Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Competition in Telecommunications

Competition in Telecommunications - Jean-Jacques Laffont, Jean Tirole - Régikönyvek
(0 vélemény)

Theoretical models based on the assumption that telecommunications is a natural monopoly no longer reflect reality. As a result, policymakers often lack the guidance of economic theorists. Competition in Telecommunications is written in a style accessible to managers, consultants, government officials, and others. Jean-Jacques Laffont and Jean Tirole analyze regulatory reform and the emergence of competition in network industries using the state-of-the-art theoretical tools of industrial organization, political economy, and the economics of incentives. The book opens with background information for the reader who is unfamiliar with current issues in the telecommunications industry. The following sections focus on four central aspects of the recent deregulatory movement: the introduction of incentive regulation; one-way access (access given by a local network to the providers of complementary segments, such as long-distance or information services); the special nature of competition in an industry requiring two-way access (whereby competing networks depend on the mutual termination of calls); and universal service, in particular the two leading contenders for the competitively neutral provision of universal service: the use of engineering models to compute subsidies and the design of universal service auctions. The book concludes with a discussion of the Internet and regulatory institutions.

Kiadó:
The MIT Press
Kiadás éve:
2001
Kiadás helye:
Cambridge, Massachusetts
ISBN:
0262621509
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
315
Nyelv:
angol
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 23.00cm
Kategória:

Jean-Jacques Laffont

Jean-Jacques Laffont  további könyvei

30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 100 Ft 770 Ft
40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
3 500 Ft 2 100 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...