Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

A vizuális élmény Az alkotás pszichiátriája

A vizuális élmény - Régikönyvek
A vizuális élmény - Régikönyvek A vizuális élmény - Régikönyvek A vizuális élmény - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
Tellér Gyula, Szili József
Borító tervezők:
Somlai Vilma
Kiadó:
Gondolat
Kiadás éve:
1979
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Athenaeum r-t. nyomása
Nyomtatott példányszám:
8.000 darab
ISBN:
9632801415
Kötés típusa:
egészvászon, kiadói borítóban
Terjedelem:
559 oldal + 2 lap színes melléklet
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 23.00cm
Súly:
1.08kg
Kategória:
Előszó az új változathoz 5 A rosidülés 134
Besezetes 9 Az átfedés
Mire jó az átfedés? 141
I. AZ EGYENSÚLY 21 A felület és a mélység kölcsönhatása 144
Vetélkedő nézetek 149
A négyzet rejtett szerkezete 21 Realizmus és realitás 153
Mit értünk észlelési erőkön? 28 Mi élethú? 155
Két kör egy négyzetben 29 A forma mint felfedezés 1511
Pszichológiai és fizikai mensúly 30 Az absztrakció szintjei 165
Miért éppen az egyensúly? 33 A forrás 1"3
A súly 35 A vizuális információ
Az irány 38
Egyensúly-rendszerek 41 IV. FORMAFEJLŐDÉS 1113
A fent és a lent 42
A jobb és a bal 46 Miért éppen igy rajzolnak a gyerekek?
Az egyensúly es az emberi elme 49 Az intellektuális elmélet
Madame Cézanne sárga széken 50 Azt rajzolják. amit látnak
Abrázolási fogalmak
II. AZ ALAK 55 A rajzolás mint mozgás
Az ősi kör
A látás mint aktiv felfedezés 55 A differenciálódás törvénye
A lényeg megragadása 56 A függőleges és a vizszintes
Észleleti fogalmak 58 A rezsútossag
Mi az alak? 60 Részek egy beolsasztása
A múlt befolyása 62 A méret
Az alaklátás 65 A félreértett ebihalak
Az egyszerűség 68 Fordítás két dimenzióra
Az egyszerűségre való toreksés bizo- Kösetkezmények a músészen
nyitékai oktatásban
Kiegyenlitődés és kiéleződés 81 A forma születése a szobrászatban
Az egész fenntartja magát 82 Botok és lapok
Belső tagolódás 85 A kocka és a gömbólyúség
Miért mond gyakran igazat a szemünk? 88
Belső tagolódás a képzőművészetekben 90 V. A TÉR 3ww
Mi a rész? 92
Hasonlóság es killonbözöség A vonal és a korvonal
Példák a müsészet területéről 105 Közös körvonalak
A szerkezeti váz 109 Figura és háttér
Mélységszintek
III. A FORMA 113 Festészeti alkalmazás
Keretek és ablakok
A térbeli állás 115 A konkáv alak a szobrászatban
A setüktek 121 Mi a mélységlátás oka?
Melyik a tárgy legjobb nézete? 124 Mélységhatás átfedés résen
Az egyiptomi módszer 130 Az átlátszóság


A torzulatok teret hoznak létre 286 VIII. A MOZGÁS 409
Dobozok három dimenzióban 289
A fizikai tér is segít 298 Az események és az idő 409
Inkább az egyszerút, mint az igazat 300 Egyidejúség és egymásutániság 413
A gradiensek mélységet hoznak létre 304 Mikor látunk mozgást? 416
A tér konvergenciája felé 309 A mozgás iránya 420
A centrális perspektíva kettős gyökere 312 A sebesség megnyilvánulásai 422
Nem valósághű vetület 315 A sztroboszkopikus mozgás 426
Piramisszerű tér 317 Filmszerkesztési problémák 431
A központosított világ szimbolikája 324 Látható mozgatóerők 433
Középpontúság és végtelenség 327 Bonyolultsági fokok 438
Játék a szabályokkal 328 Az emberi test mint eszköz 444
A kinesztéziás testképzet 447
VI. A FÉNY 333

IX. A DINAMIKA 450
A fényélmény 333
A viszonylagos világosság 335
339 Nem elég az egyszerűség 450
A megvilágítás A dinamika és hagyományos
A fény teret alkot 341 magyarázatai
Az árnyékok 346 452
352 Az erők diagramja 456
Ábrázolás megvilágítás nélkül Kísérletek irányított feszültséggel 460
A fény szimbolikus jelentései 355 Mozdulatlan mozgás
464
VII. A SZIN 362 A rézsútosság dinamikája 466
A torzulatok feszültsége 470
363 A dinamikus kompozíció 474
A fénytől a színig Sztroboszkopikus hatások 477
Az alak és a szín 365
Hogyan jönnek létre a színek? 370 _Hogyan jön létre a dinamika? 480
A generatív alapszínek 373 Példák a művészet területéről 483

Additiv és szubtraktív színkeverés 374
Generatív kiegészítő színek 375 X. A KIFEJEZÉS 487

Szeszélyes eszközrendszer 377
A harmónia keresése 380 Hagyományos elméletek 488
A színskála elemei 385 A struktúrába ágyazott kifejezés 492
A színkeverékek szintaxisa 388 A kifejezés elsőbbsége 498
Az elemi kiegészítő színek 392 Jelképiség a művészetben 501
A színek kölcsönhatása 397
Matisse és El Greco 400 Jegyzetek 507
Ingerválaszok a színre 404 Bibliográfia 537
A meleg és a hideg színek 406 Névmutató 553


Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...