Magatartásminták - Azonosulás

Kötetünk tanulmányai azt vizsgálják, miképp jönnek létre és miképp terjednek el meghatározott magatartási módok. Közelebbről a magatartástanulásnak egyik alapvető formájával foglalkoznak: a magatartási minták kialakulásával és követésével. A neveléstudomány mindig is legfőbb eljárásai között tartotta számon a helyes magatartás megtanítását példák közvetítésével, ez azonban jórészt csak tapasztalatokon alapult, s hiányzott a beható válasz egy sor fontos kérdésre. Mi váltja ki a példák követésére való törekvést? Hogyan meg végbe az utánzás és az azonosulás? Milyen szerepet játszanak az utánzásos folyamatok a személyiség kialakulásában? Mi az élő és mi a fogalmi minták szerepe? Mik a feltételei annak, hogy egy csoportban a pozitív magatartásmódok váljanak követett mintákká? Milyen viszonyban áll az utánzás a tanulással? A közölt tanulmányok alapján Zrinszky László bevezetője összefoglalja azokat a neveléstudományi ismereteket és gyakorlati módszereket, amelyek segítséget adnak pedagógusainknak az eszményképek alakításához, a követendő magatartásminták közvetítéséhez.
- Fordítók:
- Tavaszy Sándor, Mérei Ferenc, Illés Lajosné, Török Tivadarné
- Borító tervezők:
- Fábry Péter
- Kiadó:
- Gondolat
- Kiadás éve:
- 1978
- Kiadás helye:
- Budapest
- Nyomda:
- Alföldi Nyomda
- ISBN:
- 9632803426
- Kötés típusa:
- egészvászon kiadói borítóban
- Terjedelem:
- 236 oldal
- Nyelv:
- magyar
- Méret:
- Szélesség: 15.00cm, Magasság: 20.00cm
- Súly:
- 0.30kg
- Kategória:
A magatartás mintái 33
Jean Maisonneuve: A kedvelt egyének megismerése és a hasonlóság felfedezése 35
Helen Merrel Lynd: Az előírt szerepeken túlmenő azonosulás 52
Erich Fromm: Menekülés a szabadságból 63
A kommunista eszmény és a személyiség erkölcsi fejlődése 76
Gyermekkori utánzás - személyiségfejlődés 95
Karl Groos: utánzó játékok 97
Jean Piaget: Elméletek az utánzásról 132
Paul Césari: Az utánzástól a reprezentatív tevékenységig 146
Anna Freud: Azonosulás a támadóval 166
Miller Neal E - Dollard John: utánzás és önálló tanulás 176
Bandura Albert- Walters - Richard haig: Az utánzás szerepe a személyiség fejlődésében 185
Lidija Iljicsma Bozsovics: A személyiség és fejlődése a gyermekkorban 199
N. I. Szudakov: A mai szovjet tanulók és a forradalom előtti oroszországi diákok eszményképei 214
Frank Rupprecht: A társadalmi eszmények ideológiai funkciói 227
Az Ön ajánlója
Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...