Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban?

Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Megan Poore - Régikönyvek
Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek Hogyan használjuk a közösségi médiát az oktatásban? - Régikönyvek
(0 vélemény)
Fordítók:
Bozai Ágota
Kiadó:
Wolters Kluwer Kft.
Kiadás éve:
2015
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Gyomai Kner Nyomda
ISBN:
9789632954783
Kötés típusa:
kemény papír
Terjedelem:
291
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 18.00cm, Magasság: 25.00cm
Kategória:
Táblázatok jegyzéke 19
A szerzőről 21
Köszönetnyilvánítás 23
Szerzői köszönetnyilvánítás 23
Kiadói köszönetnyilvánítás 24
Előszó 25
A könyv weboldala 27
A weboldal 27

I. rész
Felkészülés: az alapok
1. fejezet
Közösségi média és oktatás 31
Áttekintés 31
A médiakörnyezet ma 31
Web 2.0 31
Hagyományos kontra közösségi média 32
Miért alkalmazzuk a közösségi médiát az oktatásban? 33
Milyen előnyökkel jár a közösségi média használata
az oktatásban? 34
Intellektuális előnyök 35
Előnyök a kommunikáció, az együttműködés,
a részvétel és a szocializáció területén 36
Motivációs előnyök 36
Menedzsment- és adminisztrációs előnyök 37


A közösségi média oktatásbeli alkalmazásának
konstruktivista megközelítése 38
Társas konstruktivizmus 39
Aktív tanulás 39
Felfedező tanulás 40
Társas tanulás 40
Szituációs tanulás 40
A konstruktivista környezetek egyéb szempontjai 41
Források 43
Online források 43
Irodalom 43

/2. fejezet
Hatásos tanmenetek és óratervek a közösségi média alkalmazásával 44
Áttekintés 44
A feladat megtervezése 44
A célok meghatározása 45
A megfelelő közösségimédia-eszközök kiválasztása
a tanításban és a tanulásban 45
Tervezés 50
A tanítás-tanulás epizód 51
Az eszköz vagy alkalmazás 51
A diákok 51
A tanár 52
Támogatás
.a6tértAcelö rubrikák (a siker kritériumai) 53
Melyik szolgáltatást válasszuk? 54
Szolgáltatásválasztás 54
Próba 55
Nyilvános vagy nem nyilvános munka? 55
Adminhozzáférés 56
Források 57
Online források 57
Irodalom 57

3. fejezet
A közösségi média funkcióinak és alkalmazásának jellemzői 58
Áttekintés 58
Funkcionális jellemzők 58
RSS: a közösségi média „gerince" 58
Profil létrehozása 60
Biztonságos jelszó létrehozása 61


Hiperlinkek 62
Címkék és címkefelhők 62
Widgetek és beágyazó kódok 62
A munka mentése 63
Biztonsági másolatok készítése 64
A közösségi média osztálytermi tesztelése 65
Pár szó a Word szövegszerkesztőről... 65
Milyen személyiségvonások szükségesek a közösségi média
sikeres alkalmazásához? 66
Hozzáállás 66
Segítsünk egymásnak! 67
Források 70
Online források 70
Irodalom 70

2. rész
A „nagy négyes"
4. fejezet
Blogok 73
Áttekintés 73
Mi a blog? 73
A blogolás alapjai 73
Hogyan hozzunk létre blogot9 74
Milyen előnyei vannak a blogoknak az oktatásban? 76
Pedagógiai előnyök 76
Közönség, stílus és közösségi tudatosság 77
Kreativitás és flow 78
Egyéni felelősség 78
Admintevékenység 78
Blogmodellek 79
Adminblog 79
Osztályblog (tanulásközpontú) 79
Egyéni diákblogok (tanulásközpontú) 80
A blogolás különleges szempontjai 81
A blogszolgáltató kiválasztása 81
Nyilvános vagy nem nyilvános blog legyen? 82
Keresés a blogon 83
Blogot vagy fórumot? 84
Statikus weboldalak 85
Hogyan támogassuk a diákok blogírási tevékenységét? 85


