Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Pszichológia mindenkinek 2. Tanulás - Emlékezés - Intelligencia - Tudatosság

Pszichológia mindenkinek 2. - Zimbardo, Philip G. ,  Johnson, Robert L. ,  McCann, Vivian - Régikönyvek
Pszichológia mindenkinek 2. - Régikönyvek Pszichológia mindenkinek 2. - Régikönyvek Pszichológia mindenkinek 2. - Régikönyvek
(0 vélemény)

A Stanford Egyetem professzora, a "börtönkísérlete" révén világhírt szerzett Philip Zimbardo és munkatársai tudományosan, ugyanakkor nagyon szórakoztatóan ismertetnek meg mindazzal, amit a pszichológiáról tudni kell. A szerzők felhasználják a legfrissebb kutatási eredményeket, és esettanulmányokkal, a kritikus gondolkodást fejlesztő feladatokkal segítik, hogy az elsajátított tudást a mindennapi életben is alkalmazhassuk. A Pszichológia mindenkinek nem véletlenül szerepel a világ főiskoláin, egyetemein a kötelező olvasmányok listáján. Zimbardóék munkája magyarul négy kötetben jelenik meg. A második kötet főbb témái: tanulás - emlékezés - intelligencia - tudatosság.

Fordítók:
Dövényi Ibolya
Borító tervezők:
Oláh Gábor
Kiadó:
Libri Kiadó
Kiadás éve:
2018
Kiadás:
2.
Nyomda:
Gyomai Kner Nyomda Zrt.
ISBN:
9789634331629
Kötés típusa:
kemény papír
Terjedelem:
261
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Kategória:
Tartalom

5 A tanulás formái 8

PROBLÉMA: Feltéve, hogy Sabra félelme a PSZICHOÜGYEK — Pszichológiai ismeretek
repüléstől tanult reakció, vajon a megszün- szerzése pszichológiai módszerekkel 41
tetése is lehetséges tanulás által? Ha igen, 5.3. Miként magyarázza a kognitív
mi módon? 10 pszichológia a tanulást? 42
5.1. Milyen típusú tanulásra nyújt magyará- Belátásos tanulás: Köhler és a
zatot a klasszikus kondicionálás? 13 csimpánzok 42
A klasszikus kondicionálás 14 A kognitív térképek: mi van a patkányok
A klasszikus kondicionálás alkalmazása 18 fejében? 43
PSZICHOÜGYEK — Kemoterápia és ízérzéke- A megfigyeléses tanulás: Bandura támadása
lés 21 a behaviorizmus ellen 45
5.2. Hogyan tanulunk új viselkedéseket Hogyan tanul az agy? 47
az operáns kondicionálás során? 22 A „magasabb szintű" kognitív tanulás 50
PSZICHOÜGYEK — Hogyan lehet megszün-
Skinner és a radikális behaviorizmus 23 tetni a repüléstől való félelmet? 50
A megerősítés ereje 24
Mi a gond a büntetéssel? 32 Kritikus gondolkodás élesben: Eltérő lehet az egyes
Az operáns viselkedés módosítása 37 emberek „tanulási stílusa"? 52
Az operáns és a klasszikus kondicionálás Foglaljuk össze! 56
összehasonlítása 38

6 Az emlékezet 60

PROBLÉMA: Az emlékezetről szerzett 6.4. Miért hagy minket időnként cserben
ismereteink hogyan segíthetnek minket az emlékezetünk? 94
a felbukkanó emlékek hitelességének Elhalványulás: elillanó emlékek 95
megállapításában? 62 Szórakozottság: a figyelem lanyhulásának
6.1. Mi az emlékezet? 63 hatása 98
Mihez hasonlítható az emlékezetünk? 63 Rövidzárlat: hozzáférés megtagadva 98
Az emlékezet három alapvető feladata 65 Téves attribúció: rossz kontextusba kerülő
PSZICHOÜGYEK — Tényleg akkora áldás emlékek 99
a „fotografikus" memória? 66 Szuggesztibilitás: a külső ingerek torzító
és emlékteremtő hatása 100
6.2. Hogyan hozzuk létre az emlékeket? 68 Elfogultság: a hiedelmek, a hozzáállás és
Az első szakasz: a szenzoros memória 71 a vélemények emléktorzító hatása 102
A második szakasz: a munkamemória 72 Perzisztencia: el nem múló emlékek 103
A harmadik szakasz: a hosszú távú Milyen előnyökkel jár az emlékezet
emlékezet 77 „hét bűne"? 104
PSZICHOÜGYEK — A „villanófényemlékek": Az emlékezet javítása 104
hol voltál, amikor...? 84 PSZICHOÜGYEK — Pszichológiai ismeretek

