Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Alapozó kereskedelmi ismeretek és gyakorlatok Szakmai alapozó könyv

Alapozó kereskedelmi ismeretek és gyakorlatok - Horváthné Herbáth Mária, Stágel Imréné - Régikönyvek
(0 vélemény)

Ez a tankönyv és a hozzá kapcsolódó munkafüzet a 0003-06 számú szakmai követelménymodul három tananyagegységének elsajátítását szolgálja. Ezek a következők: -áruforgalom tervezése, -az áruforgalmi tevékenység eredményessége, -forgalom- és eredményelemzés. Ennek megfelelően az áruforgalommal kapcsolatos tervezési, szervezési, irányítási feladatokkal, döntésekkel, valamint a megalapozásukat segítő elemzési módszerekkel foglalkozik. A tankönyv az egyes témakörökhöz kapcsolódó tudnivalókat részletesen kifejtve, gyakorlati példákkal alátámasztva tartalmazza. Bemutatja a kereskedelemben használatos alapvető bizonylatokat. Az egyes tananyagrészek főbb összefüggéseit ábrákkal szemlélteti. A tankönyv mintafeladatai - mintegy esettanulmányként - bemutatják, hogy a kereskedelmi egységek vezetői a rendelkezésükre álló információkat, adatokat, hogyan használhatják fel döntéseik megalapozásához, hogy milyen szempontok együttes mérlegelése szükséges egy - egy intézkedés meghozatalához. A mintafeladatok másik része rávilágít arra, hogy a vállalkozás különböző gazdálkodási adatainak, mutatóinak alakulását milyen tényezők befolyásolják. A munkafüzet egyidejűleg több célt szolgál. A feladatok egy része a mindennapok során szerzett tapasztalatok beépítését az ismeretelsajátítás folyamatába, másik része az alapvető tudnivalók, összefüggések megértését, a tanult ismeretek elmélyítését, azok gyakorlati alkalmazási készségének kialakítását segíti. A tesztek és az esettanulmányok lehetőséget adnak döntési szituációk gyakorlására, a logikus gondolkodás fejlesztésére, az elemzési készség, az érvelési technika kialakítására, erősítésére. A tankönyv és a munkafüzet szervesen illeszkedik egymáshoz. A képzésben résztvevőkön kívül ajánljuk a tankönyvcsomagot mindazoknak, akik eredményességük növelése érdekében fel szeretnék frissíteni szakmai ismereteiket.