Milyen gyakran értékeljünk? 86
Blogok értékelési szempontjai (a siker kritériumai) 87
Tartalom 87
Kommunikáció és posztok 87
Design és admintevékenység 87
Források 90
Online források 90
Irodalom 90
5. fejezet
Wikik 91
Áttekintés 91
Mi a wiki? 91
A wikik felhasználásának előnyei az oktatásban 94
Pedagógiai előnyök 94
Csoportmunka, együttműködés, online etikett 95
Kommunikáció, szervezés, elismerés 95
Admintevékenység 97
Wikimodellek 98
Adminwiki 98
Osztálywiki (tanulásközpontú) 98
Egyéni diákwiki (tanulásközpontú) 98
A wikik alkalmazásának egyéb szempontjai 99
Wikiszolgáltató kiválasztása 99
Sikeres wikik 100
Az együttműködés és a szellemi tulajdon problémái 101
Szerkesztői háborúk 102
Konkurens szerkesztés 102
A diákok wikitevékenységének támogatása 102
Wikik értékelése: Egyéni vagy csoportos osztályzat? 103
Wikik értékelési szempontjai (a siker kritériumai) 104
Tartalom 104
Oldalak 104
Megjelenés 104
Wikipédia 106
Táblázatok a wiki és a blog összehasonlításához 107
Általános összehasonlítás 108
Funkcionális jellemzők 108
Oktatásbeli előnyök 109
Tanítási szempontok 109
Források 110
Online források 110
Irodalom 111


6. fejezet
Közösségi hálózatok 112
Áttekintés 112
Mi számít közösségi hálózatnak? 112
A közösségi hálózatok alapjai 113
Csoportalapú közösségi hálózatok az oktatásban 113
Közösségi hálózatok létrehozása 114
Miért hasznosak a közösségi hálózatok az oktatásban? 116
Pedagógiai előnyök 116
Kapcsolat az osztálytermen kívül 116
Már ismerős 116
A közösségi hálózatok alkalmazásának különleges szempontjai 117
Információs önrendelkezés (privacy) 117
Internetes zaklatás (cyberbullying) 118
Adatgyűjtés 119
Korhatár 120
Címek, személyes adatok feltöltése 120
Használjuk a Facebookot a diákokkal való kapcsolattartásra? 120
Közösségi hálózat választása 122
A hálózat felhasználása online szerepjátékokra 123
Források 124
Online források 124
Irodalom 125
7. fejezet
Podcasting, zene- és audioanyagok 126
Áttekintés 126
Mi a podcast? 126
Fogalmak 127
Milyen eszközök szükségesek? 127
Milyen előnyei vannak a posztolásnak az oktatásban? 128
Pedagógiai előnyök 128
Széles körű képességfejlesztés 129
Kutatás, anyaggyűjtés 129
Podcastprojektek az oktatásban 129
Informatív podcastok 130
Vélemény- vagy gondolatalapú podcastok 130
Különleges szempontok 130
A podcast koncepciójának kialakítása 131
A podcast stíluselemeinek meghatározása 131
Podcastforgatókönyv 132
Podcastinterjúk 134


A hangfelvétel helyszíne 13.
Podcastok szerkesztése 13(
Fájlformátumok 13'
*Zeneválasztás 13:
Podcastok publikálása 138
Jogi kérdések 138
Források 142
Emberek 142
Podcasting az oktatásban — példák 142
Hogyan készítsünk és tegyünk közzé podcastokat? 143
Technikai források 143
Szerzői jog és legálisan podcastolható zene 143
Publikálás és reklám 144
Irodalom 144

3. rész
Hogyan tegyük tartalmasabbá a gyakorlatot?
8. fejezet
Vizuális média 147
Áttekintés 147
Mit jelent a vizuális média? 147
Fotómegosztás 147
Diasorok 149
Videó és videómegosztás 149
Animációk 150
Képregények 151
Milyen előnyei vannak a vizuális médiának az oktatásban? 151
Társas tanulás és együttműködés 151
Narratív szövegalkotás és közönségtudatosság 151
Több képesség fejlesztése 151
A vizuális média alkalmazásának különleges szempontjai 152
Nem megengedett tartalom 152
Kiskorúakról készült képek posztolása 152
Megjegyzések (kommentek) 152
Szerzői jog 153
Creative Commons 154
Felhasználási feltételek 154
Platformkompatibilitás és sávszélesség 155
Korlátozott ingyenes használat 155
Források 157
Online források 157
Irodalom 158


