Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Fejlődéslélektani vizsgálatok Társas kapcsolat és személyiség

Fejlődéslélektani vizsgálatok - Kósáné Ormai Vera, Járó Katalin, Kalmár Magda dr. - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás éve:
1982
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
4. kiadás
Nyomda:
Dabasi Nyomda
ISBN:
9631760588
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
343 oldal + 40 oldal képmelléklet
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.60kg
Kategória:
Bevezetés 11
Útmutató a vizsgálatok elvégzéséhez 14
Irodalom 16
A család
Személyiségformáló tényezők és hatások a családban 19
Szociokulturális körülmények 22
A család társadalmi kapcsolatai és ideológiai fejlettség 26
A család története 29
A család struktúrája 31
A család belső élete 33
Munkamegosztás és döntés a családban 33
Személyi kapcsolatok 35
Érintkezési formák és az irányítás stílusa 36
A szülőszerep iránti attitűd 38
A nevelői személyiség és a nevelési módszerek 39
Gondozás - nevelés - szokáskialakítás 41
A szülők gyermekükkel kapcsolatos elvárásai és ambiciói 43
Önállóság - ellenőrzés - bizalom 46
Engedelmesség - engedetlenség - jutalmazás - büntetés 47
Nevelői eljárások hatékonyságának megítélése 49
A szülők pedagógiai kultúrája 51
Néhány szempont a családi körülmények és a gyermek iskolai tevékenysége közötti összefüggés elemzéséhez 51
Irodalom 53
A csecsemő- és a kisgyermekkor (0-3 év)
A csecsemő és a kisgyermek életmódja 59
A csecsemő napi ciklusa 60
A kisgyermek napi ciklusa 61
Első nap a bölcsődében 62
A társas alapkészségek kialakulása az anya-gyermek kapcsolatban 65
Az anya és a gyermek közötti érzelmi megnyilvánulások a gondozási tevékenység során 65
Szociális válasok a felnőtt kezdeményezésére 67
Az emberi arc kitüntetett szerepe 69
Kapcsolatfelvétel a gyermek kezdeményezésére 73
A felnőtt és a gyermek közötti kapcsolat közös játékban 75
A felnőtthöz fűződő érzelmi viszonyulás differenciálódása 77
Az anyához fűződő kapcsolat megkülönböztető jellege 78
A társas érintkezés motivációs háttere 79
Szociális megnyilvánulások a másik gyermek felé 82
A felnőtt felélénkíti a szituációt 84
A személyi környezet változásának hatása a manipulációs tevékenységre és társas aktivitásra 86
A gyermeki személyiség önállósulásának kezdetei 88
Az elemi táplálkozási, egészségügyi és viselkedési szokások kialakulása 88
A szándék közlése érzelmek útján (a dac) 92
Az éntudat alakulása 95
Irodalom 99
Az óvodáskor (3-6 év)
Az óvodás gyermek életmódja 105
Az óvodás napirendje 106
Ez első nap az óvodában 107
Társas élmények feldolgozása a szerepjátékban 110
Az óvodáskori játszás formái és motívuma 110
A szerepjáték tartalma 112
A szerepjáték témája 115
A fantázia és a valóság viszonya a szerepjátékban 116
A napi események megjelenése a játékban 117
Megrázó élmények és érzelmi konfliktusok tükröződése a játékban 119
Családi konfliktusok játékos feldolgozása 120
A gyermek játékmódja és a család nevelési légköre közötti kapcsolat 122
Kortárskapcsolatok alakulása a csoportban 124
Az óvodás társas világa 124
A spontán csoportosulás színvonala 125
A hagyományok keletkezése a csoportalakulás folyamán 128
Interakciók a gyermekcsoportban 130
Együttműködés és segítségnyújtás feladathelyzetben 132
A társak utánzásból eredő viselkedésformák 136
A barátválasztásra ható tényezők és a csoport társas szerkezete 142
A társas kapcsolatokról tett vallomások és tanúságok tudatossága 147
Speciális társas szerepek megjelenése a csoportban 148
A pár a csoportban 151
A felnőtt helyzete a gyermekcsoportban 153
Új jelenségek az érzelmi-akarati életben 155
A motívumok egymás alá rendelés 155
Komplex érzelmi megnyilvánulások - siker, kudarc, szégyen és felelősség 160
Tartós értékváltozás önálló konfliktusmegoldás hatására 165
Erkölcsi képzetek és ítéletek 168
Irodalom 171
Az iskolába lépés kora (6-7 év)
A család és a gyermek viszonya az iskolásszerephez 177
A családi pozíció megváltozása 177
Az iskolásszerep tartalmának változása a játékban 179
Az iskola feladatteljesítés és szabálybetartás intellektuális, érzelmi és akarati összetevői 181
Egyszerű szabályok a játékban 182
Szabálytudat - szabálybetartás 183
A feladat befejezésére irányuló törekvés - a feladattudat 185
A sikertelen feladatmegoldást kísérő érzelmi megnyilvánulások 187
A feladatvégzés belső kontrolljának erősödése 188
A jutalmazás szerepe a feladatteljesítésben 189
Az osztályzat értékelő funkciójának megértése 191
Iskola beilleszkedési nehézségek 192
Iskolaérettség - iskolaéretlenség 192
Irodalom 195
V. Fejezet: A kisiskolás- és a serdülőkor (6-18 év)
Az iskolás gyermek életmódja 199
Irodalom 203
A társas kapcsolatok rendszerének átstrukturálódása 204
A felnőtthoz fűződő kapcsolat jellegének megváltozása 204
A kisiskolás és a serdülő társas világa 206
A szülő viselkedésének észelelése 207
A bizalmi szerepet betöltő személy változása 209
A felnőttek és a társak szerepe képzelt veszélyhelyzetben 210
Jutalmazások és büntetések minősítése 211
A példakép 217
A napló 218
Irodalom 219
Egykorúak közösségében fejlődő kapcsolatrendszerek 220
A társ mint modell 222
A kölcsönös kapcsolat alakulása a közös tevékenység megszervezésében 223
Kooperáció páros helyzetben 225
A vita mint a közvélemény-formálódás eszköze 226
A csoport társas szerkezete 228
A csoportlégkör és a választások indítékai 235
Szerepek és funkciók eloszlása a csoportban 236
A csoport szociometriai struktúrája és az értékorientációs szerkezet közötti kapcsolat 238
Az egyén a csoportban 240
Irodalom 243
Konfliktusos mozzanatok az egyén és a csoport viszonyában 246
A befolyásolás függése a nyomást gyakorló egyén státusától 248
Félrevezető csoportvélemény hatása az egyéni ítéletalkotásra 249
A közösségi döntés elfogadása konfliktushelyzetben 251
Társas és egyéni indítékok harca teljesítményszituációban 252
Irodalom 256
A teljesítmény és a szociális tapasztalat önértékalakító hatása 257
Az igényszint 257
Igényszint-alakulás ügyességi és szellemi feladatban 259
A társas tényezők szerepe az igényszint alakulásában 261
Társas és egyéni indítékok hatása az igényszintre 262
A pozitív és a negatív megerősítés hatása az igényszintre és a teljesítményre 263
A társakról alkotott vélemény és az önismeret 265
Önértékelés és a társak értékelése különböző képességeket igénylő tevékenység esetén 266
Önértékelés és a társak értékelése rangsorkészítés módszerével 268
Önjellemzés és a társak jellemzése 269
Az énkép és a másokról kialakult értékelés stabilitása és befolyásolhatósága 271
Az irreális önértékelés pszichológiai háttere 272
Félelmet kiváltó okok 273
Irodalom 275
A társadalmi értékek és normák meggyőződéssé válása 277
A gyermeki ítéletalkotás átépülése 277
Erkölcsi vétségek megítélése 281
Etikai, esztétikai, intellektuális szempontok az ítéletalkotásban 285
Felnőttközpontúság és gyerekközpontúság az erkölcsi ítéletalkotásban 286
Erkölcsi tettekről való elképzelés és a szociális elismerés 287
Erkölcsi döntés különböző szociális szituációban 288
Az erkölcsi értékrend hierarchizálódása 290
Elképzelések a felnőtt életformáról 291
Jogok és kötelességek egy ideálisnak elképzelt életformában 292
Személyes törekvések és társadalmi célok a kívánságokban 293
Nemi erkölcs, házasság, család 293
Eszménykép és a személyes boldogulás útja 295
Korunkról és társadalmunkról alkotott kép 296
Értékorientáció az irodalmi érdeklődésben 298
Az általános emberi értékek szubjektív jelentése 306
Az egyéni tapasztalat mint életelv 308
Életcélok, életeszmények 310
Irodalom 313
Rövidítések 316
Szakkifejezések magyarul 317
Tárgymutató 321
Névmutató 333
Ábrák lelőhelye 338
A fotókat készítették 339
Idegen nyelvű összefoglalás 340

Kósáné Ormai Vera

Kósáné Ormai Vera  további könyvei

40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
2 800 Ft 1 680 Ft
50%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
900 Ft 450 Ft
40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
800 Ft 480 Ft
30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 500 Ft 1 050 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...