális és instrumentális muzsikáját. Minden lehetséges esetben kitér az egyes országok sajátságaira, és ismerteti a legjelentősebb zeneszerzők munkásságát. Különösen az utóbbi két évszázad zenéjét ismertetve a populáris műfajokat sem hagyja figyelmen...

Sorozatcím:
Atlasz
Illusztrátorok:
Ulrich Michels és Gunther Vogel
Kiadó:
Athenaeum 2000 Kiadó
Kiadás éve:
2003
Nyomda:
Kner
ISBN:
9789639471207
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
560 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 21.50cm
Súly:
0.80kg
Kategória:
Előszó 5
Jelkép- és rövidítésjegyzék 8
Bevezetés 11
Rendszeres rész
Zenetudomány 12
Akusztika
Hullámtan, rezgésformák 14
A hang paraméterei, hangzás 16
A hallás fiziológiája
Hallószerv, hallás 18
A hallás lélektana
Hallási jelenségek, hallásképességek 20
Az emberi hang fiziológiája
Fiziológiai, akusztika 22
Hangszerismeret
Bevezetés 24
Idiofon hangszerek
I: összeütéssel megszólaltatott hangszerek, ütőpálcák 26
II: ütőpálcák és -tányérok 28
III: üreges ütőhangszerek, csörgők 30
Membrafon hangszerek: üstdobok, dobok 32
Húros hangszerek
I: Citerák 34
II: Zongorák 36
III: Fidulák, violák 38
IV: Hegedűk 40
V: Lantok, teorbák 42
VI: Gitárok, hárfák 44
Aerofon hangszerek
I/Rezek 1: általános tudnivalók 46
II/Rezek 2: kürtök 48
III/Rezek 3: trombiták, harsonák 50
IV/Fafúvók 1: fuvolák 52
V/Fafúvók 2. nádnyelves hangszerek 54
VI. Orgona 1 56
VII: Orgona 2, harmonikafélék 58
Elektrofon hangszerek
I: hangszedők, generátorok 60
II: Elektromos orgona, szekunder egységek 62
Zenekar: összeállítás, történet 64
Zeneelmélet
Hangjegyírás 66
Partitúra 68
Rövidítések, jelek, előadási utasítások 70
Előadói gyakorlat 82
Hangrendszerek
I: Alapok, hangközök 84
II: Hangsorok 86
III. Elméletek 88
IV. Történet 90
Ellenpont
I: Alapok 92
II. Formák 94
Összhangzattan
I: hármashangzatok, kadenciák 96
II: Alterációk, modulációk, elemzés 98
Generálbasszus 100
Tizenkét fokú technika 102
Formák
I: zenei forma 104
II. A tagolódás kategóriái 106
III: Zenei formák 108
Műfajok és formák
Ária 110
Karakterdarab 112
Korál 114
Fúga 116
Kánon 118
Kantáta 120
Versenymű 122
Dal 124
Madrigál 126
Mise 128
Motetta 130
Opera 132
Oratórium 134
Nyitány 136
Passió 138
Preludium 140
Programzene 142
Recitativo 144
Szerenád 146
Szonáta 148
Szvit 150
Szimfónia 152
Tánc 154
Variáció 156
Történeti rész
A zenetörténet kezdetei 158
Ókori fejlett kultúrák
Mezopotámia 160
Palesztina 162
Egyiptom 164
India 166
Kína 168
Görögország
I (Kr. e. 3. évezred - 7. sz.) 170
II (7-3. sz.), hangszerek 172
III: zeneelmélet, emlékek 177
IV: hangrendszer 176
Kései ókor és kora középkor
Róma, népvándorlás 178
Az őskeresztény egyház zenéje 180
Bizánc 182
Középkor
Gregorián ének/Történet 184
Kottaírás, neumák 186
Hangrendszer 188
Tropus és szekvencia 190
Világi dalköltészet/Trubadurok és trouvére-ek I 192
Trubadurok és trovuére-ek II 194
Minnesang I 195
Minnesang II, mesterdal 196
Többszólamúság/Korai orgánum (9-11. sz.) 198
St. Martial-korszak 200
Notre-Dame-korszak I 202
Notre-Dame korszak II 204
Ars antiqua I: motetta 206
Ars antiqua II: műfajok, elmélet 208
Ars antiqua III: menzurálnotáció, források 210
Periferiális többszólamúság a 13. sz.-ban 212
Ars nova I: menzurálszisztéma, motetta 214
Ars nova II: izoritmia, natiléna 216
Ars nova III: miste, MACHAUT 218
Trecento I (1330-1350) 220
Trecento II (1350-1390) 222
A 14. sz. vége, ars subtilior 224
Hangszerek 226
Reneszánsz
Általános ismertetés 228
Fauxbourdon, letét, paródia 230
Vokális műfajok,fehér menzurálnotáció 232
Anglia a 15. sz.-ban 234
Franko-flamand vokális zene
I/1 (1420-1460): kezdetek, Burgundia 236
I/2 (1420-1460): DUFAY 238
II (1460-1490); III/1 (1490-1520): OBRECHT 240
III/2 (1490-1520): JOSQUIN 242
IV (1520-1560): WILLAERT, GOMBERT 244
V (1560-1600): LASSO 246
Római iskola, PALESTRINA 248
Velencei iskola 250
Világi vokális zene Itáliában és Franciaországban I 252
II 254
Német vokális zene 256
Vokális zene Spanyolországban és Angliában 258