9. fejezet
Azonnali üzenetküldés, chat, Skype és Twitter 159
Áttekintés 159
Mi az azonnali üzenetküldés (IM), a chat, a Skype és a Twitter? 159
Azonnali üzenetküldés (IM) és chat 159
Skype és VO1P (Voice Over Internet Protocol) 160
Twitter 161
Az IM, a chat, a Skype és a Twitter alkalmazásának előnyei
az oktatásban 163
Pedagógia 163
Különböző perspektívák integrálása 163
Kapcsolattartás az osztálytermen kívül 163
Az IM, a chat, a Skype és a Twitter alkalmazásának
különleges szempontjai 164
Tudnunk kell, kivel beszélünk 164
A VOIP alkalmazására vonatkozó intézményi szabályozás 164
A VOIP audio- és videóműködéséhez szükséges hardware-eszközök 165
A diákok „követése" a Twitteren 165
Láthatatlan közönség a Twitteren 165
Források 167
Online források 167
Irodalom 167
10. fejezet
Könyvjelzős oldalak, kivágások, gondolattérképek, kérdőívek 168
Áttekintés 168
Mit jelent a könyvjelzős oldal, a kivágás,
a gondolattérkép, a kérdőív? 168
Könyvjelzős oldalak (Bookmarking) 168
Kivágások (Clippings) 170
Gondolattérképek (Mindmapping) 171
Kérdőívek és felmérések 172
A könyvjelzős oldal, a kivágás, a gondolattérkép,
a kérdőív alkalmazásának előnyei az oktatásban 174
Könyvjelző: az információ összegyűjtése,
rendszerezése és megosztása 174
Gondolattérképek: gondolatok és problémák vizuális megjelenítése ... 174
Kivágások: online anyagok értékelése és szintézise 176
Kérdőívek és felmérések: kutatás és kritikai médiakészségek 176
A könyvjelzős oldalak, a kivágások, a gondolattérképek,
a kérdőívek alkalmazásának különleges szempontjai 176
Nem megengedett tartalom 176
Gondolattérképezési készségek 177


Források 178
Online források 178
Irodalom 179
11. fejezet
Oktatójátékok és tanulás mobilalkalmazásokkal 180
Áttekintés 180
Mi számít oktatójátéknak, mi a mobil tanulás'? 180
Oktatójátékok 180
Mobil tanulás 183
A játékok és a mobil tanulás alkalmazásának előnyei az oktatásban 184
Az oktatójátékok pedagógiája 184
A játék motivál 185
Együttműködés és versengés az oktatójátékokban 185
A mobil tanulás pedagógiája 185
Milyen tevékenységek végezhetők mobil tanulással? 186
A mobil tanulás adminisztrációs előnyei 186
Az oktatójáték és a mobil tanulás alkalmazásának
különleges szempontjai 187
Az oktatójátékok minősége és alkalmazhatósága 187
Játsszak a diákokkal a Second Life játékban? 187
A diákok online profiljának láthatósága 188
A mobil tanulás technikai kérdései 188
Kölcsönzött eszközök, adatcsomagok, tűzfalak, biztosítás 188
A technológia elérhetősége 189
Források 190
Online források 190
Irodalom 190
12. fejezet
Hatékonyságnövelő eszközök 192
Áttekintés 192
Milyen eszközökkel növelhető a hatékonyság? 192
Online dokumentumok 193
Dropbox 194
Feladatlisták 194
Naptárak 194
Jegyzetek és kutatási alkalmazások 195
Online könyvespolcok 195
A hatékonyságnövelő eszközök alkalmazásának előnyei az oktatásban 196
Javuló munkafolyamatok és hatékonyság 196
Együttműködés, csoportmunka és szerkesztés 196


Tananyaglerakat 197
Dokumentumok verzióinak kezelése és központi tárolási hely 197
Eszköztől független hozzáférés 197
A hatékonyságnövelő eszközök alkalmazásának
különleges szempontjai 198
Szerkesztési konfliktusok 198
Online dokumentumok biztonsági másolatai 198
Nyilvános naptárak 199
Szerzői jog 199
Források 200
Online források 200
Irodalom 201

