Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Nyelv és oktatás kisebbségben Kárpát-medencei körkép

Nyelv és oktatás kisebbségben - Bartha Csilla, Nádor Orsolya, Péntek János - Régikönyvek
Nyelv és oktatás kisebbségben - Régikönyvek Nyelv és oktatás kisebbségben - Régikönyvek
(0 vélemény)

Az ​elmúlt évtizedekben a nemzetközi migráció, a globalizáció, az angol nyelv terjedése, a kommunikációs technológia fejlődése gyökeresen átformálta Európa hagyományos nyelvi térképét. A nyelvi és kulturális sokszínűség erősítése mára a legtöbbet hangoztatott alapértékek közé tartozik: a homogén nemzetállammal szemben az európai nyelvpolitikai diskurzusokban a többnyelvűség vált a közös Európa egyik kulcsfogalmává, így a korábbi prioritások közül a nyelvoktatáshoz és többnyelvű kompetenciákhoz kötődőek még inkább felerősödtek. Az elmúlt években számtalan politikai és civil kezdeményezés foglalkozott a kisebbségi nyelvek oktatásának jogi szabályozásával, aminek hosszabb távon lehetnek hatásai a régió országainak de facto nyelvi sokszínűségére. Bár a társadalmi és ideológiai környezet jelentősen megváltozott a kommunista rezsimek bukása óta, a nyelvi sokszínűséget, az elvárt 1+2 nyelv kisebbségi szempontból aligha problémamentes ismeretét, különösen pedig az ún. európai többnyelvűséget csak a kelet-európai nyelvi kontextus ismeretében lehet árnyaltan értelmezni. A kötetünkbe foglalt tanulmányok a Kárpát-medencei kisebbségi régiók magyar nyelvű oktatását mutatják be, összehangolt tervezés és bizonyos mértékben egységes szempontok szerint. A kötet tanulmányaival, valamint a további tájékozódást segítő bibliográfiákkal szeretnénk a kutatóközösség, a szakpolitika és a nyelvi kisebbségi kérdésekben érintett csoportok és szervezeteik számára a régió magyar nyelvi kisebbségeire, a szóban forgó országok kisebbségi magyar oktatásának változó helyzetére vonatkozó jelenlegi tudást egységes keretben rendszerezni és elérhetővé tenni, hozzájárulva azoknak az ideológiáknak és téves koncepcióknak a lebontásához is, melyek ma hatással vannak az oktatási rendszerekre, a(z) (anya)nyelvoktatási elvekre és cselekvési tervekre, továbbá befolyásolhatják az egyéni és családi nyelv- és iskolaválasztási döntéseket.

Sorozatcím:
Segédkönyvek a nyelvészet tanulmányozásához
Kiadó:
Tinta Könyvkiadó
Kiadás éve:
2011
Kiadás helye:
Budapest
ISBN:
9786155219061
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
357 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 16.50cm, Magasság: 23.50cm
Kategória:
IV. Nyelv, politika és társadalom 179

BpeH3OBLII BaC14.11b, - TOBT 17poexm 3aKoHy «Ilpo
3a6e3neLienHA Oymcuionyeannst yKpaMcbKoi. M0611 AK 181
aepycaenoi.» i eeponekbica irtmeepauiA YlcpaMu

Csernicskó István: A kutatói etika és a politikai meggyőződés 188

Lechner Ilona: Az erkölcs fogalma politikai kontextusban 212

Fedinec Csilla: A bordély, a kocsma, a betyár és a határon
túlra szakadt rokon legendája, avagy Kárpátalja a cseh 223
filmekben

A kötet szerzői 235


Bartha Csilla

Bartha Csilla  további könyvei

akár 70%
Hűségpont:
 
legjobb ár
Hűségpont:
 
40%
Hűségpont:
 
Antikvár könyv
1 900 Ft 1 140 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...