Orgona, csembaló- és lantzene
I: Németország, Itália 260
II: Franciaország, Spanyolország, Anglia 262
Vonósokra és hangszeregyüttesekre írt zene 264
Barokk
Általános ismertetés 266
A zene felfogása 268
Zenei nyelv 270
Zenei struktúrák 272
Opera
I/Itália: kezdetek 274
II/Itália: velencei operaiskola 276
III/Itália: Velence, Róma, Nápoly 278
IV/Itália: nápolyi operaiskola 280
V/Franciaország 282
VI/Anglia 284
VII/Németország stb. 286
Oratórium I 288
II 290
Katolikus egyházzene I 292
II 294
Evangélikus egyházzene I 296
II 298
Dal 300
Monteverdi 302
Schütz 304
Orgona és csembaló
I/Itália, Hollandia, Franciaország 306
II/Németország 17.sz. 308
III/Németország 18. sz. 310
IV/Bach 312
Egyéb országokban 18. sz.; lantzene 314
Vonósok
I/Hegedű 316
II/ Fúvósok 318
Zenekar
I/Kezdetek és áttekintés 320
II/Műfajok; szvit, balett 322
III/Concerto grosso 324
IV/Szólóversenymű 326
Bach 328
Handel 330
Klasszika
Általános ismertetés 332
A zene felfogása 334
Kompozíciós struktúrák 336
Opera I/Opera seria: Leo, Hasse, Jommelli 338
II/Opera buffa 1: Pergolesi, Paisiello 340
III/Opera buffa 2: Mozart 342
IV/Franciaország 1: Rousseau, Monsigny 344
V/Franciaország 2: Gluck, Grétry 346
VI/Németország 1: Mozart 348
VII/Németország 2: Mozart, Beethoven 350
Oratórium 352
Egyházi zene
I 354
II 356
III 358
Dal 360
Zongora
I/Gáláns stílus és Empfindsamkeit 362
II/Haydn és Mozart kora 364
III/Beethoven kora 366
IV/Beethoven 368
Kamarazene
I/Hegedű, gordonka 370
II/Zongoratrio, zongoranégyes 372
III/Vonóstrió, vonósnégyes 1 374
IV/Vonósnégyes 2, vonósötös 376
V/Fúvósok stb. 378
Zenekar
I/Korai szimfóniák 380
II/Klasszikus szimfóniák: Haydn 382
III/Klasszikus szimfóniák: Mozart, Beethoven 384
IV/Beethoven szimfóniái 386
V/Nyitány, balett stb. 388
VI/Versenyművek 1: hegedű, zongora 390
VII/Versenyművek 2: fúvósok, több szólistára írt versenyművek; előadói gyakorlat 392
Haydn 394
Mozart 396
Beethoven 398
19. század
Általános ismertetés 400
A zene felfogása 402
Zenei nyelv 404
Opera
I/Itália: az énekes-központú opera 406
II/Itália: verizmus 408
III/Itália: Verdi 410
IV/Franciaország: grand opéra, drame lyrique 412
V/Franciaország: opéra comique, operett 414
VI/Németország: romantikus opera, vígopera 416
VII/Németország: zenedráma, meseopera 418
VIII/Németország: Wagner 420
IX/Egyéb 422
Oratórium 424
Egyházi zene
I 426
II 428
Dal
I/Schubert és mások 430
II/Brahms és mások; kórusdal 432
Schubert 434
Zongora
I/Korai romantika 436
II/Érett romantika 438
III/Kései romantika 440
Chopin 442
Schumann 444
Liszt 446
Kamarazene
I/Szóló vonóshangszer 448
II/Zongoratrió, zongoranégyes 450
III/Vonósnégyes, vonósötös 452
IV/Fúvósok 454
Zenekar
I/Szimfónia 1: korai és érett romantika 456
II/Szimfónia 2: kései romantika 458
III/Szimfónia 3: Franciaország, Kelet-Európa 460
IV/Programszimfónia, szimfonikus költemény 1 462
V/Szimfonikus költemény 464
VI/Nyitány, szvit, balett 466
VII/Zongoraverseny 1: Chopin, Schumann 468
VIII/Zongoraverseny 2: Liszt, Brahms 470
IX/Hegedűverseny, stb. 472
Brahms 474
Századforduló
I/Mahler, Reger 476
II/Strauss, Busoni 478
III/Impresszionizmus 1: Debussy, Ravel 480
IV/Impresszionizmus 2: Ravel, Rahmanyinov és mások 482
20. század
Általános ismertetés 484
A zene felfogása 486
Zenei formálás 488
Schönberg 490
Berg, Webern 492
Bartók 494
Stravinsky 496
Neoklasszicizmus
I: Franciaország, Oroszország 498
II: Oroszország stb., Németország 500
III: Németország, USA 502
Könnyűzene
I/Jazz 1: New Orleanstól Chicagóig 504
II/Jazz 2: a swingtől az electricig 506
III/Zenekar, filmzene, sláger 508
IV/Médiumok, musical, rock 510
Zene 1950 után
I: dodekafónia, modális kompozíció 512
II: Musique concréte, véletlen, kollázs 514
III: hangzáskompozíció, nyelv 516
IV: szeriális zene, aleatorika 518
V: elektronikus zene, tér, idő 520
VI: opera, zenés színház 522
VII: posztszeriális zene, minimal music. Újabb irányzatok 524
Név- és tárgymutató 526

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...