Úgy tűnik, hogy a JavaScript le van tiltva, vagy nem támogatja a böngésző. Sajnáljuk, de az oldal néhány funkciójának működéséhez, többek között a rendeléshez engedélyeznie kell a JavaScript futtatását böngészőjében. Köszönjük!

Sikeres marketingstratégiák nonprofit szervezetek részére

Sikeres marketingstratégiák nonprofit szervezetek részére - McLeish, Barry - Régikönyvek
(0 vélemény)

Előszó részlet: A nonprofit szervezetek a teljes amerikai gazdaságnak több, int egynegyedét teszik ki. Peter Drucker szerint a nonprofit világ Amerika legnagyobb foglalkoztatója. "Minden második felnőtt - összességében több, mint 80 millió ember - tevékenykedik, mint önkéntes segítő, átlagosan körülbelül heti öt órát áldozva egy vagy több nonprofit szervezetre." Ha fizetést kapnának, bérük - a minimálbér szintjén számolva 150 millió dollárra rúgna, ami a GNP 5%-a. A nonprofit szférába, amely mind a profitorientált üzleti világgal, mint pedig a kormánnyal együttműködik, oktatási és egészségügyi intézmények, vallási és bajtársi szervezetek, önkéntes segítő csoportok, szociális-jóléti szervezetek, különféle egyesülések és társaságok tartoznak. Főként olyan területeken tevékenykednek, amelyek mind a profitérdekelt szervezetek, mind pedig a kormányzati intézmények érdeklődésén kívül állnak, elsősorban tehát társadalmi felelősségről tanúskodó, szolgálat-jellegű célokat tűznek maguk elé. Ugyanezen szervezeteknek napi kapcsolatban kell lenniük és általuk képviselt ügyek iránt érdeklődő közönséggel, vezetőik nap mint nap szembesülnek különféle döntésekkel, alapteremtési kérdésekkel, vezetési feladatokkal és marketinglehetőségekkel. Nem meglepő, hogy nagyjából ugyanazon problémákkal találják magukat szemben, mint kormányzati partnereik, vagy a változó társadalmi követelményekkel és a gyorsan csökkenő erőforrásokkal küszködve szervezetüket életben tartani igyekvő vállalati menedzserek. Ez a könyv elsősorban azoknak szól, akik azt keresik, hogyan tehetnek világosabbá, egyértelműbbé elképzeléseiket, irányultságukat, hozzáértésüket a marketingmenedzsment terén, annak érdekében, hogy versenyképesebbek legyenek egy mind bonyolultabb és versengőbb nonprofit világban.

