Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

Fényképészet

Fényképészet - Régikönyvek
Fényképészet - Régikönyvek Fényképészet - Régikönyvek Fényképészet - Régikönyvek Fényképészet - Régikönyvek Fényképészet - Régikönyvek Fényképészet - Régikönyvek Fényképészet - Régikönyvek Fényképészet - Régikönyvek
(0 vélemény)
Borító tervezők:
Mózer István
Kiadó:
Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve:
1980
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Kossuth Nyomda
ISBN:
9631032523
Kötés típusa:
fűzött kemény papír
Terjedelem:
409 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 15.00cm, Magasság: 20.00cm
Súly:
0.50kg
Kategória:
1. Fotográfiai optika
1.1. Az elektromágneses energia
1.2. A fény
1.2.1. A fény fotográfiai minősítése
1.2.2. A színhőmérséklet értelmezése
1.3. A fény terjedése
1.3.1. A fényvisszaverődés (reflexió)
1.3.2. A fényáteresztés (transzmittancia)
1.3.3. Az optikai denzitás fogalma
1.3.4. A polárszűrők
1.4. A fénytörés
1.4.1. A lencsék
1.4.2. Az optikai képalkotás
1.4.3. A lencsék és objektívok kardinális elemei
1.4.4. A leképezés szerkesztése és számítása
1.4.5. A gyűjtőlencse képalkotása
1.4.6. Ferde felületek leképezése

2. A fényképezés színtani alapjai: (Hefelle József)
2.1. A színek fizikája
2.1. A színrendszerek
2.3. A szín keverés
2.3.1. Az additív színkeverés
2.3.2. A szubtraktív színkeverés

3. A fényképezőgépek
3.1. A fényképezőgép története
3.2. A fényképezőgépek csoportosítása


3.2.1. A műtermi fényképezőgépek
3.2.2. A műszaki fényképezőgépek
3.2.3. A középformátumú gépek
3.2.4. A kisfilmes fényképezőgépek
3.2.5. Állványok
12.6. Motoros filmtovábbítók

4. Az objektívok
4.1. A lencsék képalkotási hibái
4.1.1. A szferikus aberráció
4.1.2. A kóma
4.1.3. Az asztigmatizmus
4.1.4. A képmeZőelhajlás
4.1.5. A képtorzítás
4.1.6. A kromatikus aberráció
4.2. Az objektívok fejlődéstörténete
4.3. Az objektívok fotográfiai jellemzői
4.3.1. A fényerő
4.3.2. A gyújtótávolság
4.3.3. A képszög és a képméret
4.3.4. Az élesség
4.3.5. A feloldóképesség
4.3.6. A mélységélesség
4.3.7. A brillancia
4.4. Az objektívok szerkezeti sajátosságai
4.4.1. Az objektívfoglalat
4.4.2. A rekeszszerkezet
4.5. Objektívtípusok
4.5.1. A normál objektívok
4.5.2. A nagy látószögű objektívok
4.5.3. A teleobjektívok
4.5.4. A varioobjektívok — Zoomok
4.5.5. A tükörobjektívok
4.5.6. A telekonverterek
4.5.7. Lágy rajzú objektívok és előtét‘
4.5.8. Speciális objektívok


5. Zárszerkezetek: (Hefelle József)
5.1. A központi zárak
5.1.1. Az effektív expozíciós idő
5.2. A redőnyzárak

6. Keresők
6.1. A mattüveg kereső
6.2. A tükörreflex kereső
6.3. A pentaprizmás tükörreflex kereső
6.4. A keretkereső
6.5. A kétaknás fényképezőgépek tükörreflex kere-
sője
6.6. A távcsőkereső
6.7. A távmérős kereső
6.8. Az univerzálkereső

7. Felvételi nyersanyagok: (Hefelle József)
7.1. Szenzítometriai alapfogalmak
7.1.1. A fotográfiai jelleggörbe
7.1.2. A fotográfiai érzékenység
7.1.3. A gradáció
7.1.4. A megvilágításterjedelem
7.1.5. A színes nyersanyagok szenzitometriája
7.2. A nyersanyagok felépítése
7.2.1. A fekete-fehér negatívok szerkezete
7.2.2. Szemcsésség és szemcséaet
7.2.3. Fényudvar a rétegekben
7.2.4. A kontúrélesség
7.2.5. A színérzékenyítés
7.3. Színes felvételi anyagok
7.3.1. A színes negatív filmek szerkezete
7.3.2. A színmaszk és a maszkos színes negatívok
7.3.3. Színesnegatív-pozitív eljárás
7.3.4. A színes fordítás eljárás
7.3.5. A színesfilmek szín hőmérséklet hangolása
7.4. A nyersanyag-kiválasztás szempontjai


