Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A felsőoktatás tankönyvellátási rendszerének összehasonlító intézményi elemzése

A felsőoktatás tankönyvellátási rendszerének összehasonlító intézményi elemzése - Dr. Veres Pál - Régikönyvek
A felsőoktatás tankönyvellátási rendszerének összehasonlító intézményi elemzése - Régikönyvek A felsőoktatás tankönyvellátási rendszerének összehasonlító intézményi elemzése - Régikönyvek A felsőoktatás tankönyvellátási rendszerének összehasonlító intézményi elemzése - Régikönyvek A felsőoktatás tankönyvellátási rendszerének összehasonlító intézményi elemzése - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás éve:
2009
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
Első kiadás
Nyomda:
Prospektkop Nyomda
ISBN:
9789631966848
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
164
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.00cm, Magasság: 23.50cm
Kategória:
Jelőlések, rövidítések 10

1. Bevezetés 11
1_1. A könyv megszületésének előzményei, indítékai 11
1.2. Az összehasonlító intézményi elemzés mint alkalmazott
módszertani eszköz 12
1.2.1. Az összehasonlító intézményi elenizés a felsőoktatás
tankönyvellátási rendszerében 15
1.2.1.1. A felsőoktatási tankönyvellátási rendszer szereplői 15
1.2.1.2. A cél—funkció—eszköz hierarchia komplexitása 15
1.3. Irodalmi áttekintés 16
1.4. Az elért eredmények összefoglalása 19

2. A rendszerváltás előtti tankönyv- és jegyzetellátási rendszer 23
2.1. Válságjelek a rendszerváltást megelőző időszakban 23
2.1.1. A rendszer legfontosabb jellemzői 23
2.1.2. Jegyzetcentrikusság 24
2.1.3. Hatósági ár 25
2.1.4. Az intézményi autonómia és a finanszírozási rendszer
ellentmondása 26
2.1.5. Monopólium és vállalkozás 26
2.2. Elképzelések az új tankönyv-, jegyzet- és szakkönyvellátási rendszerről 27


2.2.1. A professzionális kiadók és a piac lehetséges szerepe . 27

2.2.2. Az állam (a minisztériumok) szerepe 27

2.2.3. A felsőóktatási intézmények feladata és felelőssége 28

2.2.4. Az árak és a költségvetési támogatás az új rendszerben 29

2.2.5. Kiadók és terjesztők 31

2.2.6. A könyvtárak szerepe 31

2.2.7. Alapítványok és egyéb kiegészítő források szerepe a

finanszírozásban 32

3. A tankönyvellátás új rendszere — a rendszerváltás hatása 33

3.1. Az 1990-ben elfogadott rendszer, illetve program és fő elemei 34

3.1.1. A miniszteri előterjesztés kritikai elemei 34

3.1.2. Az új rendszer elemei az MKM miniszteri előterjesztésében . 35

3.1.3. Az átmeneti időszak szükségessége és ütemezése 37

3.2. Az új rendszer elemei a kormány 1991. évi határozatában 39

3.3. A világbanki hitel felvételének terve. A japán segélyprogram 41

3.3.1. A világbanki hitel felvételének céljai 42

3.3.2. A japán segélyprogram 43

3.3.3. A világbanki hitelfelvétel meghiúsulása, majd átfogó program

előkészítése 44

3.4. A tankönyvellátási rendszer átalakításának első négy éve.

Rövid összefoglalás 45

3.4.1. Professzionális kiadók és a felsőoktatás tankönyvellátása 45

3.4.2. Tankönyvi információs rendszer működtetése 47

3.4.3. A hallgatók tankönyvvásárlási támogatása 48

3.4.4. A felsőoktatási könyvtárak támogatása 49

3.4.5. Felsőoktatási tankönyvkiadók menedzsmentjének fejlesztése 50

3.4.6. Összegzés 51

4. A felsőoktatás jelenlegi tankönyvellátási rendszerének

összehasonlító intézményi elemzése 53

4.1. Nemzetközi kitekintés, összehasonlítás 53

4.1.1. A tankönyvellátási rendszer közös jellemzői a vizsgált

országokban 54

4.1.2. Az4ltalánostól eltérő vagy egyedi jelenségek, megoldások 55
9

4.1.2.1. Egyesült Királyság 55

4.1.2.2. Törökország 56


4.1.2.3. Görögország 57
4.1.2.4. Hollandia 57
4.1.2.5. Finnország 57
4.2. A magyar felsőoktatás tananyagellátásának jelenlegi „rendszere"
— ahova jutottunk 58
4.2.1. Tankönyv- és szakkönyvkiadók piaci versenye — piaci árverseny.
Államilag támogatott piaci rendszer 58
4.2.1.1. Piaci és/vagy bürokratikus koordináció 60
4.2.1.2. Tankönyvellátás és az ICT 62
4.2.1.3. Az OM felsőoktatási tankönyvkiadás-támogatási
rendszerének leírása 62
4.2.1.4. Az agrártankönyv-kiadás és -terjesztés sajátos támogatási
rendszere 66
4.2.1.5. Az egészségügyi tankönyvkiadás rendszerének
átalakítása 67
4.2.1.6. Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesülése
Felsőoktatási Tagozatának (MKKE FT) tevékenysége és
szerepe az átalakulásban 69
4.2.1.7. Az OM által működtetett felsőoktatási tankönyvkiadási
támogatási rendszer bírálata 70
42.1.8. Ki ír ma tankönyvet Magyarországon? 72
422. Tankönyv- és szakkönyvterjesztés, a tankönyv- és
szakkönyvterjesztők piaci versenye 75
422.1. A keresletmeghatározódás sajátosságai 75
4222. Akkreditált könyvterjesztői hálózat? 76
422_3_ A tankönyvterjesztés mint logisztikai probléma 78
42_3_ Interaktív információs rendszer szükségessége 79
;4L4_ Piackonform támogatási rendszer, hallgatói tankönyv-
és- jegyzettámogatás 80
4.14_1_ A hallgatói támogatási normatíva alakulása 81
:.41242.. A normatíva esetleges differenciálása szakcsoportonként —
az indokoltság vizsgálata 82
A normatíva felhasználásának szabadsága, esetleges
g megkötések 83
414. A támogatás egy részének átcsoportosítása
ietézményi kiadásra 84
A Firtatási könyvtárak mint a rendszer szereplői 86


Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...