Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Iskolapszichológia

Iskolapszichológia - Porkolábné Dr. Balogh Katalin - Régikönyvek
Iskolapszichológia - Régikönyvek Iskolapszichológia - Régikönyvek Iskolapszichológia - Régikönyvek
(0 vélemény)

Az egyetemi, főiskolai munkát segítő kiadvány többnyire széles körű tapasztalatot összegez és kiérlelt elméleti általánosítására törekszik. A tanulmányokra ez a gyűjteménye nem szokványos összeállítás, minthogy a pszichológia egy most megnyíló új alkalmazott területének - az iskolapszichológiának - korán kíván segítséget, orientációt, nyilvánosságot nyújtani. Az ELTE Társadalom- és Neveléspszichológiai Tanszékén (több, igen figyelemreméltó szakmai próbálkozás tanulságain is okulva) a 80-as évek elején megfogalmazódott, hogy a pszichológia ismeretanyagának iskolai-gyakorlati hasznosítására nemcsak abban a formában van mód, ahogy ezt a hagyományos pedagógiai pszichológia teszi. Az iskola pszichológiai kultúrájának elengedhetetlen növelése megköveteli, hogy pszichológus szakemberek a pedagógusközösség tagjaként, az iskola intézményén belül dolgozzanak. Ennek a kezdeményezésnek a jegyében indult meg a nemzetközi szakirodalom, a történeti tendenciák rendszeres tanulmányozása, a tapasztalatgyűjtés hazai iskolák előbb szűk, majd egyre táguló körében. Ennek az útkeresésnek az első dokumentumait tartalmazza e kötet, amelyet tanszékünk belső és külső munkatársai írtak, nagyban hasznosítva annak az iskolai kísérleti munkának a tapasztalatait, amelyet az első években Szalayné Simkó Hilda, majd P. Balogh Katalin fogott össze. Ma, amikor az iskolapszichológiai hálózatfejlesztés jelentősen kiterjedt, ezek a korai eredmények és tézisek még nem csupán a pszichológusok munkájában és továbblépésében hasznosíthatóak, hanem az iskolapszichológusok partnerei, a pedagógusok s így a pedagógusjelöltek számára is szólnak. Budapest, 1987. január 8. Hunyady György

Kiadó:
Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás éve:
1988
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Egyetemi Nyomda
ISBN:
9631810569
Kötés típusa:
kemény papírkötés
Terjedelem:
224 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.40kg
Kategória:
Bevezető (Hunyadi György) 7
Hálózatfejlesztési koncepciók 9
Némethné Kollár Katalin: Történeti áttekintés: az iskolapszichológusok szerepének alakulása a század elejétől napjainkig 11
MM Pszichológiai Szakbizottsága: Az iskolapszichológusi hálózat kiépítésének alapjai 46
Az iskolapszichológiai kísérlet első tapasztalatai (1983-85) 57
Galba Katalin: Az iskolapszichológus feladatai 59
Kreácsik Judit: Az iskolapszichológus lehetőségei a pedagógusokkal és szülőkkel való kapcsolatteremtésben. Együttes problémamegoldás 69
Dr. Kalamár Hajnalka: A csoportmunka lehetőségei és határai az iskolapszichológus munkájában 86
Galba Katalin: Hogyan válik természetessé az iskolapszichológus munkája az iskolában? 98
Általános módszertani elvek 117
Némethné Kollár Katalin: Az iskolapszichológus és az iskola kapcsolata 119
Szitó Imre: Felmérések végzése mint az iskolapszichológus feladatköre 126
Porkolábné Balogh Katalin - Szitó Imre: Az iskolapszichológus konzultációs tevékenysége 141
Pszichológiai szempontok néhány alapvető iskolai probléma megoldásában 157
Porkolábné Balogh Katalin: A tanulási képességet meghatározó pszichikus funkciók fejlődése, a tanulási nehézségek korai felismerésének lehetőségei, a fejlesztés perspektívái 159
Dr. Kalamár Hajnalka: Kiscsoportos személyiségfejlesztő eljárások tanulási és magatartás-problémákkal küzdő gyermekek számára 187
Katona Nóra - Szitó Imre: Az iskolai fegyelem pszichológiai kérdései 196
Irodalom 216

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...