Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Nemzetközi vezetési és szervezési ismeretek

Nemzetközi vezetési és szervezési ismeretek - Ternovszky Ferenc Dr. - Régikönyvek
Nemzetközi vezetési és szervezési ismeretek - Régikönyvek Nemzetközi vezetési és szervezési ismeretek - Régikönyvek Nemzetközi vezetési és szervezési ismeretek - Régikönyvek Nemzetközi vezetési és szervezési ismeretek - Régikönyvek Nemzetközi vezetési és szervezési ismeretek - Régikönyvek
(0 vélemény)

Ez a jegyzet azoknak szól, akik valamely szervezetben dolgozni fognak vagy már dolgoznak. Vélhetőleg ezt a sorsot csak kevesen akarják, fogják elkerülni. Legyenek akár beosztottak, akár vezetők, ahhoz, hogy a munka világában jól eligazodjanak és előrejussanak, nagyon hasznos, ha ismerik azokat a fogalmakat, tényezőket, erőket, amelyek a szervezetek életét, benne az ember és szervezet viszonyait alakítják. Azok pedig, akik vezetői ambíciókat dédelgetnek, remélhetőleg olyan ismereteket kapnak e jegyzetből, amely segíteni fog abban, hogy jó vezetőkké váljanak a közösség és a maguk javára. Olyan ismereteket kívánunk összefoglalni, amelyek a nemzetközi gyakorlatban széleskörűen elterjedtek és használatosak. A vezetés, a vezetői szerep, a hatalom birtoklása, a döntési szabadság, az emberi igények érvényesülése mind-mind olyan kérdések, amelyek nemcsak a vállalkozások világában, hanem magánéletünkben is izgalmasak. Mindannyian különböző érdek és hatalmi viszonyok hálójában tevékenykedünk és igyekszünk a lehetőségeket magunk javára fordítani. A vállalkozások szférájában, ahol a teljesítmény, a profit áll a középpontban, a verseny egyre erősebb, nyilvánvaló, hogy a jobban vezetett és hatékonyan szervezett cégnek van nagyobb esélye a sikerre. Ugyanakkor a vállalatoknál - szemben a magánélettel -, többnyire nem szimpátia, szeretet alapján alakulnak ki az együtt dolgozó emberek csoportjai, hanem elsősorban az érdekek a meghatározóak. Márpedig az egyéni érdekek gyakran ütköznek egymással és a szervezet érdekeivel, miközben eltérő személyiségű embereknek kell valami közös célt teljesíteniük. Ez a munka világa, amiről sokan azt hiszik, hogy csak egymás rovására érvényesülhetnek, és csak nyer-veszít stratégia létezik. Sajnos, a gyakorlatban sok a rosszul vezetett és szervezetlen cég, mind a fejlettebb világban, mind Magyarországon. E jegyzet szeretne hozzájárulni a helyzet javításához, elsősorban a főiskolai és egyetemi hallgatók képzésén, felkészítésén keresztül. A jegyzet szerkezete és stílusa is elsősorban a tanulhatóságot kívánja segíteni, tartalmi szempontból pedig a vezetési gyakorlattal nem rendelkező hallgatók számára kíván egy fogalmi rendszert nyújtani, miközben a vezetés legfontosabb elemeivel és összefüggéseivel ismerteti meg őket. Azok számára pedig, akik már szereztek gyakorlatot, a vezetés „művészetéből" az összefüggésekre kíván rávilágítani, miközben hasznos módszertani segítséget nyújt. A szerzők meggyőződéssel állítják, hogy a vezetés-szervezés több mint egy tantárgy, hiszen a mindennapi életünket rejtve és nyíltan átszövi az emberi kapcsolatok mechanizmusa, az érvényesítés és végrehajtás, a boldogulás szükségessége. A jegyzet nem receptkönyvként íródott, de hasznos útmutatóival mindenki számára eligazodást adhat a mindennapi élet tervezéséhez, szervezéséhez, döntéseihez.

Kiadó:
Szókratész Külgazdasági Akadémia
Kiadás éve:
2000
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
2. kiadás
Nyomda:
Compress-Print Bt.
ISBN:
9637163379
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
216
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.50cm, Magasság: 24.00cm
Kategória:
Bevezetés

I. Nemzetközi vezetéstudományi alapok, vezetési koncepciók

1. A vezetés: tudomány és művészet
1.1. Tudámányos vezetés: centrumban á munka
1.2. Emberi viszonyok tana: centrumban az ember
2. A vezetés fogalma, célja, funkciói

3. A vezetői munka kulcselemei •
3.1. A hatalom
3.2. A döntés
4. Ember és vezetés, vezetési stílus
4.1. A racionális-gazdasági ember
4.2. A társas igényú ember
4.3. Az önmegvalósító (önfejlesztő, önérvényesítő) ember
4.4. A komplex ember
4.5. Döntésközpontú elméletek
4.6. Személyiségközpontú elméletek
5. Csoportok és csoportközi kapcsolatok
5.1. Tipikus csoportképzodések és funkciók a szervezeti
keretek között
5.2. Csoportnagyság
5.3. A csoportok alapvető funkciói
5.4. Csoportok közötti kapcsolatok a szervezetben
5.5. Eredményes munkacsoportok szervezése
5.6. Hét lépés a sikeres munkacsoport kialakításához
6. A környezet és kezelése
6.1. A nemzeti kultúra
6.2. A szervezeti kultúra
6.3. Vezetés eltérő kultúrák találkozása esetén
6.4. Stratégiai menedzsment
7. Szervezetek és formáik