Borító tervezők:
L. Simon László, Mellik Tamás
Kiadó:
Co-Nex Könyvkiadó Kft.
Kiadás éve:
1997
Kiadás helye:
Budapest
Kiadás:
Első kiadás
Nyomda:
Agro-Print Nyomda Kft.
ISBN:
9638401257
Kötés típusa:
ragasztott papír
Terjedelem:
246 oldal
Nyelv:
magyar
Méret:
Szélesség: 17.00cm, Magasság: 24.00cm
Súly:
0.42kg
Kategória:
Előszó 9
Bevezetés
A nonprofit szervezetek új működési módja 15
A marketingszemlélet szükségessége 16
A nonprofit szervezetek működése a változások korában 16
A külvilág felé irányuló marketing 19
A "markeintg" meghatározása 20
A marketingstratégia körvonalazása 22
A marketing feladata 27
Marketingeszközök 30
A megkülönböztető képességek felhasználása a verseny felmérésekor 34
Összefoglalás 34
Versenyképes marketingstratégia kiépítése 35
A stratégia definíciója 36
A stratégia meghatározása: az első lépés 39
A környezet hatása a marketingstratégiára 43
A "csökkenő torta" elérése 50
Az első lépések a versenystratégia felé 51
Szakítani a hagyománnyal, hogy rugalmasak maradjunk 52
A többfázisú marketingterv 53
A külső elemzés szakasza 54
A belső elemzés szakasza 57
A piacfejlesztés szakasza 58
A stratégiaválasztás szakasza 59
A terv bemutattása 59
Összefoglalás 60
A külső elemzés
Külső elemzés: Ügyfelek, adományozók, önkéntes munkatársak és a versenytársak kutatása 63
A folyamatos elemzés fontossága 64
Az elemzés céljai 64
Kifogások a kutatás ellen 65
További előzetes megfontolások, rugalmasság 67
Első lépés: ügyfelek, önkéntes segítők, vevők és adományozók 67
A következő lépés a szegmentáciió 68
Tartós és dinamikus változók 69
Az ügyfelek, adományozók önkéntesek és vevők leírása 78
Szegmentációs stratégia kialakítása a külső értékelésután 80
A versenytársak külső elemzése 82
Pozicionálás "a piac" megértése érdekében 84
A verseny meghatározásának módjai 84
Ahogyan a nonprofit szervezetek versenyeznek 85
A versenyelőny kutatása 87
Nonprofit szervezetünk környezetének vizsgálata 89
A nonprofit szervezetek környezetének természete 90
A versenykörnyezet jelenlegi és potenciális kiterjedése 92
Hogyan strukturálódik a környezet? 94
Belépés egy üzletágba 97
Milyen árakon fogadja el a környezet szolgáltatásainkat? 100
Hogyan juttatja el szolgáltatásait a nonprofit szervezet? 101
Termékéletgörbe 102
A belső elemzés
Versenyelemzés és a belső marketing vizsgálata 109
A belső vizsgálat okai 109
A szervezet múltbéli és jelen teljesítményének mérése 111
A stratégiai problémák kezelése 116
Marketing- és szervezeti célkitűzések 119
Mik azok a célkitűzések? 120
Miért létezünk? 121
A célkitűzséek formális mérése 125
A kézzelfogható és a nem kézzelfogható célkitűzések 127
Miért állunk ellen az üzleti praktikáknak? 128
Tanácsok a versenyképesség megőrzésére 129
A réselemzés alkalmazása próbalevél küldésnél 129
Összefoglaló 130
A verseny, mint stratégia 131
Néhány definíció 132
A stratégianélküliség stratégiája 133
Hogyan nvöelik a stratégiák a nonprofit szervezeteket: három különböző megközelítés 136
Nincs szükség stratégiai változásra 137
A nemes ügyek és a termékstratégia 139
Öt növekedési stratégia 147
Összefoglalás 158
A stratégiák típusai 159
A stratégia jellegzetessége és alkalmazási módjai 160
A stratégia elméletei 162
A McKinsey-féle 7-S modell 162
A miles és Snow-féle tipológia 168
Felkészülés a választott stratégia alkalmazására 170
Egyéb stratégiatípusok 217
Összefoglalás 200
A nonprofit szervezetek arculatának kialakítása 201
Mit tartalmaz a nonprofit szervezet arculata? 201
Az egy célra összpontosító imázs előnye 203
A kampány arculati céljainak megvalósítása 206
Az arculati kampány tervének elkészítése 212
Összegzés 214
Marketing stratégiák
A stratégiai marketingcélok végrehajtása 217
A stratégia mint új gondolat 218
Optimumfeltételek a változtatáshoz 218
Hat akadály, amin változtatni kell 219
A cselekvés fázis kezdete 226
Az utolsó lépés 229
A tervek végrehajtása 233
Használjuk a benchmarking módszerét! 233
Helyezzük nagyobb hangsúlyt a piackutatásra! 234
Összpontosítsunk az ügyfelekre, a támogatókra és az adományozókra 235
Legyünk tisztában a versennyel 235
Ez is gazdaság! 236
A versenyképesség megőrzéséhez új taktikákra van szükség 237
Összefoglalás 238
Jegyzetek 241

McLeish, Barry

McLeish, Barry  további könyvei

60%
Hűségpont:
 
Kiadás éve: 1976
Antikvár könyv
1 100 Ft 440 Ft
legjobb ár
Hűségpont:
 

Az Ön ajánlója

Még nincs vélemény a könyvről, legyen Ön az első aki véleményt ír róla...