Hittan 2. Tankönyv

Örömmel nyújtjuk át a gyermekeknek, szülőknek és a katekétáknak a második osztályos hittankönyvet. Reméljük, hogy segíteni fog a gyermekeknek Istent megismerni és még jobban megszeretni - hiszen egy hittankönyv végső célja csakis ez lehet. A tankönyv összeállítása során alapvetően a MORE Zsinata által jóváhagyott tantervhez, illetve az arra épülő tanári segédkönyvhöz igazodtunk (Turbucz Erzsébet, Hittan 2. Tanári segédkönyv, Református Pedagógiai Intézet, 1999). Egy-két történetet azonban - szakértői egyeztetések alapján - jobbnak láttunk a másodikos anyagból kihagyni, illetve a korosztálynak jobban megfelelő, de hasonló üzenetű történettel helyettesíteni. További néhány helyen az átvett történetek súlypontja tolódott el kissé a Tanári kézikönyvben megadott szempontokhoz képest. Ezek a változtatások azonban jól illeszkednek a Tanterv koncepciójába, és reményeink szerint segítik azt még jobban érvényesülni. Az egyes leckék elején a bibliai történet ismertetése áll. Itt a Biblia szóhasználatához nem, teológiai mondanivalójához azonban annál inkább ragaszkodtunk. A leegyszerűsített nyelvezettel, a kiszínezés és a dramatizálás eszközeivel igyekeztünk a bibliai szöveget a gyermekek számára is izgalmas és könnyen olvasható formába önteni. A földrajzi és személyneveket a lehető legkisebb szintre szorítottuk; a földrajzi nevek esetében a katekéták még így is mérlegelhetik, hogy melyek megtanulását teszik a tananyag részévé. A tömörségre való törekvés miatt a bibliai beszámolók néhány részlete természetesen kimaradt: Bízunk benne, hogy az itt alkalmazott rövidítések a szabad történet-mondáshoz is használható támpontokat nyújtanak. A bibliai történetet az aranymondás választja el azoktól a feladatoktól, amelyek a történet feldolgozásában kívánnak segítséget nyújtani. A feladatok nem érintik a történetek dramatizált vagy kiszínezett részleteit, így kizárólag a tényleges bibliai szöveg megértését és memorizálását szolgálják. A tankönyv ezzel egyben a katekétáknak is megadja a szabadságot ahhoz, hogy a történeteket az órán a saját megfogalmazásukban is ismertessék. Az itt kínált feladatok természetesen nem akarják a munkafüzetet feleslegessé tenni, inkább annak a kínálatát szeretnék tovább bővíteni. Az olvasmányokhoz ajánlott énekeket a feladatok után tüntettük fel. A leckéket végül a történetre épülő, annak tanulságát a gyermekek lelkivilágába átvezető imádságok zárják. Minden nagyobb anyagrészt egy összefoglalás zár le. Ezek két részből állnak. Az első rész nem annyira az ismétlést szolgálja, mint inkább - egyfajta applikációként - a történetek közös üzenetét próbálja közelebb vinni a gyermekekhez. A második részben a tudáspróbára felkészítő feladatok, illetve játékos rejtvények következnek. Ezeket közösen az órákon is meg lehet oldani, részben vagy egészben azonban otthoni feladatként is kiadhatók. A tankönyv végén a Függelék a tanév kötelező és ajánlott énekanyagát tartalmazza. Kívánjuk, hogy e tankönyv a gyermekek hitben való nevelésének jó eszköze legyen. Az elvégzett munkáért és annak gyümölcseiért legyen Istené a dicsőség.
- Borító tervezők:
- Kustár Gábor
- Kiadó:
- Református Pedagógiai Intézet
- Kiadás éve:
- 2002
- Kiadás helye:
- Budapest
- Kötés típusa:
- ragasztott papír
- Terjedelem:
- 144
- Nyelv:
- magyar
- Méret:
- Szélesség: 21.00cm, Magasság: 30.00cm
- Kategória:
Az Ön ajánlója
Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...