6.3. Hogyan hívjuk elő az emlékeinket? 86 szerzése pszichológiai eszközökkel 106

Az implicit és az explicit emlékek 86 Kritikus gondolkodás élesben: Az eltemetett
A hívóingerek szerepe 87 emlékek problémája 109
Az előhívást befolyásoló egyéb tényezők 90 Foglaljuk össze! 112
PSZICHOÜGYEK — Itt van a nyelvem
hegyén... 92


7 Gondolkodás és intelligencia 116

PROBLÉMA: Mi teszi a „zsenit", és milyen PSZICHOÜGYEK — Mit lehet tenni, ha kilóg
mértékben különböznek a zseninek tartott egy gyerek a sorból? 154
emberek a többiektől? 118 7.4. Az intelligencia egy vagy több
7.1. Melyek a gondolkodás alkotórészei? 120 képesség? 158

Fogalmak 120 Az intelligencia pszichometrikus
Képek és kognitív térképek 123 elméletei 158
Hogyan gondolkodik az agy? 124 Az intelligencia kognitív elméletei 159
Intuíció 125 A kultúránként változó intelligencia 163
PSZICHOÜGYEK— Mire számíthatunk? Állati intelligencia 164
A sémák és a forgatókönyvek szerepe 127 PSZICHOÜGYEK — A pontszámok esete
7.2. Mely képességek jellemzik a jó az önbeteljesítő jóslatokkal 167
gondolkodókat? 129 7.4. Hogyan magyarázzák a pszichológusok
Problémamegoldás 130 az egyes csoportok intelligenciahánya-
ítéletalkotás és döntéshozás 135 dosa közötti különbségeket? 169
Hogyan születnek a kreatív géniuszok? 140 Politika és pszichológia — a bevándorlók
PSZICHOÜGYEK — Pszichológiai ismeretek intelligenciája 170
szerzése pszichológiai módszerekkel 143 Milyen bizonyítékok szólnak a mellett, hogy

7.3. Hogyan mérjük az intelligenciát? 146 a gének hatnak az intelligenciára? 170
Binet és Simon kidolgozzák az iskolai alkal- Milyen bizonyítékok szólnak a mellett, hogy
masságot vizsgáló tesztet 147 az intelligenciára hat a környezet? 171
Az amerikai pszichológusok is átveszik Binet Az örökölhetőség és a csoportok közötti
és Simon elképzeléseit 148 különbségek 172
Okos gyerekből buta felnőtt? 150 PSZICHOÜGYEK — Fenyegető sztereo-
Az IQ megállapítása az eloszlási görbe típiák 178
alapján 150 Kritikus gondolkodás élesben: A nemi különbségek
A napjainkban használt intelligencia- kérdése 180
tesztek 152 Foglaljuk össze! 182

8 Tudatállapotok 186

PROBLÉMA: Hogyan képesek a pszichológu- Nappali álmodozás 200
sok objektív módszerekkel tanulmányozni Az alvás: életünk titokzatos harmada 202
az álmodást és a többi szubjektív mentális Álmok: az éjszaka szirénjei 210
állapotot? 188 PSZICHOÜGYEK — Alvászavarok 214

8.1. Miként viszonyul a tudatosság a többi 8.3. Milyen egyéb tudatállapotok
mentális folyamathoz? 188 léteznek? 217

Hogyan lehet vizsgálni a tudatosságot? 191 Hipnózis 218
A tudatos és a tudattalan elme modelljei 193 Meditáció 221
Mi a tudatosság feladata? 196 A pszichoaktív drogok hatásai a tudat-
A kóma és a kómaszerű állapotok 197 állapotra 223
PSZICHOÜGYEK — Pszichológiai ismeretek PSZICHOÜGYEK — A függőség típusai 231
szerzése pszichológiai eszközökkel 198Kritikus gondolkodás élesben: Az újragondolt
8.2. Milyen ciklikusság jellemzi a hétköznapi tudattalan 234

tudatosságunkat? 200 Foglaljuk össze! 236

Tárgymutató 240
Irodalomjegyzék 246
Képek jegyzéke 262

Zimbardo, Philip G.

Zimbardo, Philip G.   további könyvei

10%
Hűségpont:
 
Új könyv
4 499 Ft 4 049 Ft

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...