Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

A reneszánsz kori nevelés története

A reneszánsz kori nevelés története - Régikönyvek
A reneszánsz kori nevelés története - Régikönyvek A reneszánsz kori nevelés története - Régikönyvek A reneszánsz kori nevelés története - Régikönyvek
(0 vélemény)
Sorozatcím:
Egyetemes Neveléstörténet III.
Kiadó:
Könyvértékesítő Vállalat
Kiadás éve:
1986
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Borsodi Nyomda
ISBN:
9630240254
Kötés típusa:
fűzött egészvászon
Terjedelem:
290 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 23.00cm
Súly:
0.50kg
Kategória:
I. Rész: Olaszország. Lap
1. A megújhodás. - 2. Az egyéniség. - 3. A hírnév és a dicső-
ség - 4, A sokoldalúság. - 5. Az élet és a szépség. - 6, A te-
kintély és az ész. - 7. Az ember és a világ. - 8. A klasszicziz-
nms feléledése. - 9. Közviszonyok a XIV. század első felében. -
10. Dante. - 11. Petrarca. - 12. A rajongás korszaka. - 13. A
humanizmus kifejlődése. - 14. A humanizmus tetőzése. -
15. A nevelés elmélkedői. - 16. Petrarca a nevetésről. -
17. Vergerio. - 18. A vallásos nevelés problémája. - 19. Aeneas
Sylvius. - 20. Keresztény nevelés és klasszikus szellem. -
21. Maffeo Vegio_ a testi es erkölcsi nevelésről. - 22. Vegio
és a vallásos nevelés. - 23. Vegio és az értelmi nevelés. -
24. Vegio paedagogiája. - 25. A XV. század többi elmélkedői.
- 26. A XVI. század. Sadoletus. - 27. Összefoglalás. - 28. Gya-
korlati nevelők. Guarino. - 29. Vittorino. - 30. Az urbinói
udvar. - 31. Castiglione mint paedagogus. - 32. A Cinquecento
paedagogiai eszménye. - 33. A renaissance és a nőnevelés.
34. A vég 1-80

II. Rész: Magyarország.
35. Előzmények. - 36. Mátyás. - 37. Vitéz János.- 38. Janus Pan-
nonius. - 39. Báthori Miklós. - 40 Magyarok külföldi egyete-
meken. - 41. Az Academia Istropolitana. - 42. Humanizmus a
Jagellók idejében. - 43. összefoglalás. -- 44. A vég . . . 81- 103

III. Rész: Francziaország.
45. Előzmények. - 46. Olaszország fölfedezése. - 47. Erasmus
Adagiumai. -48. A franczia renaissance. - 49. A franczia közoktatás
hagyományos rendje.- 50. A régi kollégiumok nevelése és fegyelme.
- 51. Gargantua nevelésé. - 52. Pantagruel nevelése. - 53. Ra-
belais mint kritikus. - 54. Rabelais mint naturalista. - 55. Rabelais
mint humanista. - 56. Rabelais pozitivizmusa. - 57. RamuS Péter.
- 58. Francziaország közállapotai. - 59. Montaigne. - 60. Az
Essaik és a nevelés. - 61. Montaigne paedagogiája. - 62. Ta-
nulságok 104-142

IV. Rész: Anglia.
63. Az angol renaissance kezdetei.- 64. A társadalmi probléma.
- 65. Morus Tamás Utópiája. - 66. Az Utópia tanulságai. -
67. Vives Lajos. - (38. Vives és a növevelés. - 69. A paeda-
gogiai elmélkedés továbbfejlődése Angliában. - 70. Az angol
iskolázás a XVI. században. - 71, Visszatekintés. . . . 143-172


VI

V. Rész : Németország. Lap
72. A középkor vége. - 73. A bázeli zsinat. - 74. Agricola. -
75. A hieronymiták iskolái. - 76. A német humanisták paeda-
gogiai törekvései a hitújitás előtt. - 77. A lüttichi iskola. -
78. A humanizmus térfoglalása a német egyetemeken. - 79. Eras-
mus. - 80. Erasmus élete. - 81. Erasmus paedagogiai művei. -
82. Illemtan gyermekek számára. - 83. Erasmus elméleti állás-
pontja. - 84. Erasmus és a klasszikusok. - 85. Erasmus jelen-
tősége. - 86. A reformatio. - 87. A hitújitás és az iskola. -
88. Luther és a népnevelés. - 89. Leányiskolák. - 90. Melanch-
thon. - 91. A goldbergi iskola. - 92. Sturm János - 93. Eras-
mus és Sturm. -S4. Sturin rendszerének tovaterjedése. -
95. Hatások hazai iskolázásunkra. - 96. A katholikus iskolázás
a XVI. század első felében 173-240

VI. Rész : A Jézus-Társaság.
97. A színhely. - 98. A czél és az eszköz. - 99. Az intézmények.
- 100. Ratio Studiorum. - 101. A jezsuiták paedagogiájának for-
rásai. - 102. A jezsuiták mint reformerek. - 103. A jezsuiták
elterjedése. - 104. Oláh Miklós. - 105. A jezsuita iskolák szer-
vezete. - 106. Az oktatás anyaga. - 107. Az olvasmányok
kiszemelése. - 108. A latin oktatás menete. - 109. MódSzer. -
110. A vetélkedés. - 111. Akadémiák. - 112. A színjátékok.
- 113. Az iskolai rendtartás. - 114. Milyen legyen a jó tanár ?
- 115. Erkölcsi és vallásos nevelés. - 116. A rendszer bírá-
lata. 241-276

Név- és tárgymutató 278-289

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...