Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Zseninek születtünk! Hogyan adhatjuk vissza gyerekeinknek a tanulás természetes örömét? (Saját magunkról nem is szólva...)

Zseninek születtünk! - Kline, Peter - Régikönyvek
Zseninek születtünk! - Régikönyvek Zseninek születtünk! - Régikönyvek Zseninek születtünk! - Régikönyvek Zseninek születtünk! - Régikönyvek
(0 vélemény)

Igen! Valóban zseni a gyermeked és zseni vagy te is! További jó hír, hogy a bennetek szunnyadó lángész könnyen elő is hívható! Peter Kline sokéves tapasztala támasztja alá ezeket az állításokat. Hogy miként hozható felszníre a zsenialitás? Kiderül a könyvből, ami bizonyára értékes kincse lesz valamennyi olyan szülőnek és pedagógusnak - óvónőtől az egyetemi tanárig -, aki feladatát nem csak munkájának, hanem hivatásának is tekinti. A "Zseninek születtünk!" csodálatos utazás a gyermekkor, a tanulás és a kreativitás világába. Peter Kline nem csak sok száz praktikus ötlettel segíti az iskolai - és az otthoni - tanulást, de valamenyiünket komolyan elgondolkodtat azon, hogy mit is jelent valójában a tanulás a mindennapi életben. Mindenkinek ajánlom ezt a könyvet, akinek valóban fontos az emberiség legértékesebb természeti erőforrása, a gyermek. Thomas Armstrong Éppen a kellő időben, az oktatás göröngyös útjának jelenlegi mélypontján ad széles körű áttekintést Peter Kline, az emberi felfogóképesség és a sikeres oktatási stratégiák kutatásának élvonaláról. Noha elsősorban szülőknek szóló kézikönyv, követelménnyé kellene tenni elolvasását mindenki számára, aki az oktatással foglalkozik vagy foglalkozni fog, tanároknak és diákoknak egyaránt. nincs vesztegetni való idő, mindenkihez el kell juttatni ezt a fontos információt, aki a gyermekek nevelésében érintett. és vajon ki nem az? Dee Dickinson iskolaigazgató

Fordítók:
Domján Jenő
Borító tervezők:
Domján Fruzsina
Kiadó:
Agykontroll
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
IMI Print Kft. nyomdája
ISBN:
9637959408
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
287 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.50cm, Magasság: 22.00cm
Kategória:
A Zseninek születtünk!-ben szereplő játékok és gyakorlatok 9
Köszönetnyilvánítás 11
Előszó: Michael Alexander, a Guggenheim Általános Iskola igazgatója 13
A Zseninek születtünk! elmetérképe 16
Bevezetés 17
Hogyan használjuk ezt a könyvet?
ELSŐ RÉSZ: AZ INTEGRATÍV TANULÁS IGÉRETE
Sok mindent tudunk arról, hogyan tanulunk, és hogyan lennénk képesek tanulni.
Ez az ismeretanyag lehetővé teszi, hogy jobban megfeleljünk ennek a sürgető
igénynek, mint ahogy ezt jelenleg iskoláink teszik.
1. fejezet: A gyermeki elme végtelen lehetőségei 21
Gyermeked jóval nagyobb képességgel rendelkezik, mint amit jelenlegi oktatási
rendszerünk ki tud belőle hozni. Ideje, hogy segíts rajta!
2. fejezet: Ahogy a természet rendje szerint tanulunk 35
És ahogy eltérnek ettől a hagyományos tanítási módszerek.
3. fejezet: A tanulás építőkockái 55
A tanulási folyamat három összetevője: bevitel, szintézis és válasz Mi módon
gyorsítja fel és teszi élvezetesebbé a tanulást Georgij Lozanov innovdtív
módszere?
4. fejezet:Az integratív tanulás eredete és fejlődése 68
Hogyan fejlesztették ki az integratív tanulást Lozanov és követői, valamint saját
tapasztalataim ezek szélesebb körű alkalmazásával.
5. fejezet: Igazítsuk a tanulást az agyhoz1 84
A modern agykutatás egyre jobban megismeri a tanulás folyamatát, és annak
akadályait is.


6. fejezet: Integratív tanulás az iskolában 97
Közvetlen bepillantás egy általános iskolába, ahol az integratív tanulás hatására
megváltozik a tanulók és a tanárok élete.