4. rész
Közösségi környezet
13. fejezet
„Digitális bennszülöttek", új tanulás és digitális műveltség 205
Áttekintés 205
A „digitális bennszülöttek"-vita 205
Új tanulás 207
A digitális forradalom 207
Az oktatás ipari modellje 208
Miért van szükségünk „új tanulásra"? 209
Tantervi kérdések 210
Digitális műveltség 212
Mi a digitális műveltség? 212
Funkcionalitás, hálózat és forráskritikus digitális műveltség:
a digitális műveltség holisztikus felfogása 213
Milyen a diákjaink digitális műveltsége? 214
A diákok tapasztalata a digitális technológiák
tanulási célú alkalmazásaival 216
Források 218
Online források 218
Irodalom 218
14. fejezet
A digitális szakadék és a digitális világban való jelenlét 220
Áttekintés 220
A digitális szakadék 220
Mit jelent a digitális szakadék? 220.


Digitális tőke 221
Elméleti elérhetőség kontra tényleges hozzáférés 222
Részvétel a digitális világban 224
Társadalmi integráció 224
Források 229
Online források 229
Irodalom 229
15. .fejezet
Online zaklatás 231
Áttekintés 231
Mi a zaklatás? 231
A zaklató magatartás 232
Mi az online zaklatás9 233
Online zaklatás: miben más? 234
Biológiai nem és zaklatás 235
Szexuális tartalmú online zaklatás (szexting) 235
Az online zaklatás kutatásának problémái 237
Az online zaklatás felderítése és kezelése 238
Az online zaklatás felderítése 239
Mit tehetünk online zaklatás esetén? 239
Naprakész információk 241
Összegezve: a nevelés a kulcs 241
Források 243
Online források 243
Irodalom 243
16. fejezet
Az online világ kockázatai 244
Áttekintés 244
Kockázatkezelés 245
Jogi és működési szabályzatokat illető megfontolások 245
Szerzői jog és szellemi tulajdon 246
Intézményi szerzői jog és szellemi tulajdon 247
A diákok szerzői joga és szellemi tulajdonhoz fűződő jogai 248
Harmadik fél szerzői joga és szellemi tulajdona 249
Mit tegyek, ha szerzői jogsértésen kaptak? 250
Információs önrendelkezés és titoktartás 250
Intézménynév, márkanév, logo használata 251
Jogi. kérdések 252
Akadálymentesség 253


A felhasználási feltételekkel kapcsolatos szempontok 254
Szerzői jog és felhasználási feltételek 254
Saját szerzői jogunk 254
Mások szerzői jogai 255
Tartalommegosztás, Creative Commons 255
Adatkontroll és adatbiztonság 257
Az információ törlésének lehetősége 258
Információszolgáltatás másokról a szolgáltatónak 259
A szolgáltató—felhasználó irányú kommunikáció 259
A felhasználási feltételek változásai 260
Árváltozások 261
A szolgáltatással kapcsolatos szempontok • 262
A szolgáltató megbízhatósága, a szolgáltatás időtávlata 262
Megbízhatóság 263
Szoftververziók kezelése 264
Reklám 264
Források 267
On I ine források 267
Irodalom 267
17. fejezet
Gyakorlati szempontok az osztálytermi munkában 269
Áttekintés 269
Gyakorlati szempontok az osztálymunkában 269
Nem nyilvános kontra nyilvános oldalak 269
Biztonsági másolatok 270
A diákok munkáinak biztonsági másolata 271
Cookie-k használata és monitorozás 272
Ügyfélszolgálat és hibaelhárítás a közösségimédia-szolgáltatóknál 272
Hibaelhárítás iskolai forrásból 273
Platformok és böngészők funkció/használhatóságkompatibilitása 273
Iskolai sávszélességkvóta 273
A diákok otthoni internet-hozzáférése 274
Lehet-e elvárás, hogy a diákok regisztráljanak egy szolgáltatónál9 274
Szolgáltatóválasztás 274
A diákok azonosíthatósága és a felhasználói nevek 274
A diákok felelőssége, hogy saját bejelentkezési adataikkal
dolgozzanak 275
Lássák-e a diákok egymás munkáit'? 275
Változtatás letiltása a beadási határidő után 275
Sértő tartalom posztolása 276


Diákfelhasználók jogosultságai 277
Osztályoldalak diákadminisztrátorai 277
Értékelés 278
Szülők bevonása 279
Források 280
• Online források 280

Utószó 281
Irodalom 283


Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...