Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

A beszédtanítás pszichológiája

A beszédtanítás pszichológiája - Régikönyvek
A beszédtanítás pszichológiája - Régikönyvek A beszédtanítás pszichológiája - Régikönyvek A beszédtanítás pszichológiája - Régikönyvek
(0 vélemény)
Sorozatcím:
Pszichológia - nevelőknek
Borító tervezők:
Csavlek András
Kiadó:
Tankönyvkiadó
Kiadás éve:
1977
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
2., javított
Nyomda:
Dabasi Nyomda
ISBN:
9631726800
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
160 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 11.00cm, Magasság: 19.00cm
Súly:
0.10kg
Kategória:
Bevezetés
1. rész: A pszicholingvisztika kialakulása és fejlődése 5
r. A pszicholingvisztika önálló tudományterületté vá-
lása 9
Néhány szó a szakkifejezés-fetisizmus ügyében 9
A „pszicholingvisztika" meghatározása to
A pszicholingvisztika útjai 13
2. Bepillantás a beszédmodellek világába 21
3. A beszédkutatás hazai műhelyei 34
4. Beszédtevékenységi vizsgálatok és tesztek 41
a) Az exploráció és az anamnézis
b) Beszédfonetikai vizsgálatok 42
c) Beszéd- és hallásfiziológiai vizsgálatok 42
d) Akusztikai vizsgálatok 44
e) Személyiségpszichológiai vonatkozású vizsgálatok 45
A teljesítménytesztek 46
A projektív tesztek 46
A személyiség egyes tulajdonságaira irányuló vizs-
gálatok 47
Pszicholingvisztikai és extralingvisztikai vizsgálatok 52
g) Szociálpszichológiai vizsgálatok 53
h) Tartalomelemzési vizsgálatok 54
11. rész: A beszédtanitás és -tanulás pszichológiai
problémakörei 57
s. A beszédtanítás gyakorlati célja 57
2. Beszédtanulás az iskoláskor előtt 6c


a) Az anyanyelvtanulás folyamata és az általa felve-
tett kérdések 6o
b) Tanácsok a beszéd fejlesztésére az iskoláskor
előtti időszakban 67
3. A beszédtanítás és -tanulás a gyermek-, serdülő- és
ifjúkorban 73
a) Az iskolába lépő gyermek beszéde 73
b) A beszéd fejlődése az iskolába lépés után, a ké-
sői gyermekkorban 76
c) A beszéd fejlettsége a serdülökorban 8 t
d) Beszédnevelés az ifjúkorban 85
4. A beszéd mint személyiségjellemző 89
S. Egyén — csoport — nyelvi kommunikáció 95
A kiscsoport beszédformáló hatása 95
Makroszociológiai beszédformáló hatások tot
6. A beszéd patológiás szintje /ot
7. Speciális beszédtanítási igények és követelmények 107
a) A színészi beszéd 109
b) A szónoki beszéd ttt
c) Beszéd a rádió- és tévéstúdióban . 113
d) A tanári beszéd 11.1.
e) Fantasztikus beszédideálok 11 S
8. Az idegennyelv-oktatás beszédtanítási problémái 119
a) Az idegcnnyelv-oktatás mint a beszédtanítás elő-
segítője, illetve hátráltatója 120
b) A beszédtanítás metodikája az idegennyelv-okta-
táson belül 124
9. Beszédnevelés az iskolán túl 128
a) Beszéd és munkahely t2.3
b) Beszéd és foglalkozás 130
c) A tanári beszédmodor 132
d) Beszéd és nagyvárosi életforma 13z
e) Beszéd és manipuláció 134
f) Kitekintés az öregkor és az aggkor beszérlproblé-
mái felé 135
to. Kutatási javaslatok 136
összefoglalás 139
Irodalom 141

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...