Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Az adhatás gyönyörűsége Pedagógiai metodikák

Az adhatás gyönyörűsége - Nanszákné Cserfalvi Ilona - Régikönyvek
Az adhatás gyönyörűsége - Régikönyvek Az adhatás gyönyörűsége - Régikönyvek Az adhatás gyönyörűsége - Régikönyvek Az adhatás gyönyörűsége - Régikönyvek
(0 vélemény)
Borító tervezők:
Ajtai Mónika
Kiadó:
Fonó 33 Bt
Kiadás éve:
1998
Kiadás helye:
Debrecen
ISBN:
9639138428
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
179
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 20.00cm
Kategória:
A TANÍTÓK DICSÉRETE
3
A MŰVELTSÉG STABILIZÁLÓ TÉNYEZŐ
3
AZ ADHATÁS GYÖNYÖRŰSÉGE
6
KOMPETENCIÁRA TÖREKVÉS
8
HA AZT AKAROD, HOGY SOHA EL NE FELEJTSENEK,
NEVELJ GYEREKET
10
MINDEN BOLDOGSÁG
BÁTORSÁGBÓL ÉS MUNKÁBÓL FAKAD
12
OÁZISUK AZ ISKOLA
14
METODIKÁK
16
INNOVÁCIÓ A TANÍTÓKÉPZÉSBEN
16
Innovációs koncepciónk és gyakorlatunk
16
Továbbképzési rendszerünk
19
A szakvezetők differenciált képzése és továbbképzése
20
Összegzés gyanánt
24
Epilógus
24
A PEDAGÓGUSSZEREP VÁLTOZÁSA
25
GYERMEKKÖZPONTÚ PROGRAMOK
32
A DEMOKRATIKUS FEGYELMEZÉS
- 36

A MEGFIGYELÉS ÉS AZ INFORMÁCIÓSZERZÉS
39
TANULÁSI KÖZPONTOK AZ OSZTÁLYTEREMBEN
42
A CSALÁDOKKAL VALÓ KOMMUNIKÁCIÓ
45
KOMMUNIKÁCIÓ AZ OSZTÁLYBAN
47
I. Hozzászólás és csend
47
2. Az igazságosság
47
3. Nyelvi normák
48
4. Magánélet
49
„Egyszerűen elvesztették a fejüket"
49
A KÉPESSÉGFEJLESZTÉS PEDAGÓGIAI KÉRDÉSEI
54
Emberi teljesség
54
Képesség
55
A képességfejlesztés analitikus útja
55


A képességfejlesztés szintetikus útja 56
Szükséglet 56
A tanulás mint individuális tevékenységi forma 57
A differenciálás pedagógiai fimkciója 57
Tevékenység 59
Nevelési eredmény 59
A TELJESÍTMÉNY 60
ALKALMAZKODÁSI ZAVAROK AZ ISKOLÁBAN 62
LECKE ÉS TUDATLANSÁG 63
KERT ÉS NEVELÉS 66
HÁTRÁNYOS HELYZETŰ,
BEILLESZKEDÉSI, TANULÁSI ZAVAROKKAL KÜZDŐ
GYERMEKEK 75
Siker mindenkinek 75
A kognitív viselkedésterápia 81
A kritikai gondolkodás 83
OSZTÁLYFŐNÖK A MAI ISKOLÁBAN 86
Az osztályfőnöki szerep 86
Főnök-e az osztályfőnök? 88
Az osztályfőnöki munka szuverenitása
és meghatározottsága 91
Az osztályfőnök szerepvállalása
az iskola humanizálásában 96
Az osztályfőnöki munka
mint a pedagógiai vezetés sajátos területe 106
A SZAKMAI MUNKAKÖZÖSSÉGEK 108
Hatékony működés 108
Ösztönző hatás 112
Sikeres munkaközösségvezetés 114
Ajánlott feladatok munkaközösségvezetőknek 118
KÜLFÖLDI TAPASZTALATOK 119
HOLLANDIAI KÉPEK 119
A PEDAGÓGIAI GYAKORLAT FRÍZ FÖLDRŐL NÉZVE 124
TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLÁK HOLLANDIÁBAN 126
Általános tájékoztató 126
Az általános iskola — amire a tanítóképző intézmények
felkészítik a pedagógusokat 128
A Marnix Akadémiáról általában 129
A tanterv 130


Iskolai tapasztalat és tanítási gyakorlat 134
Választható programok 135
Továbbképzés 135
A tanítás elmélete 136
BURGERLANDI MAGYAR NYELVOKTATÁS 137
BURGERLANDI MAGYAR KÖNYVTÁRAK,
KIADVÁNYOK 139
BURGERLANDI MAGYAR KULTURÁLIS EGYESÜLET 141
NON SCOLAE, SED VITAE 143
DEBRECENTŐL SZÉKELYUDVARHELYIG 145
tanítóképző első évtizedei (1927-1948) 147
Tanítóképző és pedagógiai intézet 149
Változások a képzés tartalmában és szerkezetében 149
KÉPEK 151
A KÉZDIVÁSÁRHELYI BOD PÉTER TANÍTÓKÉPZŐRŐL 151
A JENAPLAN NAPJAINKBAN 155
A Jenaplan iskolai alapelvei 155
Az iskola struktúrája 155
A világ megismerése 158
Idő és tér a Jenaplan iskoláiban 159
Ritmus és szabadság 165
Párbeszéd 168


Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...