Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban

A gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban - Salamon Jenő - Régikönyvek
A gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban - Régikönyvek A gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban - Régikönyvek A gyakorlati problémamegoldás fejlődése 6-14 éves korban - Régikönyvek
(0 vélemény)
Borító tervezők:
Kovács Tibor
Kiadó:
Akadémiai Kiadó
Kiadás éve:
1973
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Akadémiai Nyomda
Kötés típusa:
egészvászon kiadói borítóban
Terjedelem:
293 oldal
Nyelv:
magyar, angol, orosz
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 21.00cm
Súly:
0.40kg
Kategória:
Előszó 7

I. rész

A gyakorlati problémamegoldás ontogenezisével kapcsolatos kutatások jőbb
irányai a pszichológiai irodalomban 11

1. fejezet. A gyakorlati cselekvés mint az absztrakt gondolkodás fej-
lődésének alapja • 13

2. fejezet. A gyakorlati problémamegoldás mint az ismeretek és a gon-
dolkodás eredménye 31
3. fejezet. A gondolkodás mint a gyakorlati cselekvés szerves része 48

//. rész

A konvergena jellegű elemi konstruáló feladatmegoldás fejlődése 6 -- 14 éves
korban 79

4. fejezet. Az elemi konstruáló tevékenység fejlődése 8-10 éves korban.
Az interiorizáció kezdete 83
Ő. fejezet. Az elemi konstruáló tevékenység fejlődésének néhány sajá-
tossága 10-14 éves korban, Az interiorizáció további alakulása 94
A) Szerkezet-összeállítás fényképolvasás alapján 94
B) A 10-14 évesek elemi konstruáló tevékenységének sajátos-
ságai az emlékezés alapján történő szerkezet-ősszeállításban 101
C) A 13-14 évesek elemi konstruáló tevékenységének sajátosságai
műszaki rajz alapján történő szerkezet-összeállításban (Porkolábnó
Balogh Katalin kísérletei alapján) 120
6. fejezet. A környezeti feltételek és az oktatás hatása az elemikonstru-
élő tevékenység fejlődésére 129
A) Saját kísérleteink eredményei 129
B) A szovjet pszichológusok Újabb eredményei az elemi konstruáló
tevékenység fejlesztési feltételeinek kutatásában 140
7. fejezet. A konvergens jellegű elemi konstruáló feladatmegoldás 6-14
éves kor közötti fejlődésének összefoglalása. Megoldatlan problémák
és az eddigi kutatások néhány fogyatékossága 146


A divergena jellegű gyakorlati problémamegoldás fejlödése 6-14 éves
korban 163
8. fejezet. A divergens jellegű problémamegoldás lényege ós jelentősége.
Kutatásaink célja és feladata 155
A) Új utak keresése 155
B) Újabb kísérleteink metodikai problémái 161
9. fejezet. A kísérletek és a kísérleti eredmények feldolgozásának módszere 164
A) A kísérleti feladat 164
B) A kísérleti eredmények feldolgozásának lényegesebb para-
méterei 174
10. fejezet. A 6— 14 évesek divorgens gyakorlati problémamegoldásának
fejlődése viszonylag spontán fejlődési feltételek között. Konstatáló
kísérleteink eredményei 182
11. fejezet. A fejlődés feltételeinek kísérleti vizsgálata 198
A) Egyéni feltételvariált kísérletek a tárgyi cselekvés fejleszthetősé-
gének megállapításához 199
B) Különböző hazai oktatási kísérletek transzferhatásának vizsgálata
a tárgyi (manipulációs) feladatmegoldás fejlődési lehetőségeinek
további tisztázása céljából 209
1. Az ének-zenei általános iskolai oktatás hatása a gyakorlati
problémamegoldó gondolkodás fejlődésére 210
2. A gondolkodás rugalmasságának fejlesztésére irányuló alsó
tagozatos számtantanítási kísérlet hatása a gyakorlati problé-
mamegoldás fejlődésére 220
3. A komplex matematikatanítási kísérlet hatása a gyakorlati
problémamegoldás fejlődésére 227 s.,
C) Különböző hazai oktatási kísérletek transzferhatása a materiali-
zált feladatmegoldás fejlődésére 436'
1. Az ének-zenei általános iskola hatása a rajzban történő probló-
Mamegoldás fejlődésére 236
2. A gondolkodás rugalmasságának fejlesztésére irányuló alsó ta-
gozatos számtantanítási kísérlet hatása a rajzban történő
problémamegoldás fejlődésére 244
3. A komplex matematikatanítás hatása a rajzban történő
problémamegoldás fejlődésére 250
D) Egyetemi hallgatókkal végzett kísérletek a tárgyi és materializált
gyakorlati problémamegoldáa fejlődési prognózisa céljából 261
Összefoglalás. Következtetések 265
Irodalom 275
Contents 289
CoxpRaHme 292


Salamon Jenő

Salamon Jenő  további könyvei

10%
Hűségpont:
 
20%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
800 Ft 640 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...