Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

Didaktika Műszaki pedagógusok számára

Didaktika - Régikönyvek
Didaktika - Régikönyvek Didaktika - Régikönyvek Didaktika - Régikönyvek Didaktika - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás éve:
1975
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Dabasi Nyomda
ISBN:
9631708438
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
239 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.50kg
Kategória:
Előszó 5
Bevezetés 9
I. A didaktika fogalma, tárgya, kapcsolata más tudományokkal 15
A didaktika mint a tanítás-tanulás elmélete 17
A didaktika és más pedagógiai tudományok kapcsolata 21
A didaktika kapcsolata más tudományokkal 23
A didaktika kapcsolata a nevelés és az oktatás gyakorlatával 27
II. Didaktikai alapfogalmak 29
A tanulás 32
Állati és emberi tanulás 32
Tanulás és munka 33
A tanulás „külső" és „belső" tevékenység 34
Aktivitás és tudatosság a tanulásban 36
Ismeret és tudás 37
Jártasság és készség 40
A képességek 45
Oktatás és képzés 47
III. Didaktikai alapelvek 49
Az iskola és az élet kapcsolatának elve 52
A tanítás-tanulás útján folyó céltudatos nevelés elve 56
A tudományosság és szakszerűség elve 59
A pedagógusok vezető szerepének és a tanulók fokozódó önállóságának elve 61
A közösségi elv az oktatásban 64
A tanulók fejlettségéhez való alkalmazkodás elve 66
A konkrétumok és absztrakciók egységének elve 67
A rendszeresség és fokozatosság elve 69
Az ismeretek tartósságának elve 71
IV. Az iskolai tanítás-tanulás célja, feladatai, szintje és tartalma 73
A tanítás-tanulás célja, feladatai, követelményrendszere 75
A kommunista nevelés célja 75


A műszaki szakiskolák cél- és feladatrendszerének sajátosságai és
követelményszintje 77
A tanítás-tanulás közvetlen célja, feladatai 79
A képzés tartalma 84
Általános és politechnikai képzés 84
Alapműveltség 92
A szakmai képzés 93
A tananyag-kiválasztás történetileg kialakult elvei, módszerei 94
A tananyag-kiválasztás problémái napjainkban 99
A tantervi anyag kiválasztása a műszaki szakiskolában 108
A tananyag elrendezése, pedagógiai-didaktikai rendszerbe foglalása 115
A tananyag elrendezése az általánosan művelő iskolában 115
A tananyag elrendezése a műszaki szakiskolában 117
a) Bevezető fázis 117
b) Az alapképzés fázisa 118
e) Az önálló munkára való átmenet fázisa 120
d) Az önálló munka fázisa 121
Pedagógiai dokumentáció 122
A tanterv 122
A tankönyvek 124
V. A tanítás-tanulás folyamata 125
A tanítás-tanulás ismeretelméleti alapjai 129
A tanítás-tanulás folyamatának pszichológiai alapjai 131
A tanítás-tanulás folyamata és a kibernetika 134
A tanítás-tanulás folyamatában megoldandó didaktikai feladatok 135
A tanítási-tanulási folyamat struktúrája 144
Ismeretszerzés és alkalmazás a műszaki szakmai képzés folyamatában 147
A tantárgy feldolgozásának folyamata 149
A tantárgyi témák feldolgozásának folyamata 150
A tanítási órák felépítése 152
A tanítási órák (gyakorlati foglalkozások) megtervezése 157
VI. A tanítás-tanulás megszervezése és módszerei 161
A tanítás-tanulás megszervezése 163
Az osztályrendszer kialakulása és fejlődése 163
Az osztály mint szervezeti keret 164
Osztályon belüli munkaszervezés 166
Indirekt tanári irányításon alapuló munkaformák 167
A tanítás-tanulás megszervezésének módját meghatározó tényezők 170
Az iskolai tanítás és tanulás módszerei 171
A módszer fogalma 171
A tanítás-tanulás alapformái 173
1. Az ismeretközlés módszerei 174
A szóbeli ismeretközlés 176
A bemutatás 180


2. A tanár és a tanulók közös munkájának módszerei 185
3. A tanulók önálló munkájának módszerei 189
Az iskolai tanítás-tanulás „külső menete" 194
VII. A tanulók tudásának ellenőrzése és értékelése 199
Ellenőrzés, értékelés, osztályozás 202
A tantervi követelmények 203
A tantárgyi tudás ellenőrzése 204
A tantárgyi osztályozás 210
VIII. Felkészülés a tanítani órákra, gyakorlati foglalkozásokra. Az órák, foglalkozá-
sok elemzése 213
Felkészülés a tanítási órákra, gyakorlati foglalkozásokra 218
A tanítási órák, foglalkozások elemzése 229

Mások ezt is megvették mellé

Székely Endréné

Székely Endréné  további könyvei

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...