MÁSODIK RÉSZ: FELKÉSZÜLÉS AZ INTEGRATÍV TANULÁSRA
Hogyan alakítsunk ki olyan környezetet, amelyben a tanulók tudása és a tanulás
hatékonysága egyaránt gyarapodik? Ehhez a szülőknek, a tanároknak és minden
felnőttnek meg kell egy kicsit változni. A gyermekek ebben remekül tudnak
segíteni és a haszon azonnal jelentkezik.
7. fejezet: Hogyan találunk boldogságot a puritán munkaerkölcsben? 109
Sokan hiszünk a munkában — saját magáért. Ez az elvkétségbevonható, ha a
tanulásra is alkalmazzák. A tanulás annál hatásosabb, minél élvezetesebb.
8. fejezet: Határok között dolgozni 118
A gyerekeknek szükségük van rendszerre, és meg kell tanítani nekik az alapokat.
Akkor tanulnak a legjobban, ha segítik őket, hogy saját maguk fedezzék fel ezek
mélyén az alapelveket.
9. fejezet: Alakítsd úgy az életedet, ahogy szeretnéd! 130
Meghatározó viselkedésmintákat tanulunk és tanítunk, anélkül, hogy tudnánk
róla. Ha felismerjük és befolyásoljuk ezeket a tudatunk mélyén rejtőző
gondolatokat, elménket sokkal céltudatosabban és pozitívabban használhatjuk.
10. fejezet: Az érzelmekkel való bánás megtanulása 137
Ahogy az érzelmeinkkel bánunk, ahogy felismerjük és kifejezzük azokat, úgy
bánunk általában minden mással is. A negatív érzelmek elnyomhatják a
gondolkodást és blokkolhatják a tanulási. A következőkben néhány tanácsot
adunk, hogyan lehet érzelmeinket — visszahúzó hatás helyett — pozitív erővé
változtatni.
11. fejezet: Az együttműködés örömei 145
Másokkal közösségben együtt dolgozni: jobb családot, jobb osztályt, jobb világot
jelent — és több sikeres embert.


HARMADIK RÉSZ: SZERELEMBEN A TANULÁSSAL
Olyan feladatok gyűjteménye, amely sok embert segített már hozzá, hogy
felfedezze intelligenciája mély tartalékait, amiről legtöbben nem is tudjuk, hogy
létezik. Ezek arra ösztönözhetnek gyermekeiddel együtt, hogy közösen
kutassátok föl a bennetek élő zsenit.
12. fejezet: Sohasem hallgatták meg egy szavamat se 157
A legtöbb embert sosem hallgatták meg rendesen. Aki megteszi, megtanul
jobban gondolkodni.
13. fejezet: Örülök, hogy megszülettél, mert 163
Amikor jókat hallunk magunkról, okosabbak leszünk. Amikor mi mondunk
másokról jókat, attól is okosabbak leszünk.
14. fejezet: A jegyzetekkel ellátott Muffet kisasszony 170
A legcsodálatosabb kincset az emberek fejében rejtették el. Ha megtanulunk
kapcsolatokat teremteni és a dolgok mélyére látni, kiáshatjuk ezt a kincset.
15. fejezet: Alapkoncepciók, amelyek strukturálják gondolkodásunkat 188
Olyan alapfogalmak, mint sorrend és egyensúly, erőteljesen befolyásolják
gondolkodásmódunkat. Ezek és az ehhez hasonló alapkoncepciók — testi
tevékenységek útján — még kisgyerekek számára is megtapasztalhatók és
megérthetők.
16. fejezet: Ez valóban te vagy? 196
Egész eddigi életedet arra vesztegetted el, hogy mások programját valósítsd
meg. Mért nem. valósítod meg a sajátodat?
17. fejezet: A memória és a kreativitás virágoskertje 202
Megtanulunk megbízni saját kreativitásunkban és megtanuljuk felszabadítani a
képzelőerőnket, hogy azok megtalálják a maguk útját a gondolatok
• kifejezésében és a problémák megoldásában.
18. fejezet: Költőnek lenni 217
Az ihlet kútjára találni zenével és relaxációval: nem csak javítja az írás-
készséget, de szórakoztat is.
19. fejezet: Csak a tehetetlenek nem kérnek segítséget 222
A sikeres embereknek tehetségük van ahhoz, hogy a megfelelő időben
segítséget kérjenek. Ám van olyan segítség, ami valójában káros, van olyan,
ami megalázó és olyan is van, ami nyűg.


Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...