Kiadó:
Kereskedelmi és Idegenforg. Továbbképző Kft.
Kiadás éve:
2008
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
KIT nyomda
ISBN:
9789636372910
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
208
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.00cm, Magasság: 22.00cm
Kategória:
Bevezetés 7
1. A kereskedelem története 9
1.1. Kereskedelem az ókorban (Kr. e. IV. évezred - Kr. u. 5. század) 9
1.1.1. Mezopotámia, India, Egyiptom kereskedelme 9
1.1.2. Fönícia kereskedelme 10
1.1.3. A görög városállamok kereskedelme 11
1.1.4. Róma kereskedelme 15
1.1.5. Kereskedelem a Kárpát-medence területén az ókorban 17
1.2. Kereskedelem a középkorban (5. század - 15. század) 18
1.2.1. Kereskedelem az 5-10. században 18
1.2.2. Kereskedelem a 11-15. században 20
1.2.3. Kereskedelem a Kárpát-medencében a 9-15. században 23
1.3. Kereskedelem az újkorban 25
1.3.1. Kereskedelem a 16-18. században 25
1.3.2. Kereskedelem a 18. század végétől a 20. század elejéig 29
1.3.3. Kereskedelem a Kárpát-medencében aló. századtól a 20. század
elejéig 32
1.4. Kereskedelem a legújabb korban (a 20. század elejétől napjainkig) 35
1.4.1. A nemzetközi kereskedelem 35
1.4.2. A belkereskedelem jellemzői 37
1.4.3. Kereskedelem a Kárpát-medencében a 20. század elejétől
napjainkig 39
Összefoglaló kérdések 41
2. A kereskedelem szerepe a nemzetgazdaságban 43
2.1. A kereskedelem helye a gazdálkodás folyamatában 43
2.2. A kereskedelem mint önálló nemzetgazdasági ág 44
2.3. A kereskedelem gazdasági szerepe 46
2.3.1. A kereskedelem elosztási (disztribúciós) feladatai 46
2.3.2. A kereskedelem piaci funkciója 50
2.4. A kereskedelem társadalmi, politikai szerepe 53
2.4.1. A kereskedelem társadalmi szerepe 53
2.4.2. A kereskedők politikai szerepe 56
Összefoglaló kérdések 57
Alapozó kereskedelmi ismeretek és gyakorlatok
3. A kereskedelem színterei. A kereskedelmi egységek típusai
3.1. A kiskereskedelem
3.2. A bolti kiskereskedelem színterei
3.2.1. A boltok 60
3.2.2. Az áruházak
3.2.3. A diszkontáruházak
3.2.4. A bemutatótermek
3.2.5. A bevásárlóközpontok
3.3. A bolt nélküli (alternatív) kereskedelem 64
3.3.1. Értékesítés katalógus alapján - katalógusáruházak 65
3.3.2. Értékesítés televízión keresztül - teleshopping 65
3.3.3. Értékesítés interneten keresztül - elektronikus kereskedelem 65
3.3.4. A kereskedelmi automatákból történő értékesítés 66
3.4. A nagykereskedelmi tevékenység
3.5. A nagykereskedelmi tevékenység színterei 67
3.5.1. A raktárak 67
3.5.2. A mintatermek
3.5.3. A raktáráruházak (cash & carry áruházak) 69
Összefoglaló kérdések 69
4. A kereskedelmi tevékenység tárgyi feltételei 71
4.1. A nagykereskedelmi tevékenység tárgyi feltételei 71
4.1.1. A raktárépületek külső képe 71
4.1.2. A raktárépületek helyiségei 72
4.1.3. A raktárak berendezése 74
4.1.4. A raktári munkát segítő gépek, eszközök 76
4.2. A kiskereskedelmi tevékenység tárgyi feltételei 78
4.2.1. A kiskereskedelmi egységek külső képe 78
4.2.2. A kiskereskedelmi egységek helyiségei 81
4.2.3. Az elárusító helyiség hangulata 85
4.2.4. Az elárusító helyiség berendezése 88
4.2.5. A kiskereskedelmi egységekben alkalmazott gépek, felszerelések 92
Összefoglaló kérdések 99
5. A kereskedelmi munka személyi feltételei 101
5.1. A kereskedelmi szakma sajátosságai 101
5.1.1. A személyes kapcsolat szerepe a kereskedelmi munkában 101
5.1.2. A szakma szépségei, nehézségei 103
5.1.3. Az adottságok és a szerzett képességek szerepe 104
5.2. A kereskedővel szembeni követelmények 105
5.2.1. Egészségügyi követelmények 105
5.2.2. Szakmai követelmények 105
5.2.3. A megjelenéssel szemben támasztott követelmények 108
5.2.4. A belső tulajdonságokkal szemben támasztott követelmények 111
5.3. Munkakörök a kereskedelemben 117
5.3.1. Az egységvezető, részlegvezető 117
5.3.2. Az eladó 120
5.3.3. A pénztáros 122
5.3.4. Az áruátvevő 125
5.3.5. A raktáros 126
5.3.6. Egyéb kiegészítő munkakörök 127
5.4. A munkavégzés jogi szabályozása 131
5.4.1. A munkaviszony 132
5.4.2. A munkavégzés szabályai 135
5.4.3. A munkaidő és a pihenőidő 136
5.4.4. A kártérítési felelősség 137
Összefoglaló kérdések 138
6. Az áruforgalom folyamata 141
6.1. Az árubeszerzés 141
6.1.1. A beszerzendő áruk nagyságrendjének és választékának meghatározása 142
6.1.2. A szállító partnerek kiválasztása 143
6.1.3. Az áruk megrendelése 148
6.1.4. Az áruátvétel 151
6.1.5. A pénzügyi rendezés 156
6.2. A készletezés 158
6.2.1. A készletek nagyságának és összetételének meghatározása 159
6.2.2. A tárolás helyének, körülményeinek meghatározása 162
6.2.3. A készletezés gyakorlati lebonyolítása: a tárolás 163
6.2.4. A készletek nyilvántartása, felmérése 166
6.3. Az értékesítés 168
6.3.1. Az áruk előkészítése értékesítésre 171
6.3.2. Az eladás folyamata 174
6.3.3. Az értékesítéshez kapcsolódó, eladás utáni teendők 178
6.3.4. A vásárlói döntések befolyásolása 179
Összefoglaló kérdések 184
7. A fogyasztói érdekvédelem 187
7.1. A termékek biztonságosságára vonatkozó előírások 187
7.1.1. A termékfelelősség szabályozása 187
7.1.2. A minőségtanúsítási kötelezettség 188
7.2. A fogyasztók tájékoztatására vonatkozó előírások 190
7.2.1. A termékcímke 191
7.2.2. A műszaki leírás és a használati-kezelési útmutató 192
7.2.3. A fogyasztói árak feltüntetése 193
7.2.4. Megkülönböztető minőségi jelek 193
7.3. A fogyasztók észrevételezési és kártérítési jogára vonatkozó előírások 194
7.3.1. A vásárlók könyve 194
7.3.2. A szavatosság és a jótállás 194
7.4. A fogyasztói érdekvédelem szervezetei 196
Összefoglaló kérdések 197
8. Az áruk csoportosítása 199
8.1. Az áru fogalma, az áruvilág fejlődése 199
8.2. Az áruk csoportosításának szerepe 200
8.3. Az áruk csoportosítása a felhasználás célja szerint 200
8.4. Az áruk csoportosítása jellegük szerint 201
8.5. Az áruk kód típusú osztályozási rendszere 202
Összefoglaló kérdések 203
Irodalomjegyzék 205

Horváthné Herbáth Mária

Horváthné Herbáth Mária  további könyvei

30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 100 Ft 770 Ft
30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 200 Ft 840 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...