Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

A rajz tanítása

A rajz tanítása - Soltra Elemér - Régikönyvek
A rajz tanítása - Régikönyvek A rajz tanítása - Régikönyvek
(0 vélemény)

(Feladatok ​elvégzését ajánljuk az olvasónak.)- Rendelkezésre áll a látásnevelés általános koncepciója. A látásérzékelés és a vele együtt formálódó cselekvésrendszer bonyolult folyamatának szükséges ismerete, a vizuális kifejezőeszközök rendszere, a képekben történő gondolkodás tulajdonságainak ismerete, fejlődéslélektani alapfeltételek ismerete és fejlődésük menetének áttekintése, tantárgyszerkezeti koncepció és tananyagszerkesztéshez szükséges ismeretek.- Tervezzen munkafolyamatokat! A tervezést mindig rajzokkal, képekben megfogalmazva kell végezni! A munkafolyamatok egymásutánja végül teljes tanmenetet eredményez. A munkafolyamatok egyes elemeinek képszerű feldolgozása közben kialakulnak olyan lehetőségek, amelyek a tantárgyspirál alacsonyabb és magasabb szintjei felé mutatnak elágazásokat. Ezzel az egymásra épülés szerkeszthető meg. A munkafolyamatok elemeinek és az egyes tanítási egységeknek a programjait azokból az alternatívákból építheti fel, amelyeket a forma, a tér, a mozgásváltozás témaanyagában már felvázoltunk. A rajzos feldolgozást, amely az olvasó módszertani gyakorlatátjelenti, soha ne a gyermek színvonalán készítse el, hanem saját vizuális érettségének szintjén ! Tanácsoljuk, hogy ne hanyagolja el ezt a munkát úgy, hogy elméletben egyetért a könyv tételeivel, állításaival, hanem valóban rajzolja-fesse-mintázza végig! Munkájának csak egyik felét jelenti a rajzolás-festés-mintázás megtervezése. Saját magának műelemzéseket is kell végezni azzal a céllal, hogy rendszeresen kiválassza azokat az alkotásokat, amelyek teljesen megfelelnek a rajzoló-festő-mintázó gyakorlati munka éppen felmerülő problémáinak. Elemzései mindig csak a segítő mozzanatok, viszonylatok bemutatására alkalmas elemek kiválasztását célozzák. A másik cél a művek teljességét átjáró elemzések felépítését szolgálja. Könyvünk utolsó fejezetében erre is talál javaslatokat.

Sorozatcím:
Tanárképző főiskolai tankönyvek
Borító tervezők:
Vara Tibor
Kiadó:
Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás éve:
1982
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Dabasi Nyomda
ISBN:
9631760820
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
386 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.30cm
Súly:
0.75kg
Kategória:
Munkahipotézis
A vizuális rendszer működése. A látás fizikai feltételei
A látás idegi felépitése I.
A látás idegi felépítése II.
A belső kép szerveződése az agyban I. A formaészlelés
A belső kép szerveződése az agyban II. A térészlelés
Folyamatok a központi idegrendszerben
Az alakító-alkotó gondolkodás
A megismerés
Világunk két arca
Alkotó gondolkodás a vizuális gondolkodásban
A vizuális rendszer működése a tantárgy keretei között; tantárgyszer-
kezeti meggondolások
A vizuális ábrázolás nyelvezete
A vizuális jelrendszer alapjai
A vizuális értelmezés folyamatai
A tananyagszerkesztés alapelvei
Néhány fejlődéslélektani kérdés
A tananyag szerkesztése. Tanmenetkészítés
Az óratervezés szempontjai
A müelemzésről
Irodalomjegyzék

Soltra Elemér

Soltra Elemér  további könyvei

40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 200 Ft 720 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...