Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!
Ingyenes átvétel országosan

Pszichológus az iskolában

Pszichológus az iskolában - Régikönyvek
Pszichológus az iskolában - Régikönyvek Pszichológus az iskolában - Régikönyvek Pszichológus az iskolában - Régikönyvek Pszichológus az iskolában - Régikönyvek
(0 vélemény)
Borító tervezők:
Zele János
Kiadó:
Okker Kiadói Kft
Kiadás éve:
1999
Kiadás helye:
Budapest
ISBN:
9637315993
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
288 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 14.00cm, Magasság: 20.00cm
Súly:
0.32kg
Kategória:
FÜGGELÉK

I. sz. melléklet: Mikor fordulhatsz az óvodapszichológushoz? 248
2. sz. melléklet: Mikor fordulhatsz az iskolapszichológushoz? 250
3. sz. melléklet: „Alternatív" iskolák 252
4. sz. melléklet: Ötletek, javaslatok az osztályfőnök és az
osztályfőnöki munkaközösségek számára 253
Az iskola, ahogyan a gyerekek látják 253
A nevelőket foglalkoztató iskolai problémák 253
Az osztály mint csoport 254
A gyerek, ahogyan a szüleit látja 254
A gyerek, ahogyan önmagát látja 255
Tanulás, értékelés, értékek 255
4. a) melléklet: Levél az osztályfőnöknek 257
4. b) melléklet: Levél az osztályfőnöknek 258
4. c) melléklet: Mi jó, mit szeretsz az iskolában? Mi változzon meg? 259
4. d) melléklet: Mi jó, mit szeretsz az iskolában? Mi változzon meg?
Összesítés, értékelés 260
4. e) melléklet: Az iskola 263
4. t) melléklet: Az iskola. Feldolgozás, értékelés 270
4. h) melléklet: Milyen vagyok? Értékelés, összesítés 272
5. sz. melléklet: Megtartó közösségek — Állandóság a változásban 274
6. sz. melléklet: Beszámoló az óvoda- és iskolapszichológusi
munkáról (1994/95) 280
Az óvodában folyó munka összefoglalása 280
Az iskolában folyó munka összefoglalása 282
7. sz. melléklet: Fővárosi nevelési tanácsadók 285
K. sz. melléklet: Szemelvények az 1993. évi LXXIX. számú
közoktatási törvényből 286

0


Tartalom

ELŐSZÓ 7

1. FEJEZET
TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEK
A nevelési tanácsadás és az iskolapszichológia hazai története 10
A gyermeklélektani tanácsadás kezdetei (1899-1945)
Fellendülés és hanyatlás (1945-1957) 15
A nevelési tanácsadók spontán szerveződése és fővárosi elterjedése.
Iskolapszichológia vagy nevelési tanácsadó? (1957-1972) 16
A nevelési tanácsadó hálózat megerősödése, a tartalmi munka
továbbfejlődése (1972-1989) 24
A rendszerváltás hatása a nevelési tanácsadók és az iskola-
pszichológusok munkájára (1989-1998) 30
Irodalom 34
Kitekintés 42
Kezdeti lépések 42
Szervezeti kiépülés 43
Tartalmi továbbfejlődés, különböző mcgközelítések 48
Irodalom 52

2. FEJEZET
AZ ISKOLAPSZICHOLÓGUS FELADATA ÉS HELYE A
NEVELÉSI INTÉZMÉNYBEN
Szemléleti keretek 56
Irodalom 58
Az iskola pszichológus tevékenységi köre 60
Nyitott kérdések 66
Irodalom 71
Kapcsolat a pedagógusokkal és a gyerekekkel 74
Nyitott kérdések 79
Irodalom 82
Kapcsolat az iskola vezetőségével 84
Nyitott kérdések 85
Mentálhigiénés csoport 86
Irodalom 87

3


3. FEJEZET 4. FEJEZET

A PEDAGÓGIAI TEVÉKENYSÉG PSZICHOLÓGIAI SEGÍTÉSE MÓDSZEREK

Pszichohigiénés munka 90 Megfigyelés 168

Az iskola mint környezet 91 Nyitott kérdések 170
Az osztály mint környezet 94 Irodalom 171

Életmód, tevékenységszervezés 95 Tanácsadás és konzultáció 173
Irodalom 99 Nyitott kérdések
180
A tanulás és a társas kapcsolatok alakulásának segítése 102 Irodalom 181

Irodalom 111 Fejlődés-, személyiség- és neveléslélektani diagnosztika 185

Egyéni megismerés 117 Nyitott kérdések 191
Irodalom 120 Irodalom 193
Csoportmódszerek 199
Megelőzés, szűrés 122 Nyitott kérdések 201
Nyitott kérdések 128 Irodalom
Irodalom 129 703

Segítés a magatartási és tanulási nehézségek megoldásában 131 5. FEJEZET
Nyitott kérdések 141 SZAKMAI FELKÉSZÜLÉS

Irodalom 142 Képzettség és személyiség 210

A szülőkkel kapcsolatos munka segítése 146 A képzés 21I
A szülő és az iskola 146 Pedagógiai ismeretek és tanítási gyakorlat 212
Szülői értekezlet, nyílt nap, fogadóóra 148 Nyitott kérdések 7 14
Pszichológiai tanácsadás 157 Irodalom 716

Szülőcsoport 155
Nyitott kérdések 155 6. FEJEZET
Irodalom 157 SZERVEZETI KERETEK
A központi és az integrált szolgálat 220
Pszichológiai ismeretterjesztés, felvilágosítás, a pedagógus-
továbbképzés és önképzés segítése 160 Külső kapcsolatok 223
Nevelési értekezlet 160 Irodalom 774

Munkaközösségek és egyéni lehetőségek 162
„Pszicho-faliújság", írásos anyagok 163 7. FEJEZET
Irodalom 164 EGYÜTTMŰKÖDÉS ÉS MUNKAMEGOSZTÁS A NEVELÉSI

TANÁCSADÓ ÉS AZ ISKOLAPSZICHOLÓGUS KÖZÖTT
Kutatás 165 A TOVÁBBFEJLŐDÉS LEHETŐSÉGEI

Irodalom 166
Közös jellemzők és eltérő vonások 228

Nyitott kérdések 236

Tartalmi és szervezeti fejlesztés 240

Módszertani központ 242

Irodalom 245

.1 5


Az Ön véleménye

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...