Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A pedagógia alapfogalmai és a nevelési célrendszer

A pedagógia alapfogalmai és a nevelési célrendszer - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Akadémiai Kiadó
Kiadás éve:
1976
Kiadás helye:
Budapest
ISBN:
9630507986
Kötés típusa:
kemény papírkötés kiadói borítóban
Terjedelem:
181 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.40kg
Kategória:
Bevezetés 7
A pedagógia alapfogalmainak rendszere 9
Nevelés a szó tág értelmében 11
Művelés, művelődés, műveltség 18
A szűkebb értelemben vett nevelés és az oktatás 26
Képzés 29
A kommunista nevelés célrendszere 37
A cél szerepe, a célrendszer szerkezete 37
A kommunista nevelés általános célja. A sokoldalúan fejlett ember marxista eszménye 40
A magántulajdonon alapuló viszonyok munkamegosztásának hatása az emberre 41
Elidegenült viszony a munka termékéhez és a munkához 44
Az elidegenült viszony önmagunk természetéhez és a termelőerőkhöz 46
A vagyonos osztály emberi önelidegenülése 49
Az önmagát, személyiségét elvesztett ember 50
Az egyén és a közösség ellentéte 54
Egyéniség és társadalmiság 55
Az öntevékenység korlátozott fajtája 58
Elidegenülés a munkán kívüli tevékenységekben 58
A tőkés manufaktúra-munkamegosztás hatása az emberre 60
A tőkés gépi nagyipar hatása az emberre az ipari forradalomtól a tudományos-technikai forradalomig terjedő időszakban 61
A modern tőkés termelés és az ember fejlődése 64
A fejlett termelőerők és a "világtörténeti", az "egyetemes" egyén 68
Az emberi sokoldalúság tartalmának tendenciái (Összefoglalás) 70
A kommunista nevelés fő feladatainak rendszere 78
A nevelés és a felépítmény 87
A kérdés jelentősége 87
A szerző álláspontjának alakulása 88
A nevelés és a termelés kapcsolata 90
Beiskolázási arányok, tankötelezettség, iskolázottsági és szakképzettségi színvonal 92
Az iskolarendszer felépítményelemei 102
Az oktatás tartalmának és módszereinek nem felépítményi jellegű elemei 122
A természettudomány és a technika átértékelése a burzsoá filozófiában és a pedagógiában 125
Természettudományos oktatás és világnézet 126
Akceleráció és nevelés 137
A permanens nevelés mint korunk szükséglete 138
Akceleráció az ontogenetikus fejlődésben 150
Jegyzetek és idézett szakirodalom 163

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...