Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Garázsok, szervizek, javítóüzemek

Garázsok, szervizek, javítóüzemek - Dr. Ábrahám Kálmán - Régikönyvek
Garázsok, szervizek, javítóüzemek - Régikönyvek Garázsok, szervizek, javítóüzemek - Régikönyvek Garázsok, szervizek, javítóüzemek - Régikönyvek Garázsok, szervizek, javítóüzemek - Régikönyvek Garázsok, szervizek, javítóüzemek - Régikönyvek Garázsok, szervizek, javítóüzemek - Régikönyvek Garázsok, szervizek, javítóüzemek - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve:
1967
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Franklin-nyomda
Nyomtatott példányszám:
1.300 darab
Kötés típusa:
nyl-kötés
Terjedelem:
212 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 22.00cm, Magasság: 25.00cm
Súly:
0.80kg
Kategória:
1 A GÉPJÁRMŰKÖZLEKEDÉS ÉPÍTÉSI IGÉNYEI 9
(Szerző: Dr. Ábrahám Kálmán)
1.1 A gépjárműközlekedés fejlődése 9
1.2 A gépjárműközlekedés feladatai 9
1.3 Az építési igényeket meghatározó alapvető tényezők 10
1.31 A gépjárműállomány-szükséglet kiszámítása 10
1.32 Szállítás tervezése 10
1.4 A gépjárműközlekedési és építési igények összhangjának
biztosítására vonatkozó részletes vizsgálatok 11

2. ÜZEMANYAGKIMÉRŐK 12
(Szerzők: Dr. Ábrahám Kálmán és Soltész Béla)
2.1 Technológiai vonatkozások 12
2.2 Az üzemanyagkimérő-hálózat fejlesztési irányelvei 13
2.21 Vázlattervek 15
2.3 Üzemanyagkimérő elhelyezése 17
3. GARÁZSOK ÉS PARKOLÓHELYEK 18
(Szerző: Dr. Ábrahám Kálmán)
3.1 A tárolás problémája 18
3.11 Tárolási lehetőségek 18
3.12 A zárt tárolás előnyei 18
3.13 Nyitott tárolás következményei 19
3.14 A garázsépítés jelentősége 19
3.2 A személygépkocsik helyszükséglete és csoportos felállítá-
suk módozatai 20
3.3 A garázstervezés alapelvei 22
3.4 A szabadtéri tárolás feltételei 22
3.41 Közvetlen a gépkocsira szerelt melegítőberendezés 22
3.42 Betonfűtés alkalmazása 23
3.43 Levegőfűtés a szabadban 23
3.44 Fagybrigádok alkalmazása 24
3.45 Amerikai tapasztalatok 24
3.5 Gépkocsik tárolási területe 24
3.6 Garázsok építés-tervezési alapadatai 25


3.7 A gépkocsi tárolási létesítmények városrendezési vonatko-
zásai 27
3.8 A fejlődés várható irányai 28

4. AUTÓBUSZÁLLOMÁSOK 30
(Szerző: Soltész Béla)
4.1 Alapfogalmak 30
4.2 Az autóbuszállomások építéstervezése 32
4.21 Helyiségcsoportok 32
4.22 Helykijelölési szempontok 32
4.23 Helyszínrajzi kialakítás 33
4.24 Szerkezeti kialakítás 33
4.25 Forgalomtechnikai feltételek 34
4.26 Utastájékoztatás 34
4.27 Épületgépészeti feladatok 34
4.3 Az autóbuszállomások forgalmi tervezése 34
4.4 Autóbuszállomások telekjellemzői 35
4.41 Kis autóbuszállomások vázlatai 35
4.42 Közepes autóbuszállomások vázlatai 38
4.43 Nagy autóbuszállomások vázlatai 40
4.44 Telekjellemzők 44
4.5 A várható fejlődés irányai 44
4.6 Megépült vagy megtervezett autóbuszállomások ismertetése 45
4.7 Autóbuszmegállók 55

5. SZERVIZÁLLOMÁSOK 56
(Szerzők: Dr. Ábrahám Kálmán és Soltész Béla)
5.1 Közúti szervizállomások technológiája 56
5.11 A szervizállomások csoportosítása feladatkör szerint 56
5.12 Az 1961. évi KGST tanulmány 57
5.13 Az 1965. évi ÉM-KPM pályázat főbb technológiai vo-
natkozásai 62
5.14 A szerviz jellemző munkafolyamatának ismertetése 63
5.2 Helykijelölés és helyszínrajzi kialakítás 63
5.3 Megépült, vagy megtervezett szervizek ismertetése 63


