Magyar médiahelyzet

Tizenöt éve telt el azóta, hogy megszűnt Magyarországon a cenzúra, a tömegtájékoztatás feletti totális politikai ellenőrzés. A rendszerváltással megteremtődtek a sajtószabadság alkotmányos alapjai, a vélemények sokszínűségét és megjelenését törvények biztosítják. A kötet lezárásakor a magyar társadalom információéhségét összesen 5613 sajtótermék, rádió, tévé és internetes megjelenés igyekezett kielégíteni. A médiumok első látásra meglehetősen magasnak tűnő száma azt sugallhatja, hogy Magyarországon alapvetően minden rendben van: a hazai tömegtájékoztatás működésének a pluáris médarendszer ad keretet, és ebben a keretben számtalan "versenyző" küzd a piacért. A kedvező statisztitka ugyanakkor elfedi a magyar médiahelyzetre általánosan jellemző problémákat. Amíg a diktatúra idején a sajtószabadság megteremtése mint demokratikus minimumprogram fogalmazódott meg, addig mára a médiapiaci koncentráció és a tájékoztatási monopóliumok kialakulása befolyásolja meglehetősen negatív módon a demokrácia működését. A könyv annak reményében készült, hogy segítségével sikerül a szélesebb közönség számára is megvilágítani és érthetőbbé tenni a magyar tömegtájékoztatás meghatározó problémáit, és ezzel egy kicsit talán a megoldás felé mutató kezdeményezéseket is előmozdítani.
- Borító tervezők:
- Feczkó Artúr
- Kiadó:
- Századvég Kiadó
- Kiadás éve:
- 2005
- Kiadás helye:
- Budapest
- ISBN:
- 9637340181
- Kötés típusa:
- ragasztott papír
- Terjedelem:
- 394 oldal
- Nyelv:
- magyar
- Méret:
- Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
- Kategória:
A magyar zavarosban
A közösségi tájékoztatás hiánya 15
Új műsorhoz új szabályozás kell 23
Magyar Nemzeti Bank kontra kormányzat az elektronikus médiában 27
"Nap-kelte" 39
Média és oktatás 83
Az oktatás főbb színterei 89
Médiaoktatás és protekcionizmus 96
Digitalizáció - A médiajövő
A "O" és az "1" végtelen kombinációi 99
A digitalizáció története, kialakulásának okai 99
A digitalizáció külföldön 103
A digitalizáció helyzete Magyarországon 111
A digitalizáció technikai-fejlődés hátteréről és jövőjéről 114
Újdonságok és régi szereplők 116
A digitalizáció technikai előnyei és hátrányai 119
A digitalizációval, a digitális frekvenciák elosztásával kapcsolatos szabályozási, közjogi kérdések 122
A jogi szabályozás alakulásához kötődő további kérdések 135
Néhány ajánlás a sikeres digitális átállás érdekében 143
Médiapiaci körkép
A monopóliumok kora 145
Televíziók piaca 145
Kereskedelmi rádiók 158
A nyomtatott sajtó piaca 164
A magyar reklámpiacot meghatározó általános tényezők 181
A hirdetési piac adatszolgáltatói 182
Az egyes médiumok reklámpiaci helyzete 184
Reklámügynökségek és médiavásárlóik 188
Kronológia 193
Az Ön ajánlója
Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...