Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Objektum-orientált C++

Objektum-orientált C++ - Benkő Tiborné, Poppe András - Régikönyvek
Objektum-orientált C++ - Régikönyvek Objektum-orientált C++ - Régikönyvek Objektum-orientált C++ - Régikönyvek Objektum-orientált C++ - Régikönyvek Objektum-orientált C++ - Régikönyvek
(0 vélemény)
Sorozatcím:
Együtt könnyebb a programozás
Kiadó:
ComputerBooks Kiadó Kft.
Kiadás éve:
2005
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
2.
ISBN:
9636183244
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
357
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Kategória:
Bevezetés 1
I. A C++ MINT EGY JOBB C NYELV 3
1. C++ program szerkezete 5
1.1 Az első C++ program 5
1.2 Megjegyzések használata 6
1.3 Több modulból álló C++ program 6
2. Alaptípusok, változók és konstansok 7
2.1 A C++ nyelv típusai 7
2.1.1 Típuselőírások, típusmódosítók 8
2.1.2 A felsorolt típus (enum) 8
2.1.3 Saját típusok előállítása 9
2.1.4 Konstansok a C++ nyelvben 10
2.2 Értékek, címek, mutatók 10
2.3 A void* típusú általános mutató 11
2.4 Többszörös indirektségű mutatók 12
3. Operátorok és kifejezések 13
3.1 Aritmetikai operátorok 13
3.2 Léptető operátorok 14
3.3 Bitműveletek ' 15
3.3.1 Biteltoló műveletek 16
3.4 A sizeof operátor 17
3.5 A vessző operátor 18
3.6 A fetételes operátor 18
3.7 Az érvényességi kör (hatókör) operátor 19
3.8 Statikus és dinamikus helyfoglalású változók használata 20
3.8.1 A new és a delete operátorok használata 21
3.9 Konstansok használata 22
3.10 Saját típus előállítása 23
3.11 Szabványos 1/0 használata 93
4. A C++ nyelv utasításai 29
4.1 Utasítások és blokkok 29
4.2 Az if utasítás 29
4.3 A switch utasítás 34
4.4 Ciklusutasítások 38
4.4.1 A while ciklus 38


4.4.2 A for ciklus 40
4.4.3 A do-while ciklus 43
5. Származtatott típusok 45
5.1 Tömbök, sztringek és mutatók 45
5.1.1 Egydimenziós tömbök 45
5.1.2 Többdimenziós tömbök 49
5.1.3 Karaktersorozatok (sztringek) 50
5.2 Felhasználó-általdefiniált adattípusok 51
5.2.1 A struct struktúratípus 51
5.2.2 Struktúratömbök 53
6. Függvények 59
6.1 Függvények definíciója és deklarációja 59
6.2 A függvények paraméterezése és a függvényérték 59
6.3 A függvényhívás 61
6.4 Különböző típusú paraméterek 64
6.4.1 Aritmetikai típusú paraméterek 64
6.4.2 Felhasználói típusú paraméterek 65
6.4.3 Tömbök átadása függvénynek 66
6.4.4 Sztringparaméterek 72
6.4.5 A függvény, mint argumentum 73
6.4.6 Alapértelmezés szerinti (default) argumentumok 74
6.4.7 Változó hosszúságú paraméterlista 75
6.4.8 A main() függvény paraméterei és visszatérési értéke 76
6.4.9 Rekurzív függvények használata 77
6.4.10 Inline függvények 78
6.4.11 Függvénynevek átdefiniálása (overloading) 79
6.4.12 Általánosított függvények (template) 80
7. Névterek és modulok használata 83
7.1 Saját névterek kialakítása és használata 83
7.2 Az extern tárolási osztály 85
7.3 Több modulból álló C++ program 87
8. Algoritmusok programozása 91
8.1 Osztók, legnagyobb közös osztó, legkisebb közös többszörös keresése 91
8.2 Rendezési algoritmusok 97
8.3 Interpolációk 99
9. Láncolt lista 103
9.1 Előre-hátra láncolt lista 103
10. Fájlkezelés struktúrák felhasználásával 107
10.1 Struktúrák írása állományba és olvasása állományból 107


II. AZ OBJEKTUM-ORIENTÁLT C++ NYELV 111
11. Bevezetés az objektum-orientált C++ nyelvbe 113
11.1 Mintafeladat: Műveletvégzés struct használatával 113
12. Osztályok 117
12.1 Az osztály tagjainak elérése 118
12.2 Az osztályok friend mechanizmusa 122
12.3 Statikus helyfoglalású objektumpéldány 123
13. Konstruktorok és destruktorok 125
13.1 Konstruktorok 125
13.2 Destruktorok 128
14. Operátorok túlterhelése (operator overloading) 133
14.1 Az osztályok bővítése input/output műveletekkel 133
15. Az öröklés (öröklődés) mechanizmusa 137
15.1 Származtatott osztályok 137
15.2 Korai kötés - bezáródás jelensége 140
15.3 Késői kötés - virtuális tagfüggvények 141
15.4 Öröklés több osztálytól 143
15.5 Öröklés helyett beágyazás 146
16. Általánosított osztályok (templates) 149
16.1 Specializáció és példányosítás 149
16.2 Sablonok alkalmazása öröklött objektumok esetén 151
17. Objektum-orientáltjáncolt-lista 153
17.1 Lista készítése előre-hátra láncolással 153
17.2 Listaelem törlése a láncból 157
17.3 Listaelem beszúrása a láncba névsor szerint 162
18. Numerikus módszerek objektum-orientált felfogásban 165
18.1 Interpoláció 165
18.2 Integrálás 168
18.3 Gyök meghatározása érintő módszerrel 171
19. Egy osztállyal feljebb léphetünk? 173
19.1 A C++ nyelv bővítése a halmaztípussal 173
19.2 Saját sztring típus és a hozzá tartozó műveletek definiálása 187
19.3 A szabványos sablontár (STL) alkalmazása 198
19.4 A fastruktúra (tree) megvalósítása 204
19.5 Kettős lista használata 211


FÜGGELÉK 219
Fl. A Dev-C++ fejlesztői környezet használata 221
F1.1 Objektum-orientált program állományai 221
F1.2 Új project létrehozása 221
F1.3 A program futtatása 224
F1.4 Project betöltése 224
F2. C++ óravázlatok 225
1. Gyakorlat 227
2. Gyakorlat 234
3. Gyakorlat 240
4. Gyakorlat 245
5. Gyakorlat 251
6. Gyakorlat 257
7. Gyakorlat 267
8. Gyakorlat 275
9. Gyakorlat 284
10. Gyakorlat 293
11. Gyakorlat 299
12. Gyakorlat 307
13. Gyakorlat 320
14. Gyakorlat 330
15. Gyakorlat 338
16. Gyakorlat 348
F3. A CD-melléklet tartalomjegyzéke 351
Tárgymutató 353


Benkő Tiborné

Benkő Tiborné  további könyvei

Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...