Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Hallássérült fiatalok idegennyelv-tanulása Magyarországon - Zárótanulmányok és módszertan, óratervekkel

Hallássérült fiatalok idegennyelv-tanulása Magyarországon - Zárótanulmányok és módszertan, óratervekkel - Kontráné Hegybíró Edit; Piniel Katalin; Csizér Kata - Régikönyvek
(0 vélemény)

A jelen kötet a Siket és súlyosan nagyothalló diákok idegennyelvtanulási motivációja, képzetei és stratégiái című OTKA K105095 projekt zárásaként született. Az országos kutatás célja a hallássérültek intézményeiben tanuló 1419 éves fiatalok idegennyelv-tanulási helyzetének feltérképezése volt. A munka hazai viszonylatban úttörőnek mondható, hiszen a magyarországi siket és súlyosan nagyothalló tanulók idegennyelv-tanulásával nem foglalkoztak még mások. A szakembereket ma már nem az a kérdés foglalkoztatja, hogy tanuljanak-e a hallássérültek idegen nyelveket, hanem csak az: hogyan? A jelen kötet is ennek a kérdésnek a megválaszolásához szeretne hozzájárulni. Az első rész három fejezete összefoglalja a kutatás fő eredményeit: a kérdőíves adatok statisztikai elemzését, a tanulói interjúk, illetve a tanárokkal és intézményvezetőkkel folytatott beszélgetések elemzését. A második rész olyan szurdopedagógiai ismereteket és módszertani tapasztalatokat ad át, amelyek jó alapot képezhetnek a siketek idegennyelv-tanításához. A harmadik rész rugalmasan szerkesztett tematikus óravázlatokat és feladatlapokat tartalmaz kezdő siket csoportok és tanáraik számára, amelyekhez az óratervekben megadott internetes címeken elérhető interaktív táblás tananyagok is kapcsolódnak. A kiadványt ajánljuk hallássérülteket oktató tanároknak, illetve nyelv­tanároknak, hogy eredményesebbé és változatosabbá tehessék óráikat. Emellett hallássérült fiatalok szülei számára is hasznos olvasmány lehet, mert számos tanácsot találhatnak benne arról, miért és hogyan érdemes a halláskárosodás ellenére is idegen nyelvet tanulni. Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához sorozat 175. tagja.

Kiadó:
TINTA KÖNYVKIADÓ KFT
Kiadás éve:
2015
ISBN:
9789634090212
Terjedelem:
150 oldal

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...