8. Az ember központú vezetés
8.1. Szervezet korlátok nélkül: az ember központú
vezetési rendszer
8.2. Vezetői feladat: az emberi erőforrás menedzsment
9. Az átalakító vezetés
9.1. Az átalakító vezetés megjelenése és szükségessége
9.2. Átalakító vezetés: meghatározás
9.3. Az átalakító vezetés: kutatási és filozófiai alapú modell
9.4. Az átalakító vezetés lépései


9.5. Az átalakító vezetés elvei
9.6. Áttérés a hagyományos irányításról az átalakító vezetésre9.7. Vezetés: a vállalatirányítás alkotó fejlesztése
9.7. Vezetés: a vállalatirányítás alkotó fejlesztése
9.8. Az átalakító vezető tulajdonságai
A vezetés fejlesztése
10.1. A vezetés-fejlesztés folyamata
10.2. A vezetés-fejlesztés módszerei
10.3. A vezetőképzés akadályai
10.4. A vezetés-fejlesztési program követelményei
10.5. A XXI. század kilátásai
r. \
Nemzetközi módszerek

Bevezetés
Időgazdálkodás (Time Management)
Az MTM eljárás (Methods Time Measurement)
2.1. Az MTM eljárás történeti kialakulása, fejlődése
2.2. Az MTM főbb korlátai és előnyei, alkalmazásának
területei
2.3. Az MTM alapmozdulatok
2.4. Az időértékek meghatározása
Folyamatábrák
Hálótervezés
Just in time — éppen időben
TQM, avagy teljes köru minőségbiztosítás
(Total Quality Management)
Lean production — karcsúsított termelés
Logisztika
Kontrolling
Benchmarking (összemérés)
10.1. A benchmarking fobb irányai
10.2. A benchmarking folyamata
Vállalati folyamatok újaraszervezése
(Business Process Reengineering
Változás menedzsment
Ajánlott irodalom
Felhasznált irodalom


Feladatok L rész
Feladatok L rész
L rész
3-1. Hatalmi viszonyok
3-2. Döntési játék (Barlangi mentés)
4-1. Vezetési stílus(X-Y elmélet)
4-2. Vezetési stílus (jó-rossz vezető)
5-1. Konfliktuskezelés
5-2. Csoportos döntés (Végveszélyben)
6-1. Szervezeti kultúra
7-1. Szervezetek jellemzői
7-2. Munkamegosztás, funkciók
9-1. Átalakító vezetés
10-1. Vezetői hajlam II. rész
II. rész
1-1. Időgazdálkodás
Ábrák jegyzéke I. rész
Ábrák jegyzéke I. rész
I. rész
1-1. A Maslow-féle szükséglet piramis
1-2. A Herzberg-féle kéttényezos elmélet
1-3. A munka elvégezhetősége
1-4. A munka elviselhetősége
1-5. A munka elfogadhatósága
1-6. A munka elégedettség
2-1. A vezetés integráló szerepe
4-1. Helyzetorientált vezetési stílus
6-1. Hatalom-bizonytalanságtűrés
6-2. „Pók" (A „klub" kultúra: Zeusz)
6-3. „Oszlopok és timpanon" (A „tevékenység központú"
Apolló)
6-4. „Háló" (Az eredményközpontú Athéné)
6-5. „Csillagok a térben" (A „személyiség-központú" kultúra:
Dionüszosz)
6-6. A stratégiai menedzsment modellje
7-1. Egyvonalas szervezet
7-2. Többvonalas szervezet
7-3. Divizionális szervezet
7-4. Mátrix szervezet
7-5. A vállalatok fejlodésének útjai
8-1. Az „ember központú" szervezeti modell
8-2. Kompetencia
9-1. Az embereket és a szervezeteket fejlesztő és átalakító
tudás és képesség
9-2. Az átalakító vezetés lépései
9-3. Áttérés hagyományos irányításról átalakító vezetésre . . 10-1. A vezetés fejlesztése
10-1. A vezetés fejlesztése
10-2. A vezetés-fejlesztés folyamatábrája


II. rész
2-1. MTM időkártya
3-1. Gantt-diagram
3-2. A folyamatábrázolás nemzetközi jelrendszere
3-3. Példa a folyamatábrázolásra
3-4. A folyamatábra összeállításának főbb lépései
4-1. Egy egyszerű háló
4-2. A termelési rendszer szervezésének hálóterve
6-1. TQM szervezetfejlesztési modell
6-2. A minőség viszonylagos költsége
6-3. A költségek viszonya
8-1. Integrált logisztikai funkció funkcionális szervezetben
9-1. A „piramis-elv"
10-1. Benchmarking típusok
10-2. A benchmarking elokészítése
11-1. A teljesítménynövelo módszer kiválasztása
12-1. A változásmenedzsment folyamatának fobb lépései . . .

Táblázatok jegyzéke
I. rész
5-1. A formális és informális csoportok összehasonlítása
6-1. SWOT-mátrix
II. rész
2-1. Az MTM eljárás fobb alkalmazási területei
7-1. A lean production modell elemei
9-1. A vállalati kontrolling koncepció elemei
10-1. Példák a benchmarking típusokra
11-1. Különbségek a BPR és a folyamatos fejlesztés között ..

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...