6• FORGALMI ÉS TÁROLÓ TELEPEK 70
(Szerzők: Dr. Ábrahám Kálmán 6.3-6.7 Soltész Béla 6.1-6.2)

6.1 Gépkocsi karbantartó és tároló létesítmények technológiája 70
6.11 A karbantartási rendszer problémája 70
6.12 Gépkocsi karbantartó és tároló telepek technológiai
tervezési alapadatai 71
6.13 Létesítmények jellemzői 73
6.14 A telep dolgozóinak létszáma 74
6.15 Fontosabb technológiai számítási képletek 74
6.16 _járművek 75
6.17 Az alkalmazott jellemző technológiai tervezési megol-
dások 79
6.171 A különböző telepek összehasonlító értékelésére
alkalmas műszaki-gazdasági mutatók 80
6.18 A karbantartó létesítmények technológiai osztályozása 80
6.181 A karbantartás sajátos technológiai eszközei 82
6.19 A gépkocsi forgalmi és tároló telepek technológiai fejlő-
désének irányai 84
6.2 Villamoskocsi és trolibusz karbantartó és tároló létesítmé-
nyek technológiája 85
6.21 Villamoskocsik karbantartási technológiája 87
6.22 A telepek jellemző főbb technológiai eszközei 89
6.23 A fejlődés irányai 89
6.3 A gépkocsi forgalmi telep létesítmények, épületek mérete-
zése 89
6.31 Üzemanyagtároló és kimérő 89
6.32 Napi vizsgálópálya 89
6.33 Szervizállások 90
6.34 Futójavító állások 91
6.4 Helykijelölés 92
6.41 Helykijelölési példa 92
6.42 Az optimális üzemnagyság 96
6.5 Osztályozás a vállalatok feladatköre szerint 96
6.51 Vegyes profilú vállalatok 96
6.52 Tiszta profilú vállalatok 96
6.6 Központosítási törekvések 97
6.61 A gépjárműközlekedési létesítmények kialakításának
általános irányelvei 97
6.62 Gépjárműközlekedési kombinátok 99
6.7 Megépített, vagy megtervezett hazai létesítmények ismerte-
tése 101
6.71 Kis forgalmi telepek 101
6.72 Közepes forgalmi telepek 105
6.73 Nagy forgalmi telepek 113

7. JAVÍTÓÜZEMEK 119
(Szerző: Soltész Béla)
7.1 Gépkocsijavító létesítmények technológiája 119
7.11 A kapacitás meghatározása 119
7.111 Alapfogalmak 119


7.112 A gépkocsi elhasználódási folyamata 120
7.113 A gépkocsi gazdaságos élettartama 121
7.114 A nagyjavítások éves mennyiségének számítása 122
7.115 Kapacitásszámítások 123
7.116 A fejlődés irányai 124
7.12 A gépkocsijavítók technológiai tervezése 125
7.121 A technológiai folyamat és az üzemrészek kialakí-
tása 128
7.122 A technológiai igények a termelési folyamatok
megvalósítására 128
7.123 A munkaerő tervezése 131
7.124 Energia- és vízszükséglet 131
7.125 Adatszolgáltatások 134
7.13 A gépkocsifőjavítás főbb műveletcsoportjai 134
7.131 IKARUS autóbusz főjavítóüzem főbb művelet-
csoportjai 134
7.132 Diesel-motor javító üzem főbb műveletcsoportjai 135
7.133 Tehergépkocsi javító üzem főbb műveletcsoportjai 136
7.14 A csereszabatosság szerepe a gépkocsijavításban 136
7.15 A technológiai alapterületek meghatározása 137
7.16 A gépkocsijavítás technológiai eszközei 138
7.161 A gépkönyv készítése 138
7.17 A technológiai laboratórium 140
7.18 A technológiai tervezés segédeszközei 140
7.2 Mezőgazdasági főjavító létesítmények technológiája 141
7.21 A traktorjavító üzemek tevékenységi köre 141
7.22 Sorozatjavításra alkalmas traktorjavító üzem tervezése 142
7.221 Főjavítás 142
7.222 Középjavítás 143
7.223 Jellemző fontosabb technológiai gépek és beren-
dezések 143
7.224 Technológiai elrendezés és folyamat 143
7.23 A fejlődés várható fő irányai 145
7.3 Villamoskocsi főjavító létesítmények technológiája 145
7.31 A közúti és gyorsvasúti közlekedés jövője 145
7.311 A tömegközlekedési munkamegosztás távlati fej-
lődése Budapesten 146
7.32 A javítási szükségletek és a kapacitás vizsgálata 147
7.321 A budapesti villamosvasút karbantartási és javítási
rendjének főbb adatai 148
7.322 A stockholmi földalatti karbantartási rendszere 148
7.323 A korszerű villamoskocsi konstrukciós elvei 149
7.324 A tervezés korszerű koncepciói 149
7.33 Korszerű főműhely technológiájának alapelvei 151
7.331 A szalagszerű technológia előnyei 151
7.332 A kombinált javítási rendszer 152
7.333 Technológiai létesítmények és azok alapterülete 153
7.34 A budapesti villamos főműhely technológiai sémája 153
7.35 A várható fejlődés irányai 153
7.4 Javító létesítmények műszaki tervezése és építése 154
7.41 Javító létesítmények helyének kiválasztása 154
7.411 Alternatívák összehasonlító értékelése 154
7.412 A tervezők együttműködése 155


