A látás iskolája Tanulmányok a vizuális esztétikai nevelésről

- Kiadó:
- Corvina Kiadó
- Kiadás éve:
- 1977
- Kiadás helye:
- Budapest
- Nyomda:
- Kner Nyomda
- ISBN:
- 9631310000
- Kötés típusa:
- ragasztott papír
- Terjedelem:
- 188 oldal
- Nyelv:
- magyar
- Méret:
- Szélesség: 16.00cm, Magasság: 22.00cm
- Súly:
- 0.50kg
- Kategória:
I. RÉSZ:
9 Az olvasóhoz
11 Borisz T. Lihacsov: Művészet és nevelés
(Fordította: Horváth Józsefné)
18 Bogomil Karlavaris: Az alkotóképesség
(Fordította: Jakab József)
28 Al Hurwitz: Művészet és személyiség
(Fordította: Fazekas Erzsébet)
38 Émile Tainmont: A pozitív esztétika
(Fordította: Havas Lujza)
58 Paál Ákos: Didaktikai és módszertani kérdések
69 Jaromir A gyermekrajz
(Fordította: Hap Béla)
77 Székácsné Vida Mária: Társaslélektani kérdések
87 Theodor Pauckstadt: Az Altorp-iskola
(Fordította: Havas Lujza)
93 Lengyel Győrgyi: A népi díszítőművészet a nevelésben
101 Irena Wojnar: A múzeumok nevelő szerepe
(Fordította: Fábián László)
112 Kelemen Endre: Az iskolatelevízió szerepe
123 Balogh András: A környezetalakítás esztétikájához
132 Domonkos Imre: A nevelés, a képzés és a nevelő
140 A szerzőkről
Képek
II. RÉSZ: Szemelvények a vizuális esztétikai nevelés magyar irodalmából
147 Az olvasóhoz
149 Lyka Károly: Művészettörténet a középiskolában
156 Márffy Ödön: Művészi nevelés vagy beszéd- és értelemgyakorlat?
157 Hozzászólások: Bölöni György
159 Fülep Lajos
163 Nádai Pál
165 Rippl-Rónai József
167 Antal Frigyes: Iparművészeti kultúra
171 Moholy-Nagy László: Az anyagtól az építészetig (Részletek)
174 Gaál Gábor: Kép-analfabetizmus
176 Szőnyi István: Kép. Megjegyzések a művészetről (Részlet)
178 Hevesy Iván: Gyermekrajz, gyermekkönyv
182 László Gyula: Képzőművészet és a „teljes ember"
9 Az olvasóhoz
11 Borisz T. Lihacsov: Művészet és nevelés
(Fordította: Horváth Józsefné)
18 Bogomil Karlavaris: Az alkotóképesség
(Fordította: Jakab József)
28 Al Hurwitz: Művészet és személyiség
(Fordította: Fazekas Erzsébet)
38 Émile Tainmont: A pozitív esztétika
(Fordította: Havas Lujza)
58 Paál Ákos: Didaktikai és módszertani kérdések
69 Jaromir A gyermekrajz
(Fordította: Hap Béla)
77 Székácsné Vida Mária: Társaslélektani kérdések
87 Theodor Pauckstadt: Az Altorp-iskola
(Fordította: Havas Lujza)
93 Lengyel Győrgyi: A népi díszítőművészet a nevelésben
101 Irena Wojnar: A múzeumok nevelő szerepe
(Fordította: Fábián László)
112 Kelemen Endre: Az iskolatelevízió szerepe
123 Balogh András: A környezetalakítás esztétikájához
132 Domonkos Imre: A nevelés, a képzés és a nevelő
140 A szerzőkről
Képek
II. RÉSZ: Szemelvények a vizuális esztétikai nevelés magyar irodalmából
147 Az olvasóhoz
149 Lyka Károly: Művészettörténet a középiskolában
156 Márffy Ödön: Művészi nevelés vagy beszéd- és értelemgyakorlat?
157 Hozzászólások: Bölöni György
159 Fülep Lajos
163 Nádai Pál
165 Rippl-Rónai József
167 Antal Frigyes: Iparművészeti kultúra
171 Moholy-Nagy László: Az anyagtól az építészetig (Részletek)
174 Gaál Gábor: Kép-analfabetizmus
176 Szőnyi István: Kép. Megjegyzések a művészetről (Részlet)
178 Hevesy Iván: Gyermekrajz, gyermekkönyv
182 László Gyula: Képzőművészet és a „teljes ember"
Az Ön ajánlója
Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...