Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A filmzene esztétikája

A filmzene esztétikája - Lissa, Zofia - Régikönyvek
A filmzene esztétikája - Régikönyvek A filmzene esztétikája - Régikönyvek A filmzene esztétikája - Régikönyvek A filmzene esztétikája - Régikönyvek
(0 vélemény)
Sorozatcím:
Filmművészeti könyvtár
Fordítók:
Réthy Ágnes
Kiadó:
Magyar Filmtudományi Intézet és Filmarchivum
Kiadás éve:
1978
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Veszprémi Nyomda
Kötés típusa:
ragasztott papír kiadói borítóban
Terjedelem:
528 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 12.50cm, Magasság: 18.50cm
Kategória:
Előszó 5
Első fejezet
Bevezetés 9
Hogyan keletkezett ez a könyv? 9
2. A hangosfilm irodalma 11
3. A kutatási módszer 25
4. A filmzene kialakulásának állomásai 30
Második fejezet
A film mint művészeti ág 38
1. A hangosfilm a szintetikus művészet új ága 38
2. A hangosfilm és többi művészeti ág 42
3. A zene a hangosfilmben és a szintetikus művészetek más
á2aiban 59 •
4. A hangosfilm ontológikus szerkezete 69
a) A képi szféra szerkezete a hangosfilmben 70
b) A film hangszférájának szerkezete 76

Harmadik fejezet
A képi- és hangszféra egyesítésének ontológikus alapjai 95
1. A mozgás problémája a filmben 95
2. A tér a filmben 100
3. Az idő a filmbeli 109
4. A zene és film kölcsönhatásának pszichológiai
és genetikus alapjai 121

Negyedik fejezet
A hang és kép funkcionális egyesítésének módszerei 126


1. A funkcionális kapcsolatok fejlődése 126
2. A zene és a kép kapcsolatának rendszerezése 133

Ötödik fejezet
Az akusztikus sor funkciói a filmben 147
1. A filmzene illusztrativitásának lényegéről 147
2. Mozgást kiemelő zene 153
3. A valós zajok zenei feldolgozása 159
4. A zene mint az ábrázolt tér megjelenítője 166
5. A zene mint az ábrázolt idő megjelenítője 188
6. A hanganyag deformációja 195
7. A zene mint kommentár 202
8. A zene a saját természetes szerepében 209
9. A zene mint az érzések kifejezésének eszköze 222
a) A szereplő értékeléséről tájékoztató zene 226
b) A zene mint az emlékek tükrözésének eszköze 228
c) A szereplő képzeletét tükröző zene 232
d) Az álmok tartalmát felfedő zene 236
e) A zene mint a hallucinációk feltárásának eszköze 240 f) A zene mint a szereplő érzéseinek kifejezése 242
0 f) A zene mint a szereplő érzéseinek kifejezése 242
g) Az akarati tevékenységről tájékoztató zene 247
10. A zene mint a beleélés alapja 250
11. A zene mint jelkép 261
12. A zene mint a cselekmény előrevetítésének
eszköze 271
13. A zene mint a kompozíció egységét megteremtő
tényező 277
14. A hangszféra polifunkcionális és többrétegű
jellege 289
15. Zörejhatások funkciója a filmben 300
16. A beszéd funkciója a filmben 309


17. A csend szerepe a filmben 316
18. Az akusztikus és képi szférán nem funkcionális
összekapcsolása a hangosfilmben 324

Hatodik fejezet
A filmzene formájának és stílusának kérdései 339
1. A filmzene formája és architektonikája 339
2. Az egyes elemek szerepe a filmzenében 351
3. A vezérmotívum technikája a filmzenében 362
4. A dal a hangosfilmben 373
5. A filmzene hangszerelése 379
6. Elektronikus és „konkrét" zene a filmben 388
7. A filmzene stílusa 398
8. Az idézetek a filmzenében 410

Hetedik fejezet
A zene a film különböző műfajaiban 417
1. Általánosságok 417
2. Az opera és a balett a filmben 422
3. A kísérleti film zenéje 437
4. A rajz- és a trükkfilm zenéje 452
5. A komikum a filmzenében 459

Nyolcadik fejezet
A filmzene pszichológiai problémái 471
1. A filmzene érzékelésének sajátosságai 471
2. A filmzene alkotásának sajátosságai 488
3. A hangosfilm társadalmi nevelő szerepe 500

Befejezés 505
A könyvben szereplő filmek jegyzéke 510


Lissa, Zofia

Lissa, Zofia  további könyvei

Zene és csend - Lissa, Zofia - Régikönyvek
50%
Kiadás éve: 1973
960 Ft 480 Ft (50%)
Antikvár könyv

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...