Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Drótszamár

Drótszamár - Kő András - Régikönyvek
(0 vélemény)

Kerékpározás ​előnyei, hatásai: 1. Az ember reflexműködését tréningben és használható állapotban tartja (egyensúlyozás, térlátás, mozgáskoordináció stb.). Köztudott, hogy különösen az idősebb emberek állandó reflexproblémákkal küzdenek. 2. Serkenti a légzést és a vérkeringést. Ideges szívzavarok esetén elég csak felülni a szobakerékpárra, és máris gyógyhatást érünk el. De még sérült szívizomzat, például infarktus, hipertónia következtében is gyógyító tényező a beteg rehabilitációjában a rendszeres kerékpárgyakorlat. (Szívbetegek csak az orvos tudtával és annak javaslatára kerékpározhatnak!) Meddig terhelhetők a keringés szervei? Egy új, kipróbált amerikai módszer segítségével könnyen választ kaphatunk erre. Induljunk ki egy tapasztalati számból, amely a mi esetünkben: 220. Ebből vonjuk le az életkorunk számát, például 50-et és adjunk hozzá 10-et. Az eredmény: 180. Az ötvenéves ember tehát addig terhelhető, amíg pulzusszáma fel nem megy 180-ra. (A pulzust 10 másodpercig mérjük, majd szorozzuk be hattal, s így megkapjuk a percenkénti szívfrekvenciát.) A gyakorlat napjában háromszor, ötször ismételhető 30 és 70 éves kor között. 3. A kerékpározás statikailag kíméli a lábat. Az ortopédiai betegségek esetén (például gyulladásos lúdtalp stb.) kitűnő „járógép”. A láb, vér- és nyirokkeringését is javítja. Ez megszívlelendő, hiszen az érszűkületek leggyakrabban az alsó végtagban jelentkeznek. A már kialakult érszűkületek kisegítő értornája a biciklizés. A visszértágulásokban szenvedők is gyakran mondják az orvosoknak, hogy a fájdalmakat és a pangás tüneteit hatásosan csökkenti a kétkerekű. Az ízületek kilazításának és rendszeres mozgatásának a reumatikus megbetegedések megelőzésében van nagy szerepe. 5. A kerékpározás a szervezet energiaháztartásának szabályozására is szolgál. 6. Mint fizikai teljesítmény, a vércukor rendellenességek enyhébb eseteiben javítja az anyagcserezavart. 7. Bizonyos fokig az ember teljesítőképessége, izomtónus jobb állapotban van a kerékpározás után. A biciklizés gerinctorna. 8. A gát- és medenceizomzat ritmikus tornája szintén előnyös a kiválasztószervek funkciózavarainál. 9. Törés, enyhébb agyvérzés után vagy bizonyos egyensúlyi zavarok észlelésekor a gyógyulás jele, ha a beteg már tud biciklizni.A kétkerekű hátán jobb lesz a kedve, nő az önbizalma. 10. A kerékpározás a szorongás ellen is kitűnő sport.

Sorozatcím:
Sportzsebkönyvek
Kiadó:
Sport Kiadás
Kiadás éve:
1980
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Sylvester János Nyomda
ISBN:
9632535545
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
137 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 11.00cm, Magasság: 20.00cm
Súly:
0.20kg
Kategória:
Embererő 9
"Kis Királynő" 31
Földközel 59
Sárga trikó 87
Kerékháton 115

Kő András

Kő András (1940 –) magyar rádióriporter, író, újságíró, szerkesztő.

Kő András  további könyvei

20%
Hűségpont:
 
Kiadás éve: 1973
Antikvár könyv
600 Ft 480 Ft
akár 20%
Hűségpont:
 
10%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
2 500 Ft 2 250 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...