Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Játékelmélet műszaki alkalmazásokkal Többcélú programozás, klasszikus és differenciajátékok

Játékelmélet műszaki alkalmazásokkal - Dr. Molnár Sándor, Dr. Szidarovszky Ferenc - Régikönyvek
Játékelmélet műszaki alkalmazásokkal - Régikönyvek Játékelmélet műszaki alkalmazásokkal - Régikönyvek Játékelmélet műszaki alkalmazásokkal - Régikönyvek
(0 vélemény)

A számítógépek megjelenésével nemcsak a már meglevő matematikai módszerek átdolgozása vált szükségessé, hanem egyúttal olyan feladatok kezelésére is lehetőség nyílt, amelyek megoldását korábban reménytelennek tartották. Ily módon új tudományágak jöttek létre, köztük az operációkutatás és az ehhez kapcsolódó új területek. A többcélú programozás, a játékelmélet és az irányításelmélet is a matematikai programozáshoz szorosan kapcsolódó tudományágak. Látni fogjuk például, hogy tetszőleges, egy céllal rendelkező programozási probléma egy kétszemélyes játék megoldására vezethető vissza, játékok igen széles osztályát programozási feladatok segítségével oldhatjuk meg, és többcélú programozási problémákat gyakran egy célfüggvénnyel rendelkező feladatokra redukálhatunk. Filozófiai tény, hogy az anyagi világ térben és időben végtelen, és bármilyen anyagi rendszer végtelen sok tulajdonsággal rendelkezik. Az is nyilvánvaló, hogy az ember közülük csak véges sokat tud megfigyelni. Az anyagi valóság matematikai modellezésének éppen az az egyik célja, hogy a végtelen világ alkalmas, térben és időben véges részét kijelölje, és a vizsgálat szempontjai, céljai szerinti legfontosabb jellemzőit, tulajdonságait rögzítse, és azok kapcsolatait feltárja.

Kiadó:
Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve:
1986
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Franklin Nyxomda
ISBN:
9631065073
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
239 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.33kg
Kategória:
Bevezetés 7

Jelmagyarázat I 1

1. Nemkooperatív játékok 13
1.1. Az egyensúlypont fogalma és főbb tulajdonságai 14
1.2. Véges játékok 18
1.3. Konkáv játékok 23
1.3.1. Az egyensúlypontok létezése 23
1.3.2. Egy általános megoldási módszer 28
1.3.3. Játékok egyetlen egyensúlyponttal 30
1.3.4. Véges játékok kevert bővítése 35
1.3.5. Bimátrixjátékok és megoldásuk 37
1.3.6. Mátrixjátékok és megoldásuk 43
1.3.7. Speciális alakú mátrixjátékok 59
1.3.8. Poliéderjátékok és megoldásuk 63
1.3.9. Folytonos játékok kevert bővítése 64
1.4. Alkalmazási feladatok 70
1.4.1. Egy minőségellenőrzési probléma 70
1.4.2. Hirdetési stratégia optimalizálása 72
1.4.3. Egy készletgazdálkodási feladat 77
1.4.4. A bányászat és a környezetvédelem kapcsolata 78
1.4.5. Az oligopol probléma és alkalmazásai 83
1.4.6. Függvényterekben értelmezett játékok 113
1.5. A Nash-féle egyensúlyelmélet bírálata 114

2. Kooperatív játékok 119
2.1. Általános fogalmak 119
2.2. Játékok Neumann-megoldása 123
2.3. Shapley-értékek vizsgálata 123
2 4. Nash koncepciójának egy általánosítása 127
2.5. Raiffa koncepciója 132
2.6. Alkalmazási feladatok 132
2.6.1. A bányászat és a környezetvédelem kapcsolata 133
2.6.2. Az oligopol probléma 134
3. Többcélú programozási módszerek 137
3.1. Alapvető fogalmak és eredmények 138
3.2. A korlátok módszere 141
3.3. A lineáris kombinációk módszere 144
3.4. Kompromisszumprogramozási módszerek 150
3.5. Az ELECTRE módszer 161
3.6. A kritériumok súlyozásának meghatározása 164
3.7. A szukcesszív optimalizálás módszere 166


3.8. A hasznosságfüggvények elméletének alapjai 167
3.9. A többcélú programozás alkalmazásai 183
3.9.1. A bányászat és a környezetvédelem kapcsolata 183
3.9.2. Egy munkaerő-gazdálkodási modell 187
4. Differenciáljátékok 189
4.1. Az időoptimum-problémára vonatkozó Pontrjagin-féle maximumelv 193
4.2. A maximumelv bizonyítása lineáris időoptimum-probléma esetén 197
4.3. A kétszemélyes differencáljátékok egy típusa 208
Irodalom 230
Tárgymutató 234

Dr. Molnár Sándor

Dr. Molnár Sándor  további könyvei

30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
900 Ft 630 Ft
40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 000 Ft 600 Ft
30%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 000 Ft 700 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...