Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

Kultúraközi kommunikáció Nemzeti és szervezeti kultúrák, interkulturális menedzsment aspektusok

Kultúraközi kommunikáció - Régikönyvek
Kultúraközi kommunikáció - Régikönyvek Kultúraközi kommunikáció - Régikönyvek Kultúraközi kommunikáció - Régikönyvek
(0 vélemény)
Kiadó:
Püski
Kiadás éve:
2001
Kiadás helye:
Budapest
Nyomda:
Alföldi Nyomda
ISBN:
963933748X
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
180 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 20.00cm
Súly:
0.25kg
Kategória:
Előszó 7

I. Elméleti bevezetés a kultúraközi kommunikációs tanulmányokba 9

1. Kommunikáció és kultúra, kultúraközi kommunikáció,
interkulturális menedzsment 9
i. Kommunikáció és kultúra, interkulturális kommunikáció 9
ü. Interkulturális menedzsment, interkulturális menedzsment
tréningek 13

2. A kultúra természete és sajátosságai 16
i. A kultúra mint szellemi szoftver 16
ii. A kultúra közös vonásai és a kulturális relativizmus fogalma 18
iii. Az ember szellemi beprogramozásának szintjei 19
iv. A kultúra rétegei 20
v. A kultúra szintjei 24

3. Nemzeti kultúrák 27
i. Hofstede kulturális dimenziói 28
ii. Kluckhohn és Strodtbeck orientációi nyomán Trompenaars
dimenziói 49
iii. Hall kulturális koncepciói 56

4. A nemzeti és a szervezeti kultúrák összefüggései 62
i. Hofstede és Stevens: piramis, olajozott gépezet, falusi piac és
család kultúra; kultúrák nemzetközi vállalaton belüli ütközése;
hogyan enyhítsük a konfliktusokat 63
ii. Trompenaars: Eiffel-torony, irányított rakéta,
inkubátor és család kultúra 69
iii. Handy: hatalmi, ill. klub, szerep, feladat és személy kultúra 71
iv. Deal és Kennedy: macho, összetartás, kockázat és
folyamat kultúra 74
v. Néhány megjegyzés a magyar szervezeti kultúráról 76


5. Az interkulturális kommunikáció és az interkulturális
menedzsment két fontos tényezője, a kulturális sztereotípiák és
a kulturális sokk 78
i. A kulturális sztereotípiák előnyei és hátrányai 78
ii. A kulturális sokk szerepe a nemzetközi üzleti életben 82

11. Esettanulmányok és feladatok az interkulturális menedzsment
tevékenység tanulmányozására és elemzésére 87

III. Magyarországi kutatási eredmények 107

1. Kultúraközi kommunikációs kihívások Magyarországon 107
2. „A magyarok nyilaitól ments meg uram minket!"
- mit gondol a nyugati világ a magyarokról? 113
3. Keleti és nyugati kultúrák találkozása Magyarországon 119
4. A magyarországi EU csatlakozási folyamat kulturális aspektusai 125
5. Kultúraközi kommunikációs tapasztalatok egy brit - magyar
felsőoktatási programban 140
6. Az interkulturális kommunikáció nyelvi és kulturális aspektusai 147

Irodalom 155

Függelék 163

Falkné Bánó Klára

Falkné Bánó Klára  további könyvei

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...