7.413 A villamos főjavító üzemek helykiválasztását befo-
lyásoló néhány sajátos szempont 155
7.42 A gépkocsi nagyjavítók üzemi építményei 155
7.421 Az oszlophálózat kiosztása 156
7.422 A budapesti oikos 156

8. GÉPJÁRMŰKÖZLEKEDÉSI LÉTESÍTMÉNYEK ÉPÜLET- 157
GÉPÉSZETE
(Szerző: Haris Béla)
8.1 Általános rész 157
8.2 Fűtés 158
8.21 Méretezési hőfokok 158
8.22 Gépkocsik és egyéb gépjárművek felmelegítésére for-
dítandó hőenergia-szükséglet meghatározása 160
8.23 Kapunyitásból adódó hőveszteségek meghatározása 162
8.24 Légfüggöny számítása 164
8.241 A légfüggöny gazdaságosságának vizsgálata 166
8.25 A szellőző levegő felmelegítésére szükséges hőmennyi-
ség 168
8.26 A hőveszteség számításánál figyelembe veendő különle-
ges szabályok 168
8.27 Fűtési rendszerek 169
8.28 Az alkalmazható fűtőtestek típusai 169
8.29 Gépkocsik szabadban tárolásával felmerülő hőenergiai
és légtechnikai kérdések 170
8.3 Szellőzés 170
8.31 Általános megjegyzések 170
8.32 Gépkocsitároló, kezelő és javító nagyhelyiségek szellő-
zése 171
8.33 A keletkező mérgező gázok mennyiségének meghatá-
rozása 172
8.34 A gépkocsik motorjának járatási ideje a helyiségben 174
8.35 Szellőző légmennyiség meghatározása a gépkocsi tároló-,
kezelő- és javítóhelyiségekben 177


8.36 A kipufogógázok közvetlen elvezetése a szabadba 183
8.37 Műhelyek szellőzése 184
8.371 Fényező műhelyek szellőzése 184
8.372 Akkumulátor töltő és javító műhely szellőzése 184
8.373 Hegesztőműhely szellőzése 186
8.374 Kovácsműhely szellőzése 187
8.375 Egyéb segédműhelyek szellőzése 189
8.376 Kezelési módok 189
8.4 Vízellátás 189
8.5 Sűrített levegő 189

9. GÉPJÁRMŰKÖZLEKEDÉSI VILLAMOS LÉTESÍTMÉNYEK
BERENDEZÉSEI 190
(Szerző: Müller László)
9.1 Általános rész 190
9.2 Csatlakozás 191
9.21 A csatlakozási érték meghatározása 191
9.22 Csatlakozás az országos hálózathoz 191
9.3 Villamos hálózatok védelmi kérdései 193
9.4 Nagyfeszültségű villamos készülékek 194
9.5 Világítási berendezések 196
9.51 Világítástechnikai alapfogalmak 196
9.52 Világításról általában 197
9.53 Világítási berendezések számítási eljárásai 197
9.54 Tervezési és építési szempontok 199
9.55 Szabadtéri tárolóterületek és útvonalak megvilágítása 201
9.6 Erőátviteli berendezések 205
9.61 Kisfeszültségű cellás-kapcsolóberendezések 205
9.62 Lemezszekrényes kapcsolóberendezések 205
9.63 Tokozott elosztóberendezések 207
9.7 Villamos hálózatok védelme 209
9.8 Vezetékhálózatok, kábelhálózatok kialakítása 209
9.9 Akkumulátorok 209

Dr. Ábrahám Kálmán

Dr. Ábrahám Kálmán  további könyvei

Utak - Dr. Ábrahám Kálmán - Régikönyvek
50%
Kiadás éve: 1976
4 000 Ft 2 000 Ft (50%)
Antikvár könyv

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...