7.5. A nyersanyagok tárolása
7.6. A film kiszerelése: (dr. Sevcsik Jenő)
7.6.1. A síkfilm
7.6.2. A tekercsfilm
7.6.3. A kisfilm
7.7. A Polaroid felvételi anyagok: (dr. Sevcsik Jenő)
7.8. Szín- és fényszűrők
7.8.1. A felvételi szűrők
7.8.2. A szűrőtényező — szűrőfaktor
7.8.3. A fekete-fehér fényképezés színszűrői
7.8.4. A színesfényképezés színszűrői
7.8.5. A fényszűrők

8. Fényforrások: (Hefelle József)
8.1. Fotometriai mennyiséget és mértékegységek
8.2. A napfény
8.3. Az izzólámpa
8.3.1. lzzólámpák általános világítás céljára
8.3.2. A fotoizzó
8.3.3. A halogén izzólámpa
8.3.4. A halogén fotoizzó
8.3.5. A napfényizzó
8.4. A fénycső
8.4. A higanylámpa
8.6. A nátriumlámpa
8.7. A fém halogén lámpa
8.8. A xenonlámpa
8.9. Az örökvaku
8.9.1. A villanócső
8.9.2. A tápegység
8.9.3. A kulcsszám
8.9.4. A felvillanás időtartama
8.9.5. A szin kronizáció
8.9.6. Az automata örökvaku •
8.9.7. A műtermi örökvaku
8.10. Az egyesvaku


9. Világítástechnika
9.1. A fénysugárzás és a reflexió
9.2. A világítás eszközei: a lámpák
9.3. A fotográfiai világítás
9.3.1. A főfény
9.3.2. A derítés
9.3.3. A főfény és a derítés aránya
9.3.4. A kisegítő fények
9.3.5. Az anyagszerűség érzékeltetése

10. A beállítás: (dr. Sevcsik Jenő)
10.1. A kép megkomponálása
10.2. A távlat
10.3. A leképezés aránya
10.4. A felvétel iránya
10.5. Az élességi távlat

11. A megvilágításmérés: (Hefelle József)
11.1. A fotográfiai expozíció
11.2. Az expozíciós adatok: idő, rekesz, fényérték
11.3. A helyes expozíció
11.4. Az expozíció mérése
11.5. A megvilágításmérés pontossága
11.6. Fényérték és lámpatávolság
11.7. Műszerek és mérésmódszerek
11.7.1. A megvilágításmérők
11.7.2. A spotméterek
11.7.3. A zoom-méterek
11.7.4. A vakufénymérők
11.7.5. A fényképezőgépbe beépített megvilágításmérö
11.7.6. A színhőmérsékletmérő

12. Műtermi fényképezés
12.1. A műterem — általános szempontok
12.1.1. Néhány példa korszerű műtermek kialakításá-
hoz és a díszletezéshez


12.1.2. A műtermi háttérvetítés
12.1.3. A műterem biztonságtechnikája
12.2. A tárgyfényképezés
12.2.1. Nagyméretű tárgyak fényképezése
12.2.2. Közepes méretű tárgyak fényképezése
12.2.3. Közelfényképezés
12.3. A reprodukció
12.4. A személyfényképezés: (Hefelle József)
12.4.1. A művészeti anatómia szerepe
12.4.2. Az általános munkamenet
12.4.3. A formai megoldások

13. Épületfényképezés: (Hefelle József)
13.1. Az épületfénykép kompozíciója
13.2. A „torz" perspektíva és korrekciója
13.3. A ferde felületek éles leképezése
13.4. Az épületfényképezés gyakorlata
13.5. Az épületbelsők megvilágítása

14. A természetfényképezés: (dr. Sevcsik Jenő) .
14.1. Tájképek készítése
14.2. A növényfelvételek
14.3. Az állatfényképezés
14.4. A víz alatti fényképezés

15. Személyfényképezés természetes
környezetben: (dr. Sevcsik Jenő)
15.1. Egyének fényképezése
15.2. Emberi közösségek fényképezése

16. Eseményfényképezés: (Hefelle József)
16.1. A riport
16.1.1. Az illusztráció
16.1.2. A társadalmi események fényképezése
16.1.3. A sajtófotó és a politikai riport


16.1.4. A sportfényképezés
16.1.5. A színpadi eseményfényképezés
16.2. A divatfényképezés
16.3. A fotoetüd és a képsorozat

17. A fénykép szerzői joga: (dr. Sevcsik Jenő)
17.1. Általános rendelkezések
17.2. A munkaköri kötelesség körében készített fel- vételek
- vételek
17.3. Korlátozó rendelkezések


Mások ezt is megvették mellé

2015
4 500 Ft 3 600 Ft

Hefelle József

Hefelle József  